Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBEPÖ8071 | Vatandaşlık Demokrasi ve İnsan Hakları Eğitimi | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Vatandaşlık demokrasi ve İnsan Hakları Eğitimi dersinin konuluş amacı; demokrasinin gerektirdiği niteliklere sahip vatandaşlar yetiştirip, onların sorgulayan, araştıran, demokrasinin ve onun değerlerinin önemini bilen, sorunlara eleştirel bakabilen, kendi düşüncelerini ifade edebilen, başkalarının düşüncelerine saygılı, barış içinde bir arada yaşama kültürüne sahip, doğruları ve yanlışları herhangi bir etki altında kalmaksızın, aklın ve bilimin süzgecinden geçirdikten sonra kabul eden ve toplum sorunlarına duyarlı bireyler yetiştirmektir.
Öğr. Gör. Mustafa KIZILTAŞ
1 | Toplumsal hayatın düzenleyen kuralları bilir ve önemini kavrar. |
2 | Araştıran, Sorgulayan, eleştirel bakabilen saygılı, barışçıl ve bilimin önemini kavrayan bir insan olmayı başarır. |
3 | Temel hak ve sorumlulukları ile İnsan haklarının güncel ve toplumsal alanlarına ilişkin değerlendirme yapar. |
4 | Türkiye Cumhuriyeti devletini, tarihini, hukuksal geçmişini ve bugün sahip olduğu değerleri bilir |
5 | Etkili ve ideal bir vatandaşın nasıl olduğunu bilir ve kendini buna uyarlamaya çabalar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İnsan, insan hakları, insan hakları ve özellikleri, temel insan hakları, temel insan özgürlükleri, demokrasi, demokrasinin tarihsel gelişimi, demokrasi ile ilgili temel ilklere, insan hakları eğitiminin önemi, İnsan hakları ilgili yasal düzenlemeler, insan hakları eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler...
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | İnsan ve İnsan Hakları | ||
2 | İnsan Haklarının Felsefi Temelleri | ||
3 | Temel İnsan Hakları | ||
4 | Temel İnsan Özgürlükleri | ||
5 | İnsan hakları koruma | ||
6 | Demokrasi ve Demokrasinin Temel İlkeleri | ||
7 | Demokrasinin Türleri | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | İnsan hakları ve Demokrasi Eğitimi | ||
10 | İnsan hakları ve Eğitiminde Kullanılan Yönetme ve Teknikler 1 | ||
11 | İnsan Hakları ve Eğitiminde Kullanılan Yöntemler ve Teknikler 2 | ||
12 | İnsan Hakları ve Eğitiminde Kullanılan Materyaller | ||
13 | Etkili İnsan Hakları Eğitimi | ||
14 | Etkili Demokrası Eğitimi | ||
15 | Etkinlik temelli İnsan Hakları Eğitimi | ||
16 | DÖNEM SONU SINAVI |
1. İnsan Hakları ve Demokrası Eğitimi, Zihni MEREY, Pegem Yayınları, Ankara 2. İnsan Hakları Eğitimi Yasemin Karaman KEPENEKÇİ, Anı Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Okuma | 5 | 5 | 25 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |