Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EMFBY7001 | Fen Eğitiminde ve Öğretiminde Nesnel ve Sanal Ders Materyali Geliştirmek | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
1-Sanal Materyal Geliştirmek İçin, Sanal Programları Öğretmek ve Kullanmak 2-Nesnel Materyal Geliştirmek İçin, Nesnel Araçları Öğretmek ve Kullanmak. 3-Bilgisayar Ortamına Sanal Ve Nesnel Materyal Aktarmada Kullanılan Nesnel Araçları Öğretmek ve Kullanmak. 4-Nesnel Fen Materyali Geliştirmek İçin Doğadan Materyal Toplamak. 5-Nesnel Ders Materyali Geliştirmek İçin Çeşitli Nesnel Araç Ve Gereçleri Kullanmayı Öğretmek. 6-Ders Materyali Geliştirmek Amacıyla; Fotoğraf Ve Film Çekmeyi Öğretmek.
Prof. Dr. Nasip DEMİRKUŞ
1 | Tanıtım; Öğretim, Öğrenim, Eğitim, Sanal-Nesnel Teknoloji, Sanal-Nesnel Materyal Tasarım Kavramlarının Dersle İlişkisi ve Hayata Güncellenişi. |
2 | Materyal Nedir? Varlık Nedir? Yaratık Nedir? Öğretim Nedir? Öğrenim Nedir? Eğitim Nedir? Teknoloji Nedir? Tasarım Nedir? Bilgisayar ve İnternetle Eğitimin İlişkisi Nedir? |
3 | Sanal Program Nedir? Ders Materyali Geliştirmek İçin Önemli Sanal Programlar Hangileridir? |
4 | Bazı Grafik programlarla Ders Materyali hazırlamak. Sanal Kitap Hazırlama Programlarını Ders Materyali Geliştirmek İçin kulanmak |
5 | Power Pointla ve Adobe Captivate ile Sunu Hazırlamak. |
Yok
https://www.youtube.com/channel/UC6Z3YNUHawByPsa-P9BFnlA http://biyolojiegitim.yyu.edu.tr/ders/otm.htm#uygulama http://biyolojiegitim.yyu.edu.tr/ders/otm.htm#arac http://biyolojiegitim.yyu.edu.tr/ders/otm.htm#mahmut
Bilgisayar Ortamına Sanal ve Nesnel Materyal Aktarmayı Bilmek. Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Materyal Nedir? Yaratık Nedir? Dersin genel amaçları. | ||
2 | Sanal Program Nedir? Önemli Sanal Programlar Hangileridir? | ||
3 | Ders Materyali Geliştirmek İçin Bazı Önemli Görsel, İşitsel, Animasyon ve Web Programları Tanıtımı | ||
4 | Power Pointla Sunu Hazırlamak | ||
5 | ConceptDrawMINDMAP’la Kavram Sunuları Hazırlamak ve Sanal Ders Materyali Geliştirmek | ||
6 | Photoshopla Görsel Ders Materyalleri Geliştirmek | ||
7 | Ders materyali geliştirmek için fotoğraf, video çekmek. Televizyondan materyal film kayıt yapmak. Nesnel ders materyali geliştirmek için; çeşitli nesnel araç ve gereçleri kullanmayı öğretmek. | ||
8 | Ara sınavı | ||
9 | İşitsel Ders Materyali Geliştirmek için Acid Pro 5 ve Cool Edit Pro İle Ses Dosyalarını Düzenlemek | ||
10 | Macromedia Dreamweaverla Basit Web Sayfası Hazırlamak . FineReader Kullanarak Ders Materyali Geliştirmek. | ||
11 | FineReader Kullanarak Ders Materyali Geliştirmek. | ||
12 | Ulead Media Studio İle Video Klipleri Düzenlemek | ||
13 | Nesnel Fen Materyali Geliştirmek İçin Doğadan Materyal Toplayış. | ||
14 | Objektif materyal geliştirmek için objektif araçları öğrenmek ve kullanmak. | ||
15 | Adobe Captivate ile sunu hazırlamak | ||
16 | Final Sınavı |
Prof. Dr. Nasip DEMİRKUŞ Fen Eğitiminde ve Öğretiminde Nesnel ve Sanal Ders Materyali Geliştirmek Ders Notları. http://biyolojiegitim.yyu.edu.tr/ders/otm.htm#uygulama http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr/ders/bfen.html http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr/ders/otm.htm#uygulama http://www.nadidem.net/ders/otm.htm#uygulama http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr/ders/otm.htm http://www.nadidem.net/ders/otm.htm
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 15 | 4 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 5 |