Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EMFMT7091 | Matematik Öğretiminde Hata Temelli Aktiviteler | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Negatif bilgi kuramı ve matematik alan bilgisi geliştirmede hata, yanlış, yanıltma ve paradokslar
Dr. Senem KALAÇ
1 | Matematik alan bilgisi ve bileşenlerini açıklar |
2 | Yanlış, yanılgı,hata, yanıltma ve paradoks tanımlarını yapar |
3 | Matematikte doğru bilinen tanım ve ispatları sorgular |
4 | Doğru bilinen matematiksel hataları açıklar |
5 | Hata ve yanıltmacalara karşıt örnek verir |
Birinci Öğretim
Matematik alan bilgini geliştirme
[Yok]
Matematik alan bilgisi Matematik alan bilgisi bileşenleri Matematiksel bilgi Matematiğin dili Matematikte yanlış, yanılgı ve hata Matematikte hata, yanıltmaca, paradokslar ve karşıt örnekler Matematikteki tanımlarda hata, yanıltmaca ve karşıt örnekler Teoremlerin kullanımda hatalar Matematiksel ispatlarda hata, yanıltmaca ve karşıt örnekler Matematik soru çözümünde hata, yanıltmaca ve karşıt örnekler Matematik alan bilgisi geliştirmede hata, yanıltmaca, paradokslar ve karşıt örnekler Matematik alan bilgisi geliştirmede hata, yanıltmaca, paradokslar ve karşıt örnekler Matematik alan bilgisini geliştirmede hatalardan öğrenme Matematik alan bilgisini geliştirmede kavram karmaşası
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Matematik alan bilgisi | ||
2 | Matematik alan bilgisi bileşenleri | ||
3 | Matematiksel bilgi | ||
4 | Matematiğin dili | ||
5 | Matematikte yanlış, yanılgı ve hata | ||
6 | Matematikte hata, yanıltmaca, paradokslar ve karşıt örnekler | ||
7 | Matematikteki tanımlarda hata, yanıltmaca ve karşıt örnekler | ||
8 | Teoremlerin kullanımında hatalar | ||
9 | Matematiksel ispatlarda hata, yanıltmaca ve karşıt örnekler | ||
10 | Matematik soru çözümünde hata, yanıltmaca ve karşıt örnekler | ||
11 | Matematik alan bilgisi geliştirmede hata, yanıltmaca, paradokslar ve karşıt örnekler | ||
12 | Matematik alan bilgisi geliştirmede hata, yanıltmaca, paradokslar ve karşıt örnekler | ||
13 | Matematik alan bilgisini geliştirmede hatalardan öğrenme | ||
14 | Matematik alan bilgisini geliştirmede kavram karmaşası |
Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Matematik Öğretiminde Hata Temelli Aktiviteler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 20 | 6 | 120 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 5 |