Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EMFMT7098 | Unity ile Öğretim Yazılımı Geliştirme | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu derste c# dili kullanılarak basit öğretim yazılımlarının geliştirebilmesine yönelik temel bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmıştır.
Doç. Dr. Enes Abdurrahman BİLGİN
1 | Unity yazılım geliştirme ortamını tanıyarak temel kullanım becerisine sahip olacaktır. |
2 | C# diline yönelik temel kullanım prensiplerini öğrenecek ve kullanabilecektir. |
3 | Belirli bir konuya yönelik öğretim yazılımı için gerekli olan bileşenleri oluşturabilecektir. |
4 | Bu bileşenleri kullanarak akıllı tahta ve mobil cihazlar üzerinde kullanılabilecek yazılımlar hazırlayabilecektir. |
Birinci Öğretim
Algoritma ve Programlama
[Yok]
Unity uygulamasının kurulum ve tanıtımı- c# dilinin tanıtımı ve genel kullanımı- Unity Asset Store ve Sketcup gibi 3d kaynaklarının tanıtımı- Temel ekran tasarımı- buton ve nesneler ile çalışma- konulara yönelik uygulama tasarımı- çıktı alma.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği öğrencilere sunulacak, Öğretim yazılımları hakkında genel teorik bilgiler verilecektir. | ||
2 | Unity yazılımının kurulumu ve temel işlemlerin tanıtımı yapılacaktır. | ||
3 | Ses, 3d obje, 2d UI araçları ve çeşitli materyallerin unity platformuna entegrasyonu ve çalışma prensipleri açıklanacaktır. | ||
4 | C# fonksiyonları ile çalışma ve Visual Studio IDE kurulumları yapılacaktır. | ||
5 | C# dilinde değişkenler, döngüler, koşullar, diziler gibi temel kodlama bilgileri ve fonksiyonların yazımına yönelik etkinlikler yapılcaktır. | ||
6 | Unity üzerinden fonksiyonlara parametre ve nesne atama, prefablar ile çalışma gibi temel işlemler açıklanacaktır. | ||
7 | Kullanıcı arayüzü tasarımı (User Interface / UI), buton ekleme menüler arası geçiş gibi işlemlere yönelik uygulamalar yapılacaktır. | ||
8 | Kullanıcı arayüzü tasarımında Transform ve Layout işlemlerine yönelik uygulamalar yapılacaktır. | ||
9 | Sahneler arası geçişler ve 3d ortamların tasarımlarına yönelik işlemler yapılacaktır. | ||
10 | Seslerin oluşturulması, eklenmesi ve uygun biçimde çalınmasına yönelik düzenlemelerin nasıl yapılacağına ilişkin bilgiler verilecktir. | ||
11 | Soruların sorulması ve doğru, yanlış durumlarına göre dönüt verilmesine ilişkin işlemler yapılacaktır. | ||
12 | Seçilen konulara yönelik etkinliklerin hazırlanan uygulama şablonuna entegre edilmesi ve akışın kontrol edilmesi sağlanacaktır. | ||
13 | Geliştirilen nihai uygulamaya yönelik çıktılar alınacak ve kullanımdaki eksiklikler ve hatalar giderilecektir. | ||
14 | Çıktı dosyaları hazırlanarak kullanıma sunulması ve test edilmesi gibi aşamalar için son kontroller yapılacak ve sonuç uygulaması değerlendirilecektir. |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Toplam | 0 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 20 | 60 |
Final Sınavı | 3 | 20 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 1 | 3 |