GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EMFMT7003 Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar ve Çözüm Önerileri Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, matematik öğretmeni adaylarının ve bu alanda çalışan lisansüstü ögrencilerinin matematik öğretiminde yeni yaklaşımlara uygun çözüm önerilerini uygulamasını geliştirmektir.


Doç. Dr. Murat CANCAN


1 Bu dersin amacı, matematik öğretmeni adaylarının ve bu alanda çalışan lisansüstü ögrencilerinin matematik öğretiminde yeni yaklaşımlara uygun çözüm ön
2
3
4
5


Yok


Yok


Matematik ögretiminin amacı ve temel ilkeleri, matematik ögretiminde yararlanılacak ögretme ve ögrenme stratejileri; ilkokul matematik programının kapsamı, kazanım ve özellikleri; belli baslı ögrenme kuramları ve matematik ögrenimi ile iliskileri; matematik derslerinde ölçme ve degerlendirme; problem çözme (stratejiler, asamalar, problem türleri, vb.); sayı kavramının gelisimi (sayma öncesi gelismeler, ayırma, denklik, azlık, çokluk, vb.); dogal sayıların ögretimi; dogal sayılarda dört islemin ögretimi (toplama, çıkarma, çarpma ve bölme). Kesir kavramının ögretimi; ; bilgi toplama teknikleri; istatistik ve olasılıgın ögretimi; temel geometri ögretimi; ölçü kavramının olusumu ve ögretimi; ilkokulda bilgisayar destekli matematik ögretimi. Konularla ilgili makale ve arastırmaların okunması ve sunulması.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Matematik ögretiminin amacı ve temel ilkeleri, matematik ögretiminde yararlanılacak ögretme ve ögrenme stratejileri; ilkokul matematik programının kapsamı, kazanım ve özellikleri; belli baslı ögrenme kuramları ve matematik ögrenimi ile iliskileri; matematik derslerinde ölçme ve degerlendirme; problem çözme (stratejiler, asamalar, problem türleri, vb.); sayı kavramının gelisimi (sayma öncesi gelismeler, ayırma, denklik, azlık, çokluk, vb.); dogal sayıların ögretimi; dogal sayılarda dört islemin ögretimi (toplama, çıkarma, çarpma ve bölme). Kesir kavramının ögretimi; ; bilgi toplama teknikleri; istatistik ve olasılıgın ögretimi; temel geometri ögretimi; ölçü kavramının olusumu ve ögretimi; ilkokulda bilgisayar destekli matematik ögretimi. Konularla ilgili makale ve arastırmaların okunması ve sunulması.
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16

Fey, J. T., 2003. Computer Algebra Systems in Secondary School Mathematics Education. Reston, VA : NCTM.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 20 40
Final Sınavı 3 20 60
Quiz 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
ÖÇ 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek