Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EMFKM7032 | Fen Öğretiminde Sosyobilimsel Konular | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersi alan öğretmen ve öğretmen adaylarına sosyobilimsel konular hakkında bilgi kazandırmak, bu araştırma alanını tanıtmak ve bu bilgilerini öğretimlerine yansıtmalarını sağlamak
Prof. Dr. Sevgi AYDIN-GÜNBATAR
1 | Sosyobilimsel konular ve özellikleri nelerdir hakkında derinlemesine bilgi sahibi olacaklardır. |
2 | Hayatımızda karışılabileceğimiz sosyobilimsel konular nelerdir örnekleriyle bilgi sahibi olacaklardır. |
3 | Bu derste Sosyobilimsel konular alanında alan taraması yaparak bu alanda çalışılmış konulara hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
4 | Sosyobilimsel konular alanında yapılan araştırmalarda kullanılan ölçme araçları ve araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır |
5 | Sosyobilimsel konular dersinde öğrendikleri ile bir ders planı hazırlayabileceklerdir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Günümüzde bilimdeki birçok gelişme (GDO’lu besinler, aşı kullanımı, genetik çalışmalar, klonlama, vb.) sadece bilimsel veri ve bakış açısı ile ele alınmamakta din, sosyal yapı, kültür ve insan hakları çerçevesinde bilimsel bir açı ile ele alınmaktadır. Sosyobilimsel konular özelikle 21. Yüzyıl insanının hayatında çok önemli bir yer teşkil etmektedir. Bilinçli vatandaş ve fen okuryazarı bir birey olunabilmesi için bilinmesi, farkında olunması ve hayatımız adına gerekli kararların alınabilmesi için sosyobilimsel konular nelerdir, bu tür konularda veriler nasıl kullanılır, bu alanda yapılan araştırmalar nasıl gerçekleştirilmiştir ve bu alandaki araştırmalar fen derslerini ne şekilde zenginleştirebilir noktaları dersin içeriğini oluşturacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sosyobilimsel konular ve öğretimi | ||
2 | Sosyobilimsel konular, doğası ve fen öğretimindeki yeri | ||
3 | Sosyobilimsel konular ve öğretim modelleri | ||
4 | Sosyobilimsel konuların seçimi ve güncel ikilemler | ||
5 | Sosyobilimsel konular ve argümantasyon | ||
6 | Sosyobilimsel konular ve muhakeme türleri (formal ve informal) | ||
7 | Sosyobilimsel konular ve medya | ||
8 | Sosyobilimsel konular öğretimi ve değerlendirmesi | ||
9 | Sosyobilimsel konular ve okul dışı öğrenme ortamları | ||
10 | Sosyobilimsel konular ve öğretim programı | ||
11 | Sosyobilimsel konular üzerine ders planları ve uygulama örnekleri | ||
12 | Sosyobilimsel konular Alanında yapılan Araştırmalar-1 | ||
13 | Sosyobilimsel konular Alanında yapılan Araştırmalar-2 | ||
14 | Alan yazın taraması ödevi sunumu |
Akbaş, M., & Çetin, P. S. (2018). Üstün yetenekli öğrencilerin çeşitli sosyobilimsel konulara ilişkin argümantasyon kalitesinin ve informal düşünme becerisinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(1), 339-360. Genç, M. (2020). Kuramdan uygulamaya Sosyoblimsel Konular. Nobel: Ankara. Kıyıcı, F. B. (2018). Okul dışı öğrenme ortamlarında yürütülen etkinliklerin öğrencilerin sosyobilimsel konulara ilişkin görüşlerine etkisi: Organ bağışı ve GDO. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(1), 36-50. Topçu, M. S., Muğaloğlu, E. Z., & Güven, D. (2014). Fen eğitiminde sosyobilimsel konular: Türkiye örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(6), 1-22. Topçu, M.S. (2019). Sosyobilimsel Konular ve Öğretimi (3. Baskı). Pegem-A: Ankara. Topçu, M. S., & Atabey, N. (2017). Sosyobilimsel Konu Içerikli Alan Gezilerinin Ilkögretim Ögrencilerinin Argümantasyon Nitelikleri Üzerine Etkisi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 68. Evren Yapicioğlu, A., & Kaptan, F. (2018). Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretim Yaklaşımının Argümantasyon Becerilerinin Gelişimine Katkısı: Bir Karma Yöntem Araştırmasıi. Ondokuz Mayis University Journal of Education, 37(1). Yenilmez Türkoğlu, A., & Öztürk, N. (2019). Sosyo-bilimsel konulara ilişkin fen bilgisi öğretmen adaylarının zihinsel modelleri. Başkent University Journal of Education, 6(1), 127-137.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Makale Yazma | 12 | 25 |
Makale Kritik Etme | 1 | 30 |
Ev Ödevi | 12 | 45 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Proje Hazırlama | 1 | 40 |
Proje Sunma | 1 | 20 |
Proje Tasarımı/Yönetimi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 8 | 8 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 10 | 10 |
Makale Kritik Etme | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 12 | 3 | 36 |
Ev Ödevi | 12 | 3 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 5 |