Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EMFKM7025 | Fen Eğitiminde Yapılan Araştırmalar | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Fen Eğitimi Alanında çalışılan alanları tanımak ve bu alanlarda yapılan çalışmaları incelemek
Prof. Dr. Sevgi AYDIN-GÜNBATAR
1 | Araştırmalarda kullanılan kavramları anlamak |
2 | Bir araştırma makalesini analiz edebilme |
3 | Bu derste incelenen bir alanda alan taraması yapabilme |
4 | Bir araştırma önerisini yazabilme |
Birinci Öğretim
yok
-
Araştırma kavramını algılaması, Fen Eğitimi alanında (fizik, kimya ve biyoloji) yapılan başlıca araştırma alanlarını incelenmesi, eğitim araştırmalarında kullanılan yöntemlerden haberdar olmaları ve araştırma deneyimi kazandırılması
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin, konuların, kaynakların tanıtımı, APA formatı tanıtımı | - | - |
2 | Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM/STEM) Yaklaşımı | Makale okuma | - |
3 | Argümantasyon | Makale okuma ve tartışma | |
4 | Argümantasyon Yaklaşımı ile ilgili Etkinlik makaleleri | Okuma ve tartışma | - |
5 | Sosyobilimsel Konular | Makale okuma ve tartışma | - |
6 | Bilimin Doğası | Makale okuma ve tartışma | - |
7 | Pedagojik Alan Bilgisi | Makale okuma ve tartışma | - |
8 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | Makale okuma & tartışma | - |
9 | Uluslararası Sınavlar- PISA üzerine araştırmalar | Makale okuma & Tartışma | - |
10 | Akran Öğretimi | Makale okuma & Tartışma | - |
11 | Fen Ders Kitabı İnceleme Araştırmaları | Makale okuma & tartışma | - |
12 | Arttırılmış Gerçeklik ve Fen Öğretimi | Okuma & tartışma | - |
13 | Fen Programları ve İncelenmesi | Makale okuma & tartışma | - |
14 | Derste odaklanılan alanlardan biri üzerine yapılan alan yazın taraması ödevi sunumu | Araştırma & sunum | - |
Abell, S. K. (2007). Research on science teacher knowledge. In S. K. Abell, & N. G. Lederman (Eds), Handbook of Research on Science Education. (pp.1105- 1151). New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates. Acar, Ö, Tola, Z., Karaçam, S., & Bilgin, A. (2016). Argümantasyon destekli fen öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamalarına, bilimsel düşünme becerilerine ve bilimin doğası anlayışlarına olan etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3), 730-749. Atasoy, Ş., Tekbıyık, A., & Yüca, O. Ş. (2019). Karadeniz Bölgesi’ndeki bazı yerel sosyobilimsel konularda öğrencilerin informal muhakemelerinin belirlenmesi: HES, Organik Çay ve Yeşil Yol Projesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 524-540. Aydın S. & Boz, Y. (2012). Fen Öğretmen Eğitiminde Pedagojik Alan Bilgisi Araştırmalarının Derlenmesi: Türkiye Örneği. Educational Sciences: Theory & Practice, 12(1), 479-505. Aydın-Günbatar, S. (2019). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) yaklaşımı ve FeTeMM’e uygun etkinlik hazırlama rehberi. H. Artun ve S. Aydın-Günbatar (Ed.), Çağdaş yaklaşımlarla destekli fen öğretimi: Teoriden Uygulamaya Etkinlik Örnekleri, (s.2-25) içinde. Ankara: Pegem A. Bozkurt Altan, E., Üçüncüoglu, I., & Özek, H. (2019). A Transportation Problem for Moving Companies: An Example Activity with an Engineering Design Focus. Journal of Inquiry Based Activities, 9(2), 132-149. Cambazoğlu, S., Demirelli, H., ve Kavak, N. (2010). Fen bilgisi öğretmen adaylarının maddenin tanecikli yapısı ünitesine ait konu alan bilgileri ile pedagojik alan bilgileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. İlköğretim Online, 9(1), 275-291. Çevik, M., Abdioğlu, C., & Ergürer, H. E. (2020). periskobunla roma mezarlarını aydınlat: STEM+ sosyal çalışması. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED) / Journal of Inquiry Based Activities (JIBA), 10(1), 31-44. Doğan, N., Çakıroğlu, J., Bilican, K.,& Çavuş, S. (2009). Bilimin Doğası ve Öğretimi. Pegem A, Ankara. Kaçar, S., & Balım, A. G. (2018). Argümantasyona dayalı sorgulama yönteminin elektrik enerjisi konusunda kullanımına ilişkin etkinlik örneği. Journal of Inquiry Based Activities, 8(2), 127-149. Karakaş, H., & Sarıkaya, R. (2020). Çevre-enerji konularına yönelik gerçekleştirilen argümantasyon temelli öğretimin sınıf öğretmeni adaylarının argüman oluşturabilmelerine etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 346-373. Doi:10.9779/pauefd.524850 Karakoç-Alatlı, B. (2020). Öğrencilerin fenokuryazarlığı performanslarının aşamalı doğrusal modelleme ile incelenmesi: PISA 2015 Türkiye ve Singapur karşılaştırması. Eğitim ve Bilim, 45(202), 17-49, Doi: 10.15390/EB.2020.8188. Köseoğlu, F. & Tümay, H. (2013). Bilim eğitiminde yapılandırıcı paradigma. Pegem A, Ankara. Köseoğlu, F., Tümay, H., & Üstün, U. Bilimin doğası öğretimi mesleki gelişim paketinin geliştirilmesi ve öğretmen adaylarına uygulanması ile ilgili tartışmalar. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(4), 129-162. Namdar, B., & Demir, A. (2016). Örümcek mi böcek mi? 5. sınıf öğrencileri için argümantasyon tabanlı sınıflandırma etkinliği. Journal of Inquiry Based Activities, 6(1), 1-9. Özcan, H., & Koca, E. (2019). STEM yaklaşımı ile basınç konusu öğretiminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve STEM’e yönelik tutumlarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 44(198), 201-227 Saraç, H., (2017), Türkiye ‘de okul dışı öğrenme ortamlarına ilişkin yapılan araştırmaları içirik analizi çalışması, Eğitim Kuram ve Uygulamaları Araştırma Dergisi, 3(2), 60-81 Yıldırım, T., & Canpolat, N. (2019). Lise düzeyinde çözeltiler konusunun öğretiminde akran öğretimi yönteminin etkililiğinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 44(199), 127-147. Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Makale Kritik Etme | 1 | 30 |
Okuma | 12 | 25 |
Ev Ödevi | 12 | 45 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Proje Hazırlama | 1 | 40 |
Proje Sunma | 1 | 20 |
Proje Tasarımı/Yönetimi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 8 | 8 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 10 | 10 |
Makale Kritik Etme | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 12 | 3 | 36 |
Ev Ödevi | 12 | 3 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 4 |