Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EMFFB7015 | Fen Eğitiminde Teknoloji Destekli Öğrenme Ortamları | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Günümüzde teknolojinin hızla gelişmesi ve değişmesi ile birlikte fen öğretiminin yolları da değişmektedir. Bu dersin amacı fen eğitiminde kullanılan öğretim teknolojileri ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlik kazandırmaktır.
Doç .Dr. Elif Selcan Öztay
1 | 1. Fen öğretiminde kullanılan eğitim ve öğretim teknolojilerini tanır. |
2 | Teknoloji destekli ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir. |
3 | Teknoloji destekli öğrenme konusundaki araştırmaların kritiğini yapar |
4 | Teknoloji destekli öğrenmeye yönelik araştırma önerisi tasarlar |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu yoktur.
[Yok]
Fen eğitiminde teknolojik pedagojik alan bilgisi, STEM eğitiminde teknoloji kullanımı, simülasyonlar, sanal laboratuvar uygulamaları, mobil uygulamalar, arttırılmış gerçeklik uygulamaları, kavram haritaları, teknoloji destekli ölçme ve değerlendirme, bilimsel bilgiyi görselleştirme, bilimsel bilgiyi paylaşma.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma Dersin İzlencesi | ||
2 | Fen eğitiminde animasyon ve simülasyonların kullanımı | ||
3 | Fen eğitiminde sanal laboratuvar uygulamaları | ||
4 | Fen eğitiminde sanal gerçeklik uygulamaları | ||
5 | Fen eğitiminde artırılmış gerçeklik uygulamaları | ||
6 | Fen eğitiminde sosyal medya araçlarının kullanılması | ||
7 | Fen eğitiminde kavram haritalarının kullanımı | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Fen Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme (Anket, Quiz, Sınav) | ||
10 | Fen Eğitiminde Bilimsel Bilgiyi Görselleştirme | ||
11 | Fen Eğitiminde Bilimsel Bilgiyi Paylaşma (Sunu Hazırlama Programları) | ||
12 | STEM eğitiminde teknolojinin kullanımı | ||
13 | Fen Eğitiminde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi | ||
14 | Fen Eğitiminde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisinin geliştirilmesi |
• Akgündüz, D. (2019). Fen ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Yaklaşımlar. Anı Yayıncılık. • Yanpar-Yelken, T., Sancar-Tokmak, H., Özgelen, S. Ve İncikabı, L. (2013). Fen ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Temelli Öğretim Tasarımları. Anı Yayıncılık. • Artun, H., Aydın-Günbatar, S. Ve Günbatar, M. S. (2020). Fen Öğretiminde Teknoloji Eğilimleri. Pegem Akademi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Derse Katılım | 1 | 10 |
Makale Kritik Etme | 1 | 15 |
Ev Ödevi | 1 | 15 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Makale Yazma | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj durumu yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 12 | 3 | 36 |
Makale Yazma | 1 | 30 | 30 |
Makale Kritik Etme | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Ev Ödevi | 4 | 4 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 4 |