| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| EMFBY7005 | Endemik Bitkiler ve Tehlike Kategorileri | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
-Endemizim ve endemic bitkilerin sınıflandırılması -Ex Situ ve In Situ Korumanın bilinmesi -Önemli Bitki Alanları, Önemli Doğa Alanları yaklaşımlarının anlaşılması -Van ili endemiklerinin tanınması
Prof. Dr. Murat ÜNAL
| 1 | Endemizim ve endemic bitkilerin sınıflandırılması |
| 2 | Ex Situ ve In Situ Korumanın bilinmesi |
| 3 | Önemli Bitki Alanları, Önemli Doğa Alanları yaklaşımlarının anlaşılması |
| 4 | Van ili endemiklerinin tanınması |
| 5 |
Yok
Yok
-Endemik Bitki, Endemizm ve Endemik Çeşitleri -Türkiye’nin Endemizm Durumu ve Endemizm Açısından Zengin alanlar -Endemisim açısından zengin olmanın sebepleri -Önemli Bitki Alanları -Önemli Doğa Alanları -Küresel Bitki Koruma Stratejisi -16 Hedef -Endemik Bitkileri Tehdit Eden Faktörler -Ex-Situ ve In-Situ Koruma Çalışmaları -Kırmızı Liste Kriter ve Kategorilerinin Açıklanması. -Endemik ve Nadir Bitkilere Ait Risk Sınıfları -Tehlike Kategorilerinin Alt Birimleri (Kritik, Tehlikede, Hassas) -Doğa Korumada Sıcak Noktalar -Dünyada ve Türkiye’de Kurmızı Noktalar (). -Irano-Anatolian biyolojik çeşitlilik sıcak noktası -Van İli Endemik Bitkileri -Örnek Bir Koruma Biyolojisi Çalışması. Yanardöner Çiçeği (Centaurea tchihatcheffii Fisch. & Mey.)
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | -Endemik Bitki, Endemizm ve Endemik Çeşitleri | ||
| 2 | -Türkiye’nin Endemizm Durumu ve Endemizm Açısından Zengin alanlar | ||
| 3 | -Endemisim açısından zengin olmanın sebepleri | ||
| 4 | -Önemli Bitki Alanları | ||
| 5 | -Önemli Doğa Alanları -Küresel Bitki Koruma Stratejisi | ||
| 6 | -16 Hedef | ||
| 7 | Ara Sınav | ||
| 8 | -Endemik Bitkileri Tehdit Eden Faktörler | ||
| 9 | -Ex-Situ ve In-Situ Koruma Çalışmaları | ||
| 10 | -Kırmızı Liste Kriter ve Kategorilerinin Açıklanması | ||
| 11 | -Endemik ve Nadir Bitkilere Ait Risk Sınıfları Tehlike Kategorilerinin Alt Birimleri (Kritik, Tehlikede, Hassas) | ||
| 12 | -Doğa Korumada Sıcak Noktalar | ||
| 13 | -Dünyada ve Türkiye’de Kurmızı Noktalar | ||
| 14 | -Irano-Anatolian biyolojik çeşitlilik sıcak noktası | ||
| 15 | -Van İli Endemik Bitkileri Örnek Bir Koruma Biyolojisi Çalışması. Yanardöner Çiçeği (Centaurea tchihatcheffii Fisch. & Mey.) | ||
| 16 | Final |
-Ekim, T., Koyuncu, M., Erik, S., İlarslan. R., 1989. Türkiye’nin Tehlike Altındaki Nadir ve Endemik Bitki Türleri. Türkiye Tabıatını Koruma Derneği Yayın No 18,Ankara - Ekim, T., Koyuncu, M., Vural, M., Duman, H., Aytaç, Z., Adıgüzel, N., 2000. Türkiye Bitkileri Kırmızı Kıtabı. Türkiye Tabıat
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
| Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
| Makale Yazma | 2 | 10 | 20 |
| Makale Kritik Etme | 2 | 10 | 20 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 125 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
| ÖÇ 1 | ||||||||||||||||||
| ÖÇ 2 | ||||||||||||||||||
| ÖÇ 3 | ||||||||||||||||||
| ÖÇ 4 | ||||||||||||||||||
| ÖÇ 5 |