Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EMFMT7052 | Matematik Eğitiminde Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı bilimsel araştırmanın önemini ve gerekliliği kavratarak matematik eğitimi alanında yapılan bilimsel çalışmaları takip edebilmelerini, matematik ve onun öğretimine yönelik araştırma yapabilme bilgisi ve becerisini kazandırmaktır. Bilimsel araştırmalarda kullanılan yöntem ve teknikleri ayrıntılı bir şekilde ele alan, açıklayan ve bilimsel olaylara farklı bir bakış açısı kazandırmayı amaçlayan bir derstir.
Dr. Öğretim Üyesi Tuğba Yulet YILMAZ
1 | 1. Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları açıklar. Bilim ve bilimsel bilgiyi tanımlar. Bilimsel bilginin işlevlerini açıklar. Bilimsel bilginin amaçlarını yorumlar. Bilimsel bir araştırmanın aşamalarını açıklar. Araştırma probleminin özelliklerini tanır. Nicel ve nitel araştırma yaklaşımlarının özelliklerini açıklar. Nicel ve nitel araştırma yaklaşımlarını karşılaştırır. Veri toplama araçlarını tanır. Veri toplama araçlarını araştırma amaçlarına göre karşılaştırır. Veri analizi tekniklerini tanır. Bir bilimsel araştırmayı yorumlayabilecek ve küçük bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilecek bilgi ve donanıma sahip olur. Bir bilimsel araştırmayı inceleyip yorumlar. Küçük bir bilimsel araştırma tasarlar. Tasarlamış olduğu araştırmayı gerçekleştirir. Araştırmasını raporlaştırır. Bilimsel araştırmalarda etik kuralları tanır. Etik kurallara yaptığı araştırmada dikkat eder. Bilime ve bilimsel araştırmaya karşı olumlu tutum geliştirir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Araştırma yöntemlerine giriş yapılmakta olup, araştırmanın felsefesi, yapısı ve araştırma çalışmasının bileşenleri konularına değinilmektedir. Bilimsel araştırma yaklaşımları, teoriye özgü tanımlar, bilimin temel nitelikleri, pozitivizm, hipotez, gözlem, araştırma konusu ve probleminin seçimi, amaç ve önemin ortaya konulması ve araştırma önerisinin oluşturulması gibi bilimselliğe hizmet eden yöntemler açıklanmaktadır. Ölçmede geçerlilik ve güvenilirlik, örnekleme konusu ve yöntemleri anlatılmaktadır. Ölçme konusu ve ölçek türleri açıklanmakta olup, veri çeşitleri ve kaynaklarının neler olduğu, anket formunun tasarımı, yöntemi ve soru türleri gibi konular açıklanmaktadır. Tez önerisi hazırlama kılavuzu, alıntılama ve kaynak gösterimi konuları ele alınmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Bilim, Bilimsel Araştırma, Araştırma Yöntemlerine Giriş | ||
2 | Araştırma Konusunun Belirlenmesi ve Alanyazın Taramasının Yapılması | ||
3 | Nicel Araştırma Model ve Türleri | ||
4 | Nitel Araştırma Model ve Türleri | ||
5 | Durum Çalışması Örneği | ||
6 | Eylem Araştırması Örneği | ||
7 | Evren ve örneklem/katılımcıların açıklanması | ||
8 | Nicel veriler ve toplanmasının açıklanması | ||
9 | Nitel veriler ve toplanmasının açıklanması | ||
10 | Veri Toplama Araçlarında Bulunması Gereken Nitelikler- Geçerlik ve Güvenirlik | ||
11 | Verilerin analizinin açıklanması | ||
12 | Araştırmaların Raporlaştırılması | ||
13 | Kaynak gösterme | ||
14 | Bilimsel Araştırmalarda Etik |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 129 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |