Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EMFMT7094 | Matematik Eğitiminde Güncel Araştırmalar | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Matematik öğretimini etkileyen genel veya özel kuramları ve bunların matematik öğretimindeki uygulamalarını öğretmek, bu kuramlarla yapılan öğretimi değerlendirme becerisini kazandırmak
Prof.Dr.Tunay BİLGİN
1 | Matematik dersi uygulamalarını etkileyen yapılandırmacı yaklaşım ve gerçekçi matematik eğitimi kuramlarını tanımak; |
2 | Probleme dayalı öğretim ve bağlam içinde öğrenmenin kurgusunu ve uygulamasını yapmak; |
3 | Matematik bilgisinin oluşum sürecini tanımak ve onu izleyebilmek; |
4 | Öğrencinin matematik dersi başarısını izlemek ve ölçebilmek; |
Birinci Öğretim
[Yok]
Matematik öğretimini etkileyen öğrenme kuramlarını öğrenme, güncel araştırmaları ve alana öncülük eden yayınları takip etme ve bu araştırma odaklarının ilgili yeterliklerini kazanma
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Matematik öğrenme ve öğretme süreci | ||
2 | Öğretimin planlanması ve uygulanması | ||
3 | Öğretimin değerlendirilmesi, alternatif değerlendirme yaklaşımları | ||
4 | Öğrenme stilleri | ||
5 | Öğrenme stilleri | ||
6 | Matematik öğretimini etkileyen kuramlar | ||
7 | Gerçekçi matematik eğitimi | ||
8 | arasınav | ||
9 | Yapılandırmacılık | ||
10 | Güncel araştırmalar | ||
11 | Güncel araştırmalar | ||
12 | Güncel araştırmalar | ||
13 | Proje ödevlerinin değerlendirilmesi | ||
14 | Proje ödevlerinin değerlendirilmesi |
David Rock-Douglas K.Brumbaugh(2017)Lise Matematik Öğretimi,Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic.Ltd.Şti.,4.Basımdan çeviri MEB kaynakları, Murat ALTUN(2014), Liselerde Matematik Öğretimi,Alfa Aktüel Yayınları https://acikders.ankara.edu.tr/ Demet Yılmaz,(2011) Öğrenme Stratejilerinde Öğrenme stilleri ve Bazı değişkenler açısından incelenmesi,Selçuk Üniv., Eğitim Bilm.Enstitüsü YL tezi :Oluşturmacılık (Teori, Kuram ve Uygulamada), Soner Durmuş
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 9 | 9 |
Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje Sunma | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | 1 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 |
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |