GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EMFMT7094 Matematik Eğitiminde Güncel Araştırmalar Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Matematik öğretimini etkileyen genel veya özel kuramları ve bunların matematik öğretimindeki uygulamalarını öğretmek, bu kuramlarla yapılan öğretimi değerlendirme becerisini kazandırmak


Prof.Dr.Tunay BİLGİN


1 Matematik dersi uygulamalarını etkileyen yapılandırmacı yaklaşım ve gerçekçi matematik eğitimi kuramlarını tanımak;
2 Probleme dayalı öğretim ve bağlam içinde öğrenmenin kurgusunu ve uygulamasını yapmak;
3 Matematik bilgisinin oluşum sürecini tanımak ve onu izleyebilmek;
4 Öğrencinin matematik dersi başarısını izlemek ve ölçebilmek;

Birinci Öğretim



[Yok]


Matematik öğretimini etkileyen öğrenme kuramlarını öğrenme, güncel araştırmaları ve alana öncülük eden yayınları takip etme ve bu araştırma odaklarının ilgili yeterliklerini kazanma


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Matematik öğrenme ve öğretme süreci
2 Öğretimin planlanması ve uygulanması
3 Öğretimin değerlendirilmesi, alternatif değerlendirme yaklaşımları
4 Öğrenme stilleri
5 Öğrenme stilleri
6 Matematik öğretimini etkileyen kuramlar
7 Gerçekçi matematik eğitimi
8 arasınav
9 Yapılandırmacılık
10 Güncel araştırmalar
11 Güncel araştırmalar
12 Güncel araştırmalar
13 Proje ödevlerinin değerlendirilmesi
14 Proje ödevlerinin değerlendirilmesi

David Rock-Douglas K.Brumbaugh(2017)Lise Matematik Öğretimi,Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic.Ltd.Şti.,4.Basımdan çeviri MEB kaynakları, Murat ALTUN(2014), Liselerde Matematik Öğretimi,Alfa Aktüel Yayınları https://acikders.ankara.edu.tr/ Demet Yılmaz,(2011) Öğrenme Stratejilerinde Öğrenme stilleri ve Bazı değişkenler açısından incelenmesi,Selçuk Üniv., Eğitim Bilm.Enstitüsü YL tezi :Oluşturmacılık (Teori, Kuram ve Uygulamada), Soner Durmuş



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Problem Çözümü 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 9 9
Rapor Sunma 1 3 3
Proje Hazırlama 1 14 14
Proje Sunma 1 3 3
Toplam İş Yükü (saat) 118

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 1 4 3 4 3 2 1 1 3 1 2 3 3 4 2 2 4 1
ÖÇ 2 4 4 1 2 2 2 2 4 3 2 3 4 1 3 1 3 1 2
ÖÇ 3 2 3 1 2 2 2 3 2 3 2 2 3 2 3 4 1 3 3
ÖÇ 4 4 2 1 2 1 4 4 3 2 3 2 1 1 2 2 2 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek