Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EMFMT7057 | Matematik Eğitiminde Etkili ve Verimli Akademik Yazma Eğitimi | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; öğrencilere akademik bir metinin Başlık-Özet- Anahtar kelimeler-Giriş-Literatür bildirişi-Kuramsal çerçeve-Yöntem (Araştırma Yöntem/Deseni, Araştırma grubu, Veri toplama araçları, veri toplama süreci- Pilot Çalışma)-Veri Analizi-Bulgular-Tartışma, Öneriler ve Kaynakça bölümlerinden oluşan kısımlarının nasıl yazılabileceği üzerine teorik ve uygulamalı eğitimler sunmaktır.
Prof. Dr. Havva Kavurmacı-Önalan
1 | Bu dersin onunda; • Öğrenci akademik bir metnin ilgili bölümlerini tanır, eleştirel olarak değerlendirebilir, akademik metin dilini öğrenir ve ilgili bölümleri bir araştırma sorusu kapsamında yorumlayabilir ve yazabilir. |
Birinci Öğretim
EMFMT7047 kodlu Matematik Eğitiminde Bilimsel Araştırma Yöntemleri dersini almış ve başarılı olmuş öğrenciler bu dersi seçebilir.
[Yok]
Başlık- Özet- Anahtar kelimeler- Giriş- Literatür bildirişi- Kuramsal çerçeve-Yöntem (Araştırma Yöntem/Deseni, Araştırma grubu, Veri toplama araçları, veri toplama süreci- Pilot Çalışma)-Veri Analizi-Bulgular-Tartışma-Öneriler ve Kaynakça
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği öğrencilere sunulacak, kaynak akademik çalışmalar makaleler öğrenciler ile paylaşılacak. Bu çalışmalardaki başlık, özet, konu, anahtar kelimeler ve araştırma problemleri incelenecek. | ||
2 | Örnek akademik çalışmalar incelenerek metnin Giriş bölümünün nasıl yazıldığı incelenecek, tartışılacak, öğrencilerin her birine derste uygulamalar yaptırılacak. | ||
3 | Örnek akademik çalışmalar incelenerek metnin Literatür Bildirişi bölümünün nasıl yazıldığı incelenecek, tartışılacak, öğrencilerin her birine derste uygulamalar yaptırılacak. | ||
4 | Örnek akademik çalışmalar incelenerek metnin Kuramsal Çerçeve bölümünün nasıl yazıldığı incelenecek, tartışılacak, öğrencilerin her birine derste uygulamalar yaptırılacak. | ||
5 | Öğrencilerin araştırmayı düşündükleri bir konuyu belirlemeleri ve araştırma problemleri oluşturmaları sağlanacaktır (Bu adımda öğrencilere kendi danışman hocaları ile fikir alış-verişinde bulunmaları tavsiye edilir.). | ||
6 | “Araştırma Yöntemi / Tasarımı” bileşeni üzerinde örnek akademik çalışmalar öğrencilerle incelenecek, tartışılacak ve öğrencilere uygulama yaptırılacaktır. | ||
7 | "Araştırma Grubu" bileşeni üzerinde örnek akademik çalışmalar öğrencilerle incelenecek, tartışılacak ve öğrencilere uygulama yaptırılacaktır. | ||
8 | "Veri toplama araçları" bileşeni üzerinde örnek akademik çalışmalar öğrencilerle incelenecek, tartışılacak ve öğrencilere uygulama yaptırılacaktır. | ||
9 | "Veri toplama araçları" bileşeni üzerinde örnek akademik çalışmalar öğrencilerle incelenecek, tartışılacak ve öğrencilere uygulama yaptırılacaktır. | ||
10 | "Veri toplama süreci" bileşeni üzerinde örnek akademik çalışmalar öğrencilerle incelenecek, tartışılacak ve öğrencilere uygulama yaptırılacaktır. | ||
11 | "Veri toplama süreci" bileşeni üzerinde örnek akademik çalışmalar öğrencilerle incelenecek, tartışılacak ve öğrencilere uygulama yaptırılacaktır. | ||
12 | "Veri Analizi" bileşeni üzerinde örnek akademik çalışmalar öğrencilerle incelenecek, tartışılacak ve öğrencilere uygulama yaptırılacaktır. | ||
13 | "Bulgular" bileşeni üzerinde örnek akademik çalışmalar öğrencilerle incelenecek, tartışılacak ve öğrencilere uygulama yaptırılacaktır. | ||
14 | "Tartışma, Sonuç ve Öneriler" ile “Kaynakça” bileşeni üzerinde örnek akademik çalışmalar öğrencilerle incelenecek, tartışılacak ve öğrencilere uygulama yaptırılacaktır. |
Alan yazındaki ulusal ve uluslararası makaleler, tezler, kitaplar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Seminer | 1 | 25 |
Makale Yazma | 1 | 25 |
Makale Kritik Etme | 1 | 25 |
Okuma | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Seminer | 1 | 50 |
Makale Yazma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Uygulama/Pratik | 1 | 14 | 14 |
Soru-Yanıt | 1 | 14 | 14 |
Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Makale Yazma | 1 | 14 | 14 |
Makale Kritik Etme | 1 | 14 | 14 |
Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Okuma | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |