GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EMFMT7022 Bilgisayar Destekli Matematik Eğitimi Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenci; -Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin (BDMÖ) Epistemolojik ve Pedagojik İlkelerini Bilir -BDMÖ’nün Uygulama Alanlarını Bilir


Dr. Elif ERTEM AKBAŞ


1 Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin (BDMÖ) Epistemolojik ve Pedagojik İlkelerini Bilir
2 BDMÖ’nün Uygulama Alanlarını Bilir
3 Matematiksel İspatın Fonksiyonlarını ve Dinamik Geometrik Yapılarla (DGY), Bilgisayar Cebiri Sistemleri (BCS) ile İlişkisinin Bilir
4 Dinamik Ortamlarda Matematiksel İspat Uygulamaları Yapar
5 DERİVE Yazılımı ve Menüsü Özelliklerinin Bilir
6 DERİVE Yazılımı Üzerinde Matematiksel Uygulamalar Yapar
7 CABRİ Yazılımı ve Menüsünün Özelliklerinin Bilir
8 CABRİ Yazılımı Üzerinde Matematiksel Uygulamalar Yapar
9 GEOGEBRA Yazılımı ve Menüsünün Özelliklerinin Bilir
10 GEOGEBRA Yazılımı Üzerinde Matematiksel Uygulamalar Yapar


Yok


Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Matematiksel Düşünme, Akıl Yürütme, İşbirliği, Problem Çözme, İletişim Kurma, Tümdengelim, Tümevarım, Ev Ödevi, Sunu Hazırlama, Örnek Olay, Grup Çalışması.


-Bilgisayar Destekli Öğretim (BDÖ), Bilgisayar Teknolojisinin Sundukları -Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi’nde (BDMÖ) Epistemolojik ve Pedagojik İlkeler -BDMÖ Yapabilecek Öğretmenlerin Eğitimi -İspat’ın Fonksiyonları, İspat ve Dinamik Geometrik Yapılar (DGY) -Dinamik Ortamlarda Matemaiksel Keşif ve İspatın Psikolojisi -Dinamik Geometri (DGY) ve Bilgisayar Cebiri Sistemleri (BCS) Nedir? Niçin DGY ve BCS? -DERIVE Yazılımı ve Menü Özellikleri -DERIVE Yazılımının Matematik Müferedatında Uygulanabileceği Öğrenme Alanları -DERIVE Yazılımı ile Matematik Uygulamaları -CABRI Yazılımı ve Menü Özellikleri -CABRI Yazılımının Matematik Müfredatında Uygulanabileceği Öğrenme Alanları -CABRI Yazılımı ile Matematik Uygulamaları -GEOGEBRA Yazılımı ve Menü Özellikleri -GEOGEBRA Yazılımının Matematik Müfredatında Uygulanabileceği Öğrenme Alanları -GEOGEBRA Yazılımı ile Matematik Uygulamaları


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Bilgisayar Destekli Öğretim (BDÖ), Bilgisayar Teknolojisinin Sundukları
2 Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi’nde (BDMÖ) Epistemolojik ve Pedagojik İlkeler Nelerdir? BDMÖ Yapabilecek Öğretmenlerin Eğitimi
3 İspat’ın Fonksiyonları, İspat ve Dinamik Geometrik Yapılar (DGY)
4 Dinamik Ortamlarda Matemaiksel Keşif ve İspatın Psikolojisi
5 Dinamik Geometri (DGY) ve Bilgisayar Cebiri Sistemleri (BCS) Nedir? Niçin DGY ve BCS?
6 DERIVE Yazılımı ve Menü Özellikleri
7 DERIVE Yazılımının Matematik Müferedatında Uygulanabileceği Öğrenme Alanları
8 DERIVE Yazılımı ile Matematik Uygulamaları
9 Ara sınav
10 CABRI Yazılımı ve Menü Özellikleri
11 CABRI Yazılımının Matematik Müfredatında Uygulanabileceği Öğrenme Alanları
12 CABRI Yazılımı ile Matematik Uygulamaları
13 GEOGEBRA Yazılımı ve Menü Özellikleri
14 Genel Değerlendirme

1) Aşkar, P. (1987). Yeni Teknolojilerin Kullaılması. Ortaöğretim Matemetik Öğretimi [Ed. A. Baki ve A. Bell], Cilt II. YÖK/Dünya Bankası MEGP. Ankra. 2) Baki, A. (1996). Matematik Eğitiminde Değişim. Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 1-6. 3) Baki, A. (1996). Matematik Eğitiminde Bilgisayar Herşey Midir? Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 135-145. 4) Baki, A. (2001). Bilişim Teknolojisi Işığı Altında Matematik Eğitiminin Değerlendirilmesi. Milli Eğitim, 149, 26-31. 5) Bruner, J.S. (1985). Models of Learner. Educational Researcher, 14, 5-8. 6) King, J.P. (1992). The Art of Mathemetics/Matematik Sanatı TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları. 7) Pahl, C. (2003). Managing evolution and change in web-based teaching and learning environments. Computers ve Education, 40, 99-114. 8) Papert, S. (1980). Mindstorms-Children, Computer and Powerful Ideas. New York: Basic Books. 9) Piaget, J. (1954). The Construction of Reality in the Child. New York: Basic Books. 10) Şimşek, N. (1998). Öğretim Amaçlı Bilgisayar Yazılımlarının Değerlendirilmesi. Ankara: Siyasal Kitabevi. 11) Uşun, S. (2004). Bilgisayar Destekli Öğretimin Temelleri. Ankara: Paradigma Yay. 12) Yazdani, M. (1984). Educational Horizons in Educational Computing. Ellis Horwood Limited Publishers-Chichester.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 10 10
Final Sınavı 1 14 14
Derse Katılım 14 2 28
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 4 16 64
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 6 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 7 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 8 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 9 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 10 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek