Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EMFMT7013 | İlköğretimde Matematik Öğretimi | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
-Temel matematik kavramlar, matematik öğretimi ve matematik problemlerini çözmede somut modellerden yararlanma ve model oluşturma konularında bilgi ve kabiliyetleri geliştirecek; -Bu konularla ilgili olarak karşılaşılabile-ceği problemlere çözüm önerileri üretebilecek, Uygun ders planları geliştirebilecektir.
Dr. Öğrt. Ü. Kamil AKBAYIR
1 | Matematik, Eğitim ve Öğretim konularında bazı temel bilgiler verilir. |
2 | Problem ve Problem çözme teknikleri özet bir şekilde ele alınır, öğrencilere problem çözebilme yönünde önemli fikirler verilir. |
3 | Doğal sayılar kademeli bir şekilde öğretilir. |
4 | Doğal sayılarda dört işlem sıraıyla öğretilir. |
5 | Dört işleme dayalı problemler çözdürülür. |
Yok
Yok
- Problem ve Problem Çözme, - Doğal Sayıların Öğretimi, - Doğal Sayılarla Dört İşlemin Öğretimi, - Kesir ve Kesir Sayılarının Öğretimi, - Kesir Sayılarıyla Dört İşlemin Öğretimi,
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Matematik, Eğitim ve Öğretim konularında bazı temel bilgiler verilir. | ||
2 | Piaget’in bilişsel gelişim süreçlerinden bahsedilerek, dönemlerine göre ayrı ayrı bilgiler verilmektedir. Burada özellikle birinci kademe öğrencilerinin bilişsel gelişimini inceleyen somut işlemler dönemi üzerinde fazlaca durulmaktadır. | ||
3 | Problem ve Problem çözme teknikleri özet bir şekilde ele alınıp, öğrencilere problem çözebilme yönünde önemli fikirler verilmektedir. | ||
4 | Doğal sayıların öğretimine başlanarak, ilk etapta 1-9 arası bir basamaklı doğal sayıların öğretimi küme yaklaşımına göre öğretilmektedir. | ||
5 | Bir basamaklı doğal sayıların öğretiminden sonra sıfır (0)’ın öğretime geçilmektedir. | ||
6 | İki ve daha çok basamaklı doğal sayıların öğretimi. | ||
7 | İşlem ve toplama işlemi kavramı hakkında genel bilgi verilmekte. | ||
8 | Bir basamaklı doğal sayılarda toplama işleminin (temel toplama işlemi) öğretimi. | ||
9 | İki ve daha çok basamaklı doğal sayılarda toplama işleminin öğretimi. | ||
10 | Toplama işlemini gerektiren problemlerin çözüm teknikleri. | ||
11 | Bir basamaklı doğal sayılarda çıkarma işleminin (temel çıkarma işlemi) öğretimi. | ||
12 | İki ve daha çok basamaklı doğal sayılarda çıkarma işleminin öğretimi. | ||
13 | Zihinden toplama ve çıkarma işlemlerin öğretimi işleminin öğretimi. | ||
14 | Ev Ödevi |
1. Baykul, Y.,(2005). İlköğretimde Matematik Öğretimi (1-5. Sınıflar), Ankara, 8. baskı. 2. Altun, M., (1998). Matematik Öğretimi, Bursa, 5. baskı. 3. Pesen, C., (2006). Matematik Öğretimi, Ankara, 3. baskı.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Bütünleme Sınavı | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 |