Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EMFMT7016 | Problem Çözme Teknikleri ve Model Geliştirme | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Problem çözme tekniklerini öğretme ve bu teknikleri problemlere uygulayabilme becerisi kazandırma. Ayrıca problemlerin çözümünde kolaylık sağlayacak model geliştirem becerisi kazandırma.
Dr. Öğrt. Ü. Kamil AKBAYIR
1 | Problemi tanımlar |
2 | Problem çözme tekniklerini kazandırır |
3 | Problem çözme beceri kazandırı |
4 | Model oluşturma becerisi kazandırır |
5 | Problemi anlama ve kolay yoldan çözebilme becerisi kazandırır. |
Yok
Yok
İlköğretim programında (özellikle birinci kademe) matematik konularında karşılaşılan problemleri çözme, problemlerin sınıflandırılması, problem çözme öğretiminin amaçları, problem çözme sürecinin basamakları (problemin anlaşılması, çözümle ilgili stratejinin seçimleri, seçilen stratejilerin uygulanması, çözümün değerlendirilmesi) problem çözmede zihinsel faaliyetler, farklı öğretim teknik ve yöntemlerinin problem çözmeye yönelik öğrenci tutumlarında etkileri ve problem çözme etkinliği, fen bilgisi öğretiminde ve günlük hayatta karşılaşılan sorunların (güçlüklerin) matematiksel modellerinin kurulması ve çözüm yollarının araştırılması, öğretilmesi ve tartışılması.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Problem tanımlanarak, problem hakkında kısa bilgiler verilmekte. | ||
2 | Problem çözme tekniklerinin belirlenmesi. | ||
3 | Problem çözme tekniklerinden matematik çümlesi yazma tekniği hakkında bilgi verme ve bu tekniği gerektiren problemleri tanıma ve çözme. | ||
4 | Problem çözme tekniklerinden yapılardan yararlanma tekniği hakkında bilgi verme ve bu tekniği gerektiren problemleri tanıma ve çözme. | ||
5 | Problem çözme tekniklerinden rol yapma tekniği hakkında bilgi verme ve bu tekniği gerektiren problemleri tanıma ve çözme. | ||
6 | Problem çözme tekniklerinden mantıksal akıl yürütme tekniği hakkında bilgi verme ve bu tekniği gerektiren problemleri tanıma ve çözme. | ||
7 | Problem çözme tekniklerinden basitleştirme ve küçük parçalara ayırma tekniği hakkında bilgi verme ve bu tekniği gerektiren problemleri tanıma ve çözme. | ||
8 | Problem çözme tekniklerinden geriye doğru çalışma tekniği hakkında bilgi verme ve bu tekniği gerektiren problemleri tanıma ve çözme. | ||
9 | Problem çözme tekniklerinden organize liste yapma tekniği hakkında bilgi verme ve bu tekniği gertiren problemleri tanıma ve çözme. | ||
10 | Problem çözme tekniklerinden tahmin ve kontrol etme tekniği hakkında bilgi verme ve bu tekniği gerektiren problemleri tanıma ve çözme. | ||
11 | Problem çözme tekniklerinden şekil ve şema çizme tekniği hakkında bilgi verme ve bu tekniği gerektiren problemleri tanıma ve çözme. | ||
12 | Problem çözme tekniklerinden model kullanma tekniği hakkında bilgi verme ve bu tekniği gerektiren problemleri tanıma ve çözme. | ||
13 | Problem çözme tekniklerinden tablo yapma tekniği hakkında bilgi verme ve bu tekniği gerektiren problemleri tanıma ve çözme. | ||
14 | Ev Ödevi |
1. Baykul, Y.,(2005). İlköğretimde Matematik Öğretimi (1-5. Sınıflar), Ankara, 8. baskı. 2. Altun, M., (1998). Matematik Öğretimi, Bursa, 5. baskı. 3. Pesen, C., (2006). Matematik Öğretimi, Ankara, 3. baskı.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Bütünleme Sınavı | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 |