Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EMFMT7028 | Matematik Tarihinin Matematik Eğitimi Perspektifinden Kullanımı | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Matematik tarihi ve matematik eğitimi ile ilgili konuları incelemektir.
Dr. Öğr. Ü. Mustafa GÖK
1 | Matematiksel kavramların tarihsel gelişimleri bilir ve bunun günümüz eğitim sistemine entegrasyonunu yapabilir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Matematiksel kavramların tarihsel gelişimlerini araştırmak ve bu doğrultuda eski uygarlıkların matematiksel keşifleriyle ilgili günümüz eğitim sistemine öğretimsel yaklaşımlar sunmaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Eski Mısır matematiği ve problemleri | ||
2 | Babil matematiği ve sorunları | ||
3 | Yunan matematiği ve matematiğe katkıları | ||
4 | Öklid ve elementler | ||
5 | Aksiyomatik yaklaşım | ||
6 | Eski uygarlıkların üç temel sorunu ve çözümü | ||
7 | Türk İslami matematikçiler ve matematiğin gelişimine katkıları | ||
8 | Türk İslami matematikçiler ve matematiğin gelişimine katkıları | ||
9 | Türk İslami matematikçiler ve matematiğin gelişimine katkıları | ||
10 | Türk İslami matematikçiler ve matematiğin gelişimine katkıları | ||
11 | Matematik tarihinin matematik eğitimi açısından incelenmesi | ||
12 | Matematik tarihinin matematik eğitimi açısından incelenmesi | ||
13 | Matematik tarihinin matematik eğitimi açısından incelenmesi | ||
14 | Matematik tarihinin matematik eğitimi açısından incelenmesi |
1. Burton D. M. (1985). The history of mathematics—an introduction. Newton, MA: Allyn and Bacon.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Beyin Fırtınası | 1 | 15 | 15 |
Rapor Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
Makale Yazma | 1 | 15 | 15 |
Makale Kritik Etme | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 130 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |