Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EMFMT7041 | Matematiksel Kavram Yanılgıları | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Matematiksel kavram yanılgılarını tanımlayabilme, kavram yanılgılarının nedenlerini açıklayabilme ve Karşılaşılan kavram yanılgılarının aşılması için çözüm önerilerini ifade edebilme amaçlanmaktadır.
Prof.Dr.Tunay BİLGİN
1 | Bu dersin sonunda öğrenci; Matematiksel kavram yanılgısını tanımlayabilecektir. |
2 | Matematiksel kavram yanılgılarının nedenlerini açıklayabilecektir. |
3 | Ortaöğretim düzeyindeki bazı temel kavramlarda karşılaşılan kavram yanılgılarını tanımlayabilecektir. |
4 | Karşılaşılan kavram yanılgılarının aşılması için önerilen çözümleri ifade edebilecektir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Kavram yanılgısı nedir? Kavram yanılgılarının nedenleri nelerdir? Ortaokul düzeyinde kavram yanılgıları lLise düzeyinde kavram yanılgıları .
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kavram yanılgısı nedir? | ||
2 | Kavram yanılgılarının nedenleri nelerdir? | ||
3 | Ortaokul düzeyinde kavram yanılgıları | ||
4 | Ortaokul düzeyinde kavram yanılgıları : kesirler | ||
5 | Ortaokul düzeyinde kavram yanılgıları : oran | ||
6 | Ortaokul düzeyinde kavram yanılgıları : ölçme | ||
7 | Ortaokul düzeyinde kavram yanılgıları : olasılık | ||
8 | Arasınav | ||
9 | lise düzeyinde kavram yanılgıları | ||
10 | lise düzeyinde kavram yanılgıları : sayılar | ||
11 | lise düzeyinde kavram yanılgıları : fonksiyonlar | ||
12 | lise düzeyinde kavram yanılgıları : limit-süreklilik | ||
13 | lise düzeyinde kavram yanılgıları : limit-süreklilik | ||
14 | lise düzeyinde kavram yanılgıları : türev |
MEB kaynakları, Zembat, İ. Ö. (2008). Kavram yanılgısı nedir? M. F. Özmantar, E. Bingölbali, & H. Akkoç (Ed.), Matematiksel kavram yanılgıları ve çözüm önerileri, (s. 1-8) (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Türkdoğan, A., Güler, M., Bülbül, B. Ö., & Danışman, Ş. (2015). Türkiye’de matematik eğitiminde kavram yanılgılarıyla ilgili çalışmalar: tematik bir inceleme. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi GÖKKURT. ÖZDEMİR B., BAYRAKTAR,R., YILMAZ, M. Sınıf ve Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları1, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2017, Cilt 7, Sayı 2, 284-305
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü | 5 | 1 | 5 |
Soru-Yanıt | 1 | 1 | 1 |
Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Seminer | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 128 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |