Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EMFMT7022 | Bilgisayar Destekli Matematik Eğitimi | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenci; -Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin (BDMÖ) Epistemolojik ve Pedagojik İlkelerini Bilir -BDMÖ’nün Uygulama Alanlarını Bilir
Dr. Elif ERTEM AKBAŞ
1 | Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin (BDMÖ) Epistemolojik ve Pedagojik İlkelerini Bilir |
2 | BDMÖ’nün Uygulama Alanlarını Bilir |
3 | Matematiksel İspatın Fonksiyonlarını ve Dinamik Geometrik Yapılarla (DGY), Bilgisayar Cebiri Sistemleri (BCS) ile İlişkisinin Bilir |
4 | Dinamik Ortamlarda Matematiksel İspat Uygulamaları Yapar |
5 | DERİVE Yazılımı ve Menüsü Özelliklerinin Bilir |
6 | DERİVE Yazılımı Üzerinde Matematiksel Uygulamalar Yapar |
7 | CABRİ Yazılımı ve Menüsünün Özelliklerinin Bilir |
8 | CABRİ Yazılımı Üzerinde Matematiksel Uygulamalar Yapar |
9 | GEOGEBRA Yazılımı ve Menüsünün Özelliklerinin Bilir |
10 | GEOGEBRA Yazılımı Üzerinde Matematiksel Uygulamalar Yapar |
Yok
Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Matematiksel Düşünme, Akıl Yürütme, İşbirliği, Problem Çözme, İletişim Kurma, Tümdengelim, Tümevarım, Ev Ödevi, Sunu Hazırlama, Örnek Olay, Grup Çalışması.
-Bilgisayar Destekli Öğretim (BDÖ), Bilgisayar Teknolojisinin Sundukları -Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi’nde (BDMÖ) Epistemolojik ve Pedagojik İlkeler -BDMÖ Yapabilecek Öğretmenlerin Eğitimi -İspat’ın Fonksiyonları, İspat ve Dinamik Geometrik Yapılar (DGY) -Dinamik Ortamlarda Matemaiksel Keşif ve İspatın Psikolojisi -Dinamik Geometri (DGY) ve Bilgisayar Cebiri Sistemleri (BCS) Nedir? Niçin DGY ve BCS? -DERIVE Yazılımı ve Menü Özellikleri -DERIVE Yazılımının Matematik Müferedatında Uygulanabileceği Öğrenme Alanları -DERIVE Yazılımı ile Matematik Uygulamaları -CABRI Yazılımı ve Menü Özellikleri -CABRI Yazılımının Matematik Müfredatında Uygulanabileceği Öğrenme Alanları -CABRI Yazılımı ile Matematik Uygulamaları -GEOGEBRA Yazılımı ve Menü Özellikleri -GEOGEBRA Yazılımının Matematik Müfredatında Uygulanabileceği Öğrenme Alanları -GEOGEBRA Yazılımı ile Matematik Uygulamaları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar Destekli Öğretim (BDÖ), Bilgisayar Teknolojisinin Sundukları | ||
2 | Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi’nde (BDMÖ) Epistemolojik ve Pedagojik İlkeler Nelerdir? BDMÖ Yapabilecek Öğretmenlerin Eğitimi | ||
3 | İspat’ın Fonksiyonları, İspat ve Dinamik Geometrik Yapılar (DGY) | ||
4 | Dinamik Ortamlarda Matemaiksel Keşif ve İspatın Psikolojisi | ||
5 | Dinamik Geometri (DGY) ve Bilgisayar Cebiri Sistemleri (BCS) Nedir? Niçin DGY ve BCS? | ||
6 | DERIVE Yazılımı ve Menü Özellikleri | ||
7 | DERIVE Yazılımının Matematik Müferedatında Uygulanabileceği Öğrenme Alanları | ||
8 | DERIVE Yazılımı ile Matematik Uygulamaları | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | CABRI Yazılımı ve Menü Özellikleri | ||
11 | CABRI Yazılımının Matematik Müfredatında Uygulanabileceği Öğrenme Alanları | ||
12 | CABRI Yazılımı ile Matematik Uygulamaları | ||
13 | GEOGEBRA Yazılımı ve Menü Özellikleri | ||
14 | Genel Değerlendirme |
1) Aşkar, P. (1987). Yeni Teknolojilerin Kullaılması. Ortaöğretim Matemetik Öğretimi [Ed. A. Baki ve A. Bell], Cilt II. YÖK/Dünya Bankası MEGP. Ankra. 2) Baki, A. (1996). Matematik Eğitiminde Değişim. Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 1-6. 3) Baki, A. (1996). Matematik Eğitiminde Bilgisayar Herşey Midir? Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 135-145. 4) Baki, A. (2001). Bilişim Teknolojisi Işığı Altında Matematik Eğitiminin Değerlendirilmesi. Milli Eğitim, 149, 26-31. 5) Bruner, J.S. (1985). Models of Learner. Educational Researcher, 14, 5-8. 6) King, J.P. (1992). The Art of Mathemetics/Matematik Sanatı TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları. 7) Pahl, C. (2003). Managing evolution and change in web-based teaching and learning environments. Computers ve Education, 40, 99-114. 8) Papert, S. (1980). Mindstorms-Children, Computer and Powerful Ideas. New York: Basic Books. 9) Piaget, J. (1954). The Construction of Reality in the Child. New York: Basic Books. 10) Şimşek, N. (1998). Öğretim Amaçlı Bilgisayar Yazılımlarının Değerlendirilmesi. Ankara: Siyasal Kitabevi. 11) Uşun, S. (2004). Bilgisayar Destekli Öğretimin Temelleri. Ankara: Paradigma Yay. 12) Yazdani, M. (1984). Educational Horizons in Educational Computing. Ellis Horwood Limited Publishers-Chichester.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 16 | 64 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |