GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBEPÖ8071 Vatandaşlık Demokrasi ve İnsan Hakları Eğitimi Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Vatandaşlık demokrasi ve İnsan Hakları Eğitimi dersinin konuluş amacı; demokrasinin gerektirdiği niteliklere sahip vatandaşlar yetiştirip, onların sorgulayan, araştıran, demokrasinin ve onun değerlerinin önemini bilen, sorunlara eleştirel bakabilen, kendi düşüncelerini ifade edebilen, başkalarının düşüncelerine saygılı, barış içinde bir arada yaşama kültürüne sahip, doğruları ve yanlışları herhangi bir etki altında kalmaksızın, aklın ve bilimin süzgecinden geçirdikten sonra kabul eden ve toplum sorunlarına duyarlı bireyler yetiştirmektir.


Öğr. Gör. Mustafa KIZILTAŞ


1 Toplumsal hayatın düzenleyen kuralları bilir ve önemini kavrar.
2 Araştıran, Sorgulayan, eleştirel bakabilen saygılı, barışçıl ve bilimin önemini kavrayan bir insan olmayı başarır.
3 Temel hak ve sorumlulukları ile İnsan haklarının güncel ve toplumsal alanlarına ilişkin değerlendirme yapar.
4 Türkiye Cumhuriyeti devletini, tarihini, hukuksal geçmişini ve bugün sahip olduğu değerleri bilir
5 Etkili ve ideal bir vatandaşın nasıl olduğunu bilir ve kendini buna uyarlamaya çabalar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


İnsan, insan hakları, insan hakları ve özellikleri, temel insan hakları, temel insan özgürlükleri, demokrasi, demokrasinin tarihsel gelişimi, demokrasi ile ilgili temel ilklere, insan hakları eğitiminin önemi, İnsan hakları ilgili yasal düzenlemeler, insan hakları eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler...


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 İnsan ve İnsan Hakları
2 İnsan Haklarının Felsefi Temelleri
3 Temel İnsan Hakları
4 Temel İnsan Özgürlükleri
5 İnsan hakları koruma
6 Demokrasi ve Demokrasinin Temel İlkeleri
7 Demokrasinin Türleri
8 ARA SINAV
9 İnsan hakları ve Demokrasi Eğitimi
10 İnsan hakları ve Eğitiminde Kullanılan Yönetme ve Teknikler 1
11 İnsan Hakları ve Eğitiminde Kullanılan Yöntemler ve Teknikler 2
12 İnsan Hakları ve Eğitiminde Kullanılan Materyaller
13 Etkili İnsan Hakları Eğitimi
14 Etkili Demokrası Eğitimi
15 Etkinlik temelli İnsan Hakları Eğitimi
16 DÖNEM SONU SINAVI

1. İnsan Hakları ve Demokrası Eğitimi, Zihni MEREY, Pegem Yayınları, Ankara 2. İnsan Hakları Eğitimi Yasemin Karaman KEPENEKÇİ, Anı Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 5 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 5 25
Okuma 5 5 25
Ev Ödevi 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek