Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EMFMT7003 | Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar ve Çözüm Önerileri | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, matematik öğretmeni adaylarının ve bu alanda çalışan lisansüstü ögrencilerinin matematik öğretiminde yeni yaklaşımlara uygun çözüm önerilerini uygulamasını geliştirmektir.
Doç. Dr. Murat CANCAN
1 | Bu dersin amacı, matematik öğretmeni adaylarının ve bu alanda çalışan lisansüstü ögrencilerinin matematik öğretiminde yeni yaklaşımlara uygun çözüm ön |
2 | |
3 | |
4 | |
5 |
Yok
Yok
Matematik ögretiminin amacı ve temel ilkeleri, matematik ögretiminde yararlanılacak ögretme ve ögrenme stratejileri; ilkokul matematik programının kapsamı, kazanım ve özellikleri; belli baslı ögrenme kuramları ve matematik ögrenimi ile iliskileri; matematik derslerinde ölçme ve degerlendirme; problem çözme (stratejiler, asamalar, problem türleri, vb.); sayı kavramının gelisimi (sayma öncesi gelismeler, ayırma, denklik, azlık, çokluk, vb.); dogal sayıların ögretimi; dogal sayılarda dört islemin ögretimi (toplama, çıkarma, çarpma ve bölme). Kesir kavramının ögretimi; ; bilgi toplama teknikleri; istatistik ve olasılıgın ögretimi; temel geometri ögretimi; ölçü kavramının olusumu ve ögretimi; ilkokulda bilgisayar destekli matematik ögretimi. Konularla ilgili makale ve arastırmaların okunması ve sunulması.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Matematik ögretiminin amacı ve temel ilkeleri, matematik ögretiminde yararlanılacak ögretme ve ögrenme stratejileri; ilkokul matematik programının kapsamı, kazanım ve özellikleri; belli baslı ögrenme kuramları ve matematik ögrenimi ile iliskileri; matematik derslerinde ölçme ve degerlendirme; problem çözme (stratejiler, asamalar, problem türleri, vb.); sayı kavramının gelisimi (sayma öncesi gelismeler, ayırma, denklik, azlık, çokluk, vb.); dogal sayıların ögretimi; dogal sayılarda dört islemin ögretimi (toplama, çıkarma, çarpma ve bölme). Kesir kavramının ögretimi; ; bilgi toplama teknikleri; istatistik ve olasılıgın ögretimi; temel geometri ögretimi; ölçü kavramının olusumu ve ögretimi; ilkokulda bilgisayar destekli matematik ögretimi. Konularla ilgili makale ve arastırmaların okunması ve sunulması. | ||
2 | |||
3 | |||
4 | |||
5 | |||
6 | |||
7 | |||
8 | |||
9 | |||
10 | |||
11 | |||
12 | |||
13 | |||
14 | |||
15 | |||
16 |
Fey, J. T., 2003. Computer Algebra Systems in Secondary School Mathematics Education. Reston, VA : NCTM.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 20 | 40 |
Final Sınavı | 3 | 20 | 60 |
Quiz | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |