GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EMFKM7030 Eğitim Araştırmalarında Nitel Araştırma Yöntemlerine Giriş Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans



Nitel araştırmanın doğasını tanımlamak; nitel araştırma desenlerini açıklamak; nitel veri toplama araçlarını açıklamak; nitel veri analiz yöntemlerini açıklamak; nitel araştırma sürecinde geçerlik, güvenirlik ve etik için yapılması gerekenleri açıklamak; araştırma sonuçlarını rapor haline getirmek.


Doç . Dr. Elif Selcan Öztay


1 Nitel araştırmasının doğasını tanımlar.
2 Nitel araştırma desenlerini açıklar.
3 Nitel veri toplama araçlarını açıklar.
4 Nitel veri analiz yöntemlerini açıklar.
5 Nitel araştırma sürecinde geçerlik, güvenirlik ve etik için yapılması gerekenleri tanımlar.
6 Nitel araştırma sonuçlarını raporlaştırma sürecini açıklar.

Birinci Öğretim



[Yok]


Bu derste nitel araştırma yönteminin bilimsel araştırmalar arasındaki yeri, nitel araştırmanın yönteminin kuramsal temelleri irdelenecektir. Nitel araştırmaların temel özelliklerinden yola çıkarak nitel araştırmanın her bir basamağının üzerinde durulacaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin, işlenecek konuların, kullanılacak kaynakların ve APA formatının tanıtılması
2 Nitel Araştırmanın Doğası
3 Araştırma problemi
4 Literatür taraması & Nitel Araştırmada Örneklem
5 Nitel Araştırma Desenleri: Eylem Araştırması
6 Nitel Araştırma Desenleri: Durum Çalışması
7 Nitel Araştırma Desenleri: Temellendirilmiş Teori, Kültür analizi
8 Ara sınav
9 Nitel Veri Toplama Araçları
10 Nitel Araştırmalarda Etik Konular
11 Nitel Veri Analizi
12 Nitel Veri Analizi
13 Nitel Araştırmada Geçerlik, Güvenirlik
14 Eğitim araştırmalarında nitel bir araştırmanın bilimsel yayına dönüştürülmesi

1. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık. 2. Creswell, J. W.(2007). Qualitative inquiry & Research Design: Choosing Among Five Approaches(2nd Ed.).Thousand Oaks, CA:Sage. 3. Creswell, J. W.(2009). Research Design: qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. (3rd Ed.). CA:Sage. 4. Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar-ilkeler-teknikler. Nobel Yayın Dağıtım. 5. Patton, Q. M. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. Mesut Bütün & Selçuk Beşir Demir (Çeviri Editörleri). Ankara: PegemA Yayıncılık. 6. Merriam, S. B. (2013). Nitel Araştırma: Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber. Çeviri Editörü: Prof. Dr. Selahattin Turan, Nobel: Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 12 3 36
Makale Kritik Etme 2 6 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Ev Ödevi 4 10 40
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek