GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EMFFB7018 Fen Bilimleri Öğretimi İçin Yeni Bir Öğrenim Modeli: Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


2018 Fen Bilimler Dersi Öğretim Programları temelinde Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli (OBYM)'nin irdelenmesini ve bu modelin fen bilimleri dersinde uygulanabilirliğini öğretmektir.


Doç. Dr. Hasan BAKIRCI


1 Fen öğretiminde yeni bir öğretim modelinin olduğunun öğrenme
2 Fen öğretiminde uygulanan diğer öğretim modellerinde farklılığını bilme
3 Sosyobilimsel konuların öğretiminde etkili bir öğrenme modelini öğrenme
4 Bilimin doğasının öğretiminde yeni bir öğretim modelinin olduğunu bilme
5 Ölçme ve değerlendirme tekniği olarak süreç odaklı değerlendirmeyi esas alan bir öğretim modelini öğrenme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


OBYM'nin tarihsel gelişimi, OBYM ile ilgili yapılan çalışmaların sonuçları, OBYM ile ilgili geliştirilen öğretim materyallerin sunulması, OBYM'ye uygun iki saatlik ders sunumu, OBYM'nin 2004 Fen ve Teknoloji Öğretim Programı amacını gerçekleştirme düzeyi, OBYM'nin Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının amacı ile örtüşme düzeyinin irdelenmesi,


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli (OBYM)'nin ortaya atılma gerekçesi ve teorik temelleri nedir?
2 Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli ile ilgili yapılan çalışmaların; konu, amaç, yöntem ve sonuçları acısından incelenmesi (literatür taramasının yapılması)
3 Ortak Bilgi Yapılandırma Modelinin odaklandığı öğrenme alanlarının öğretiminin yapılması (Bilimin doğası ve sosyobilimsel konular)
4 Ortak Bilgi Yapılandırma Modelinin 2018 Fen Bilimler Dersi Öğretim Programı açısında incelenmesi
5 Ortak Bilgi Yapılandırma Modelini diğer öğretim modellerden (Örneğin 5E öğretim modeli) farklılıkların ortaya koyulması
6 Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli ilgili öğretim materyallerinin geliştirilmesi (Örneğin çalışma yaprağı, analojiler, kavramsal değişim metinleri vb.)
7 Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli İle ilgili Geliştirilen Öğretim Materyallerinin uzman görüşüne sunulması
8 Ara Sınav
9 Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli ile ilgili geliştirilen öğretim materyallerinin pilot çalışmasının yapılması
10 Fen Bilimleri Dersinde Ortak Bilgi Yapılandırma Modelinin uygulanabilirliğini tartışılması
11 Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli dayalı fen öğretimin okullarda asıl uygulamanın yapılması
12 Fen Bilimleri dersinde Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli ile yapılan çalışmaların incelenmesi
13 Ortak Bilgi Yapılandırma Modelinde ölçme ve değerlendirmenin nasıl yapıldığının incelenmesi
14 Dönem sonu sınavının yapılması

1- Ebenezer, J. V. and Connor, S. (1998). Learning to teach science: A model for the 21 century. Upper Saddle River, New Jersey: Prentice-Hall, Inc., Simon and Schuster/A. Viacom Company. 2- Ebenezer, J., Chacko, S. and Immanuel, N. (2004). Common knowledge construction model for teaching and learning science: Application in the Indian context. 3- Ebenezer, J., Chacko, S., Kaya, O.N., Koya, S. K. and Ebenezer, D. L. (2010). The effects of common knowledge construction model sequence of lessons on science achievement and relational conceptual change. Journal of Research in Science Teaching, 47(1), 25–46. 4. Bakırcı, H. (2014). The Study on Evaluation of Designing, Implementing, and Investigating the Effectsof Teaching Material based on Common Knowledge Construction Model: Light and Voice Unit Sample. Unpublished doctoral dissertation, Karadeniz Technical University, Trabzon.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Tartışma 5 6 30
Soru-Yanıt 4 8 32
Beyin Fırtınası 7 6 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 5 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 5 15
Toplam İş Yükü (saat) 129

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek