GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EMFMT7098 Unity ile Öğretim Yazılımı Geliştirme Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu derste c# dili kullanılarak basit öğretim yazılımlarının geliştirebilmesine yönelik temel bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmıştır.


Doç. Dr. Enes Abdurrahman BİLGİN


1 Unity yazılım geliştirme ortamını tanıyarak temel kullanım becerisine sahip olacaktır.
2 C# diline yönelik temel kullanım prensiplerini öğrenecek ve kullanabilecektir.
3 Belirli bir konuya yönelik öğretim yazılımı için gerekli olan bileşenleri oluşturabilecektir.
4 Bu bileşenleri kullanarak akıllı tahta ve mobil cihazlar üzerinde kullanılabilecek yazılımlar hazırlayabilecektir.

Birinci Öğretim


Algoritma ve Programlama


[Yok]


Unity uygulamasının kurulum ve tanıtımı- c# dilinin tanıtımı ve genel kullanımı- Unity Asset Store ve Sketcup gibi 3d kaynaklarının tanıtımı- Temel ekran tasarımı- buton ve nesneler ile çalışma- konulara yönelik uygulama tasarımı- çıktı alma.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders içeriği öğrencilere sunulacak, Öğretim yazılımları hakkında genel teorik bilgiler verilecektir.
2 Unity yazılımının kurulumu ve temel işlemlerin tanıtımı yapılacaktır.
3 Ses, 3d obje, 2d UI araçları ve çeşitli materyallerin unity platformuna entegrasyonu ve çalışma prensipleri açıklanacaktır.
4 C# fonksiyonları ile çalışma ve Visual Studio IDE kurulumları yapılacaktır.
5 C# dilinde değişkenler, döngüler, koşullar, diziler gibi temel kodlama bilgileri ve fonksiyonların yazımına yönelik etkinlikler yapılcaktır.
6 Unity üzerinden fonksiyonlara parametre ve nesne atama, prefablar ile çalışma gibi temel işlemler açıklanacaktır.
7 Kullanıcı arayüzü tasarımı (User Interface / UI), buton ekleme menüler arası geçiş gibi işlemlere yönelik uygulamalar yapılacaktır.
8 Kullanıcı arayüzü tasarımında Transform ve Layout işlemlerine yönelik uygulamalar yapılacaktır.
9 Sahneler arası geçişler ve 3d ortamların tasarımlarına yönelik işlemler yapılacaktır.
10 Seslerin oluşturulması, eklenmesi ve uygun biçimde çalınmasına yönelik düzenlemelerin nasıl yapılacağına ilişkin bilgiler verilecktir.
11 Soruların sorulması ve doğru, yanlış durumlarına göre dönüt verilmesine ilişkin işlemler yapılacaktır.
12 Seçilen konulara yönelik etkinliklerin hazırlanan uygulama şablonuna entegre edilmesi ve akışın kontrol edilmesi sağlanacaktır.
13 Geliştirilen nihai uygulamaya yönelik çıktılar alınacak ve kullanımdaki eksiklikler ve hatalar giderilecektir.
14 Çıktı dosyaları hazırlanarak kullanıma sunulması ve test edilmesi gibi aşamalar için son kontroller yapılacak ve sonuç uygulaması değerlendirilecektir.



Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Toplam 0
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 100


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 20 60
Final Sınavı 3 20 60
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 2 1 2 2
ÖÇ 2 3 2 2 2 1
ÖÇ 3 1 3 2 3 1 3
ÖÇ 4 3 1 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek