GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EMFFB7044 Fen Öğretiminde Yaşam Becerilerinin 21. Yüzyıl Becerileri Kapsamında İncelenmesi Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Fen öğretiminde yaşam becerilerini 21. yüzyıl becerileri kapsamında incelenmektir.


Doç. Dr. Hasan BAKIRCI


1 Yaşam becerilerinin fen bilimleri öğretim programındaki yeri ve önemini bilir.
2 Analitik düşünme becerisini, özellikleri ve göstergelerini bilir.
3 Yaratıcı düşünme becerisini, özellikleri ve göstergelerini bilir.
4 Karar verme, iletişim ve girişimcilik becerilerinin, özellikleri ve göstergelerini bilir.
5 Yaşam becerileri ile 21. yüzyıl becerileri arasındaki ilişkiyi anlar.
6 Yaşam becerilerin günlük hayattaki kullanım alanlarını açıklar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Takım çalışması becerisi, İletişim becerisi, girişimcilik becerisi, analitik düşünme becerisi, yaratıcı düşünme becerisi, karar verme becerisi, nedir? Öğrencilere nasıl kazandırılır?


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Yaşam becerilerinin fen bilimleri öğretim programındaki yeri ve önemi
2 21. yüzyıl becerileri kapsamında yaşam becerilerin değerlendirilmesi
3 İletişim becerisi nedir? Özellikleri ve göstergeleri nelerdir? İletişim becerisi öğrencilere nasıl kazandırılır? Öğrenme ortamları nasıl tasarlanmalıdır?
4 Takım çalışması becerisi nedir? Özellikleri ve göstergeleri nelerdir? Takım çalışması becerisi öğrencilere nasıl kazandırılır? Öğrenme ortamları nasıl olmalıdır?
5 Girişimcilik becerisi nedir? Özellikleri ve göstergeleri nelerdir? Girişimcilik becerisi öğrencilere nasıl kazandırılır? Öğrenme ortamları nasıl tasarlanmalıdır?
6 İletişim - takım çalışması veya girişimcilik becerisini kazandırmayı amaçlayan bir etkinlik tasarlanması
7 İletişim ve takım çalışması becerilerine yönelik hazırlanan etkinliklerin sunulması
8 Girişimcilik becerilerine yönelik hazırlanan etkinliklerin sunulması
9 Ara sınav
10 Analitik düşünme becerisi nedir? Özellikleri ve göstergeleri nelerdir? Analitik düşünme becerisi öğrencilere nasıl kazandırılır? Öğrenme ortamları nasıl tasarlanmalıdır?
11 Yaratıcılık becerisi nedir? Özellikleri ve göstergeleri nelerdir? Yaratıcılık becerisi öğrencilere nasıl kazandırılır? Öğrenme ortamları nasıl tasarlanmalıdır?
12 Karar verme becerisi nedir? Özellikleri ve göstergeleri nelerdir? Karar verme becerisi öğrencilere nasıl kazandırılır? Öğrenme ortamları nasıl tasarlanmalıdır?
13 Analitik, yaratıcılık ve karar verme becerilerine yönelik olarak hazırlanan etkinliklerin sunulması
14 Dönem Sonu Sınavı

Bakırcı, H. (2021). 21. Yüzyıl Becerilerine Uzanan Yolculuk: Fen Öğretiminde Güncel Yaklaşımlar ve Yaşam Becerileri. İzmir: Duvar Yayınları. İpek Akbulut, H. (2019). Fen Bilimlerinde Yaşam Becerileri Eğitimi, Arzu Kirman Bilgin (Eds.), Fen Bilimleri Eğitiminde Karar Verme Becerisi içinde (s. 131-150). Ankara: Pegem Aakademi Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Tartışma 5 5 25
Soru-Yanıt 5 5 25
Gözlem 5 5 25
Beyin Fırtınası 5 5 25
Makale Yazma 2 8 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 4 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 6 6
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek