GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EMFMT7041 Matematiksel Kavram Yanılgıları Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Matematiksel kavram yanılgılarını tanımlayabilme, kavram yanılgılarının nedenlerini açıklayabilme ve Karşılaşılan kavram yanılgılarının aşılması için çözüm önerilerini ifade edebilme amaçlanmaktadır.


Prof.Dr.Tunay BİLGİN


1 Bu dersin sonunda öğrenci; Matematiksel kavram yanılgısını tanımlayabilecektir.
2 Matematiksel kavram yanılgılarının nedenlerini açıklayabilecektir.
3 Ortaöğretim düzeyindeki bazı temel kavramlarda karşılaşılan kavram yanılgılarını tanımlayabilecektir.
4 Karşılaşılan kavram yanılgılarının aşılması için önerilen çözümleri ifade edebilecektir.

Birinci Öğretim



[Yok]


Kavram yanılgısı nedir? Kavram yanılgılarının nedenleri nelerdir? Ortaokul düzeyinde kavram yanılgıları lLise düzeyinde kavram yanılgıları .


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Kavram yanılgısı nedir?
2 Kavram yanılgılarının nedenleri nelerdir?
3 Ortaokul düzeyinde kavram yanılgıları
4 Ortaokul düzeyinde kavram yanılgıları : kesirler
5 Ortaokul düzeyinde kavram yanılgıları : oran
6 Ortaokul düzeyinde kavram yanılgıları : ölçme
7 Ortaokul düzeyinde kavram yanılgıları : olasılık
8 Arasınav
9 lise düzeyinde kavram yanılgıları
10 lise düzeyinde kavram yanılgıları : sayılar
11 lise düzeyinde kavram yanılgıları : fonksiyonlar
12 lise düzeyinde kavram yanılgıları : limit-süreklilik
13 lise düzeyinde kavram yanılgıları : limit-süreklilik
14 lise düzeyinde kavram yanılgıları : türev

MEB kaynakları, Zembat, İ. Ö. (2008). Kavram yanılgısı nedir? M. F. Özmantar, E. Bingölbali, & H. Akkoç (Ed.), Matematiksel kavram yanılgıları ve çözüm önerileri, (s. 1-8) (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Türkdoğan, A., Güler, M., Bülbül, B. Ö., & Danışman, Ş. (2015). Türkiye’de matematik eğitiminde kavram yanılgılarıyla ilgili çalışmalar: tematik bir inceleme. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi GÖKKURT. ÖZDEMİR B., BAYRAKTAR,R., YILMAZ, M. Sınıf ve Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları1, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2017, Cilt 7, Sayı 2, 284-305



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Problem Çözümü 5 1 5
Soru-Yanıt 1 1 1
Beyin Fırtınası 1 1 1
Seminer 1 1 1
Makale Kritik Etme 2 1 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 4 32
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 128

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 3 5 4 3 5 4 4 4 5 4 4 4 4 3 5 1
ÖÇ 3 4 4 3 4 4 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 5 3
ÖÇ 4 4 4 3 4 5 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek