Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EMFMT7030 | Nitel Araştırma Yöntemleri | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Nitel araştırma yöntemleri dersi, eğitim araştırmaları arasında giderek yaygınlaşan bir araştırma yöntemi olan nitel araştırma tekniklerin katılımcılara tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda eğitim bilimlerinde nitel araştırma yöntemleri, nitel araştırma dizaynı, nitel araştırmada veri toplama ve veri analiz teknikleri uygulamalı olarak ders kapsamında incelenecektir.
Dr. Elif ERTEM AKBAŞ
1 | 1) Nitel ve Nicel araştırma yöntemlerini karşılaştırır |
2 | 2) Nitel araştırma desenlerini açıklar |
3 | 3) Nitel araştırmada örneklemi tanımlar |
4 | 4) Nitel veri toplama tekniklerini kullanır |
5 | 5) Nitel veri analizi yöntemlerini kullanır |
6 | 6) Nitel verinin doğası ve nitel araştırmada araştırmacının rolünü kavrar |
7 | 7) Nitel araştırmada geçerlilik, güvenilirlilik ve etik kavramlarını sağlar |
8 | 8) Nitel araştırma önerisi geliştirir, yürütür, sunar ve proje raporu yazar |
9 | 9) Öğrenciler gelecekte yapacakları tez çalışmaları ya da ilgi duydukları diğer proje çalışmaları için araştırma önerisi geliştirir |
10 | 10) Eleştirel makale analizi ve araştırma önerilerinin tartışıldığı bir ortam sağlayarak öğrencilerin etkileşimli öğrenmelerini sağlar |
11 | 11) Akademik yazma ve sunma, tartışma teknikleri ve becerileri gelişir |
Birinci Öğretim
Yok
Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Akıl Yürütme, Sunu Hazırlama, Alan Çalışması, Grup Çalışması
Eğitim bilimlerinde nitel araştırma yöntemleri, nitel araştırma dizaynı, nitel araştırmada veri toplama ve veri analiz teknikleri uygulamalı olarak ders kapsamında incelenecektir. • Nitel araştırmanın tanımı ve bilimsel araştırma geleneğindeki yeri • Nitel araştırmanın özellikleri ve çeşitleri: biyografi (biography), fenemoloji (phenomenology), kuram oluşturma (ground theory), etnografya (ethnography), durum araştırması (case study), eylem araştırması (action research) • Nitel araştırma planlanması • Araştırma sorularının oluşturulması • Veri toplama yöntemleri: Görüşme • Veri toplama yöntemleri: Gözlem • Veri toplama yöntemleri: Doküman incelemesi • Geçerlilik ve güvenirlilik • Veri analizi • Nitel araştırma sonuçlarının kullanılması
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | ||
2 | Nitel araştırmanın tanımı ve bilimsel araştırma geleneğindeki yeri | ||
3 | Nitel araştırmanın özellikleri ve çeşitleri: biyografi (biography), fenemoloji (phenomenology), kuram oluşturma (ground theory), etnografya (ethnography) durum araştırması (case study), eylem araştırması (action research) | ||
4 | Nitel araştırma planlanması | ||
5 | Nitel araştırma planlanması | Nitel araştırma planlanması | |
6 | Araştırma sorularının oluşturulması | Araştırma sorularının oluşturulması | |
7 | Veri toplama yöntemleri: Görüşme | Veri toplama yöntemleri: Görüşme | |
8 | Veri toplama yöntemleri: Gözlem | Veri toplama yöntemleri: Gözlem | |
9 | VİZE | ||
10 | Veri toplama yöntemleri: Doküman incelemesi | Veri toplama yöntemleri: Doküman incelemesi | |
11 | Geçerlik ve Güvenirlilik | Geçerlik ve Güvenirlilik | |
12 | Veri analizi | Veri analizi | |
13 | Veri analizi | Veri analizi | |
14 | Nitel araştırma sonuçlarının kullanılması | Nitel araştırma sonuçlarının kullanılması |
Diğer Kaynaklardan derlenerek hazırlanan kendi ders notlarım Eğitim Bilimlerinde ve Sosyal Bilimlerde kullanılan bütün “Nitel Araştırma Yöntemleri” ve “Bilimsel Araştırma Yöntemleri” kitapları ve makaleler kaynak olarak kullanılabilir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 16 | 64 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |