Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EMFMT7032 | Matematik Eğitiminde Teoriler | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Matematik eğitim teorilerini tanıtmak
Dr. Öğr. Ü. Mustafa GÖK
1 | 1. Matematiksel bir bilginin öğrenci merkezli bir ortamda öğretimine ilişkin etkinlik tasarlama ve uygulama |
Birinci Öğretim
yok
yok
Matematik eğitiminde kullanılan temel teorileri incelemek
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Matematik eğitiminde teori, teorik çerçeve ve kavramsal çerçeve | ||
2 | Kavramsal ve işlemsel anlama | ||
3 | Kavram tanımı ve kavram imajı | ||
4 | Van Hiele Geometrik Düşünme Düzeyleri | ||
5 | Pedagojik Alan Bilgisi | ||
6 | Bloom Taksonomisi | ||
7 | Zihnin Geometrik Alışkanlıkları | ||
8 | Gerçekçi Matematik Öğretimi | ||
9 | Piaget’e göre Soyutlama ve Çeşitleri | ||
10 | Piaget’nin Merceğinden Yapılandırmacılık ve Zihinsel Düzenekler | ||
11 | Matematik Eğitiminde Çoklu Temsiller | ||
12 | APOS Teorisi ve Matematiksel Kavramların Öğretimi | ||
13 | Genel Analiz ve Değerlendirme | ||
14 | Genel Analiz ve Değerlendirme |
1. Bingölbali, E, Arslan S & Zembat, İ. Ö. (2016). Matematik eğitiminde teoriler. Ankara: Pegem Akademi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Makale Kritik Etme | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |