GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EMFMT7013 İlköğretimde Matematik Öğretimi Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


-Temel matematik kavramlar, matematik öğretimi ve matematik problemlerini çözmede somut modellerden yararlanma ve model oluşturma konularında bilgi ve kabiliyetleri geliştirecek; -Bu konularla ilgili olarak karşılaşılabile-ceği problemlere çözüm önerileri üretebilecek, Uygun ders planları geliştirebilecektir.


Dr. Öğrt. Ü. Kamil AKBAYIR


1 Matematik, Eğitim ve Öğretim konularında bazı temel bilgiler verilir.
2 Problem ve Problem çözme teknikleri özet bir şekilde ele alınır, öğrencilere problem çözebilme yönünde önemli fikirler verilir.
3 Doğal sayılar kademeli bir şekilde öğretilir.
4 Doğal sayılarda dört işlem sıraıyla öğretilir.
5 Dört işleme dayalı problemler çözdürülür.


Yok


Yok


- Problem ve Problem Çözme, - Doğal Sayıların Öğretimi, - Doğal Sayılarla Dört İşlemin Öğretimi, - Kesir ve Kesir Sayılarının Öğretimi, - Kesir Sayılarıyla Dört İşlemin Öğretimi,


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Matematik, Eğitim ve Öğretim konularında bazı temel bilgiler verilir.
2 Piaget’in bilişsel gelişim süreçlerinden bahsedilerek, dönemlerine göre ayrı ayrı bilgiler verilmektedir. Burada özellikle birinci kademe öğrencilerinin bilişsel gelişimini inceleyen somut işlemler dönemi üzerinde fazlaca durulmaktadır.
3 Problem ve Problem çözme teknikleri özet bir şekilde ele alınıp, öğrencilere problem çözebilme yönünde önemli fikirler verilmektedir.
4 Doğal sayıların öğretimine başlanarak, ilk etapta 1-9 arası bir basamaklı doğal sayıların öğretimi küme yaklaşımına göre öğretilmektedir.
5 Bir basamaklı doğal sayıların öğretiminden sonra sıfır (0)’ın öğretime geçilmektedir.
6 İki ve daha çok basamaklı doğal sayıların öğretimi.
7 İşlem ve toplama işlemi kavramı hakkında genel bilgi verilmekte.
8 Bir basamaklı doğal sayılarda toplama işleminin (temel toplama işlemi) öğretimi.
9 İki ve daha çok basamaklı doğal sayılarda toplama işleminin öğretimi.
10 Toplama işlemini gerektiren problemlerin çözüm teknikleri.
11 Bir basamaklı doğal sayılarda çıkarma işleminin (temel çıkarma işlemi) öğretimi.
12 İki ve daha çok basamaklı doğal sayılarda çıkarma işleminin öğretimi.
13 Zihinden toplama ve çıkarma işlemlerin öğretimi işleminin öğretimi.
14 Ev Ödevi

1. Baykul, Y.,(2005). İlköğretimde Matematik Öğretimi (1-5. Sınıflar), Ankara, 8. baskı. 2. Altun, M., (1998). Matematik Öğretimi, Bursa, 5. baskı. 3. Pesen, C., (2006). Matematik Öğretimi, Ankara, 3. baskı.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Bütünleme Sınavı 1 60
Ev Ödevi 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 50 50
Bütünleme Sınavı 1 50 50
Ev Ödevi 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 4 4 4 5 5 5 4 4 4 5 3 2 4 3 2 4 3 2
ÖÇ 2 5 4 5 4 4 4 3 5 5 4 2 3 3 2 3 3 2 3
ÖÇ 3 4 5 5 5 5 5 2 4 4 5 4 4 2 4 4 2 4 4
ÖÇ 4 5 5 4 4 4 4 4 5 5 4 3 2 4 3 2 4 3 2
ÖÇ 5 4 5 5 4 5 5 3 4 4 5 2 3 3 2 3 3 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek