Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EMFFB7044 | Fen Öğretiminde Yaşam Becerilerinin 21. Yüzyıl Becerileri Kapsamında İncelenmesi | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Fen öğretiminde yaşam becerilerini 21. yüzyıl becerileri kapsamında incelenmektir.
Doç. Dr. Hasan BAKIRCI
1 | Yaşam becerilerinin fen bilimleri öğretim programındaki yeri ve önemini bilir. |
2 | Analitik düşünme becerisini, özellikleri ve göstergelerini bilir. |
3 | Yaratıcı düşünme becerisini, özellikleri ve göstergelerini bilir. |
4 | Karar verme, iletişim ve girişimcilik becerilerinin, özellikleri ve göstergelerini bilir. |
5 | Yaşam becerileri ile 21. yüzyıl becerileri arasındaki ilişkiyi anlar. |
6 | Yaşam becerilerin günlük hayattaki kullanım alanlarını açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Takım çalışması becerisi, İletişim becerisi, girişimcilik becerisi, analitik düşünme becerisi, yaratıcı düşünme becerisi, karar verme becerisi, nedir? Öğrencilere nasıl kazandırılır?
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Yaşam becerilerinin fen bilimleri öğretim programındaki yeri ve önemi | ||
2 | 21. yüzyıl becerileri kapsamında yaşam becerilerin değerlendirilmesi | ||
3 | İletişim becerisi nedir? Özellikleri ve göstergeleri nelerdir? İletişim becerisi öğrencilere nasıl kazandırılır? Öğrenme ortamları nasıl tasarlanmalıdır? | ||
4 | Takım çalışması becerisi nedir? Özellikleri ve göstergeleri nelerdir? Takım çalışması becerisi öğrencilere nasıl kazandırılır? Öğrenme ortamları nasıl olmalıdır? | ||
5 | Girişimcilik becerisi nedir? Özellikleri ve göstergeleri nelerdir? Girişimcilik becerisi öğrencilere nasıl kazandırılır? Öğrenme ortamları nasıl tasarlanmalıdır? | ||
6 | İletişim - takım çalışması veya girişimcilik becerisini kazandırmayı amaçlayan bir etkinlik tasarlanması | ||
7 | İletişim ve takım çalışması becerilerine yönelik hazırlanan etkinliklerin sunulması | ||
8 | Girişimcilik becerilerine yönelik hazırlanan etkinliklerin sunulması | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Analitik düşünme becerisi nedir? Özellikleri ve göstergeleri nelerdir? Analitik düşünme becerisi öğrencilere nasıl kazandırılır? Öğrenme ortamları nasıl tasarlanmalıdır? | ||
11 | Yaratıcılık becerisi nedir? Özellikleri ve göstergeleri nelerdir? Yaratıcılık becerisi öğrencilere nasıl kazandırılır? Öğrenme ortamları nasıl tasarlanmalıdır? | ||
12 | Karar verme becerisi nedir? Özellikleri ve göstergeleri nelerdir? Karar verme becerisi öğrencilere nasıl kazandırılır? Öğrenme ortamları nasıl tasarlanmalıdır? | ||
13 | Analitik, yaratıcılık ve karar verme becerilerine yönelik olarak hazırlanan etkinliklerin sunulması | ||
14 | Dönem Sonu Sınavı |
Bakırcı, H. (2021). 21. Yüzyıl Becerilerine Uzanan Yolculuk: Fen Öğretiminde Güncel Yaklaşımlar ve Yaşam Becerileri. İzmir: Duvar Yayınları. İpek Akbulut, H. (2019). Fen Bilimlerinde Yaşam Becerileri Eğitimi, Arzu Kirman Bilgin (Eds.), Fen Bilimleri Eğitiminde Karar Verme Becerisi içinde (s. 131-150). Ankara: Pegem Aakademi Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Tartışma | 5 | 5 | 25 |
Soru-Yanıt | 5 | 5 | 25 |
Gözlem | 5 | 5 | 25 |
Beyin Fırtınası | 5 | 5 | 25 |
Makale Yazma | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 6 |