GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EMFMT7096 Matematik Eğitiminde Disiplinlerarası Eğitim-FETEMM (Stem) Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders kapsamında öğrencilerin FeTeMM-STEM eğitim yaklaşımını öğrenmeleri, farklı FeTeMM-STEM çerçevelerini tanımları, FeTeMM-STEM eğitiminin önemini farketmeleri, FeTeMM-STEM perspektifi ile öğrenim ortamı düzenlemesi, FeTeMM-STEM uygulama örneklerini görmesi ve değerlendirmesi, farklı öğretim yaklaşımları ile FeTeMM-STEM ilişkisini öğrenmesi ve FeTeMM-STEM öğretim ortamı tasarlamayı deneyimlemeleri sağlanacaktır.


Prof.Dr. Havva KAVURMACI-ÖNALAN


1 STEM eğitim yaklaşımı ve farklı STEM perspektiflerine hakim olur.
2 Mühendislik Tasarım Süreci basamaklarını bilir ve aşamalarına uygun ders planlayabilir.
3 Farklı disiplinleri birbirine entegre etme fikrini taşır ve uygular.
4 Bir problemi çözmek için gerekli kriter ve kısıtlamaların neler olduğunu açıkça belirtmesi gereğinin farkındadır ve bunları belirler.
5 Teknolojik ve dijital teknolojiyi gerçek yaşam problemlerine entegre edip çözüm aracı olarak kullanabileceğinin farkındadır.
6 Matematik, Fen, Mühendislik, Teknoloji, Sanat (Genişletilebilir bu disiplinler) disiplinlerini uygun bir bağlamda (Gerçek yaşam problemi) bir araya getirerek konuların birlikte öğrenilmesini ve sistematik bir uygulamayla problemin çözümü için bir prototip ortaya koyabilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Fen, teknoloji,mühendislik ve matematik (FeTeMM) eğitimi nedir? FeTeMM eğitimine ulusal ve uluslararası bakış FeTeMM eğitiminin önemi FeTeMM eğitimi araştırmaları FeTeMM Öğrenim ortamları FeTeMM eğitimi uygulama örnekleri Farklı matematik eğitimi yaklaşımları ve FeTeMM arasındaki ilişki


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 FeTeMM eğitim yaklaşımının tanımı, içeriği ve bileşenleri nelerdir? Farklı FeTeMM perspektifleri neledir? Mühendislik tasarım süreci nedir?
2 FeTeMM eğitimine ulusal ve uluslararası bakış
3 3 FeTeMM eğitiminin önemi
4 FeTeMM eğitimi araştırmaları
5 FeTeMM öğrenim ortamları
6 FeTeMM eğitimi uygulama örnekleri
7 Farklı matematik eğitimi yaklaşımları ve FeTeMM arasındaki ilişki (Matematiksel modelleme, kodlama, yapay zeka gibi)
8 Matematik Ağırlıklı STEM Eğitim Modülünün İncelenmesi Hazırlık-Tanımlama ve Öğrenme Aşamalarının Uygulanması
9 Matematik Ağırlıklı STEM Eğitim Modülünün İncelenmesi Öğrenme Aşamalarının Uygulanması
10 Matematik Ağırlıklı STEM Eğitim Modülünün İncelenmesi- Öğrenme Aşamalarının Uygulanması
11 Matematik Ağırlıklı STEM Eğitim Modülünün İncelenmesi Planlama- Bireysel Planlarının Hazırlanması- Bireysel planlardan bir grup planının seçilmesi
12 Matematik Ağırlıklı STEM Eğitim Modülünün İncelenmesi- Prototip Oluşturma ve Test Etme ve Karar Verme- Seçilen Grup planının bir prototipinin yapılması ve grupların hazırladıkları prototiplerin problemin kriter ve kısıtlamalarına uygun olup olmadıklarına dair sunumlarını yapmaları, en iyi tasarıma karar verilmesi
13 Matematik Ağırlıklı STEM Eğitim Modülünün İncelenmesi Yeniden Tasarlama-Problemin kriter ve kısıtlamalarına uygun olmayan tasarımdaki problemin bulunması ve o adıma dönülerek yeniden bir tasarım yapılması.
14 STEM Eğitim yaklaşımı üzerine genel değerlendirmeler yapma.

STEM Eğitim yaklaşımı konulu ulusal ve uluslararası makaleler, kitaplar, kitap bölümleri



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Derse Katılım 1 25
Uygulama/Pratik 1 25
Makale Kritik Etme 1 25
Performans 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Seminer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 1 14 14
Uygulama/Pratik 1 14 14
Takım/Grup Çalışması 1 14 14
Beyin Fırtınası 1 14 14
Seminer 1 14 14
Makale Kritik Etme 1 14 14
Bireysel Çalışma 1 14 14
Okuma 1 14 14
Performans 1 14 14
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek