Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EMFKM7034 | Organik Kimya Eğitiminde Yeni Stratejik Yöntemler | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, Öğrencilere anlamlı ve kalıcı öğrenmeler sağlamak amacıyla yapılandırmacılağa dayalı, modellemeler ve animasyonlar kullanılarak laboratuarda gerçekleştirilen basit ve çok adımlı bir kimyasal sentez için pratik bir deneyim kazandırmak ve genel mekanizmaları yazmak ve organik bileşiklerin öğrenciye tanıtılmasıdır.
Dr.Ögr.Üyesi Volkan TAŞDEMİR
1 | Öğrenci laboratuvar güvenliği, depolama, tehlikeli maddeler ve önlemlerini bilir. |
2 | Öğrenci temel organik bileşiklerin hazırlanmasını ve özelliklerini bilir. |
3 | Öğrenci, sentetik uygulamalarda basit organik bileşikleri kullanabilir. |
4 | Öğrenci, verilen temel bilgiler, modellemeler, similasyon gösterimleri ile reaksiyonun reaksiyon mekanizmasını değerlendirebilir ve alkanlar, alkenler, alkinler, esterler, alkoller ve alkil halojenürler gibi en önemli fonksiyonel grupların sınıflandırılması ve belirlenmesi konularında daha etkin öğrenme gerçekleştirir. |
Birinci Öğretim
yok
[Yok]
Öğrencilere anlamlı ve kalıcı öğrenmeler sağlamak amacıyla yapılandırmacılağa dayalı, modellemeler ve animasyonlar kullanılarak öncelikli olarak laboratuvar güvenliği, depolama, tehlikeli maddeler ve önlemler, Alkanlar, Alkenler, Alkinler, Alkil halojenürler, Alkoller, Eterler, Epoksitler, laboratuarda gerçekleştirilen basit ve çok adımlı bir kimyasal sentez için pratik bir deneyim kazandırmak ve genel mekanizmaları yazmak ve organik bileşiklerin öğrenciye tanıtılmasıdır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Laboratuvar güvenliği, depolama, tehlikeli maddeler ve önlemleri | YOK | YOK |
2 | Organik kimya da Karbon Bileşikleri ve Kimyasal Bağlar kavram öğretimi | YOK | YOK |
3 | Organik kimya da Fonksiyonel Gruplar | ||
4 | Organik kimya da Organik molekülde karbon iskeleti ve türleri | ||
5 | Organik kimya da Alkanlar: Adlandırma, konformasyon analizi ve sentezlere giriş | ||
6 | Organik kimya da Nükleofilik Yer değiştirme Tepkimeleri | ||
7 | Sentez uygulamaları | Sentez uygulamaları | - |
8 | Sentez uygulamaları | Sentez uygulamaları | |
9 | Alkenler, Alkiller: Özellikleri, Eldeleri, Alkil halojenürlerin ayrılma tepkimeleri | ||
10 | Alkenler, Alkinler: Katılma Tepkimeleri | ||
11 | Alkoller, eterler ve epoksitler: Eldeleri | ||
12 | Alkoller, eterler ve epoksitler: Tepkimeleri | ||
13 | Konjuge Doymamış sistemler | ||
14 | Sentez uygulamaları | ||
15 | FİNAL |
Solomons G. and Fryhle C. Organik Kimya, 7. Baskıdan Çeviri, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2002.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 |
Makale Kritik Etme | 1 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 1 | 12 |
Problem Çözümü | 8 | 1 | 8 |
Tartışma | 5 | 1 | 5 |
Soru-Yanıt | 12 | 1 | 12 |
Alan Çalışması | 12 | 1 | 12 |
Beyin Fırtınası | 12 | 1 | 12 |
Makale Kritik Etme | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Ev Ödevi | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |