Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EMFKM7035 | Fen Alanlarında Öğretmen Eğitimi ve Araştırmaları | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilerin dünyadaki fen alanlarında öğretmen yetiştirme sistemlerinin ve modellerinin gelişimi, 21.yy’nın öğretmen yeterlikleri üzerindeki etkisi, öğretmen yetiştirmede yaşanan sorunlar, öğretmen eğitimindeki güncel yaklaşımlar ile öğretmen eğitimindeki bilimsel çalışmalardaki güncel eğilimler ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerinin geliştirilmesi.
Dr.Öğr.Üyesi.Ayşegül TARKIN ÇELİKKIRAN
1 | 1. Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme tarihçesini bilir. |
2 | 2. Farklı ülkelerdeki öğretmen yetiştirme programlarını analiz ederek değerlendirir. |
3 | 3. Öğretmen yetiştirme uygulamalarının yeterliklerini ve eksikliklerini irdeler. |
4 | 4. Öğretmen eğitiminde teknolojinin yeri ve önemini kavrar. |
5 | 5. 21.yy öğretmen yeterlikleri ve öğretmen eğitimi çalışmalarını ilişkilendirir. |
6 | 6. Öğretmen eğitimi üzerine yapılmış çalışmaları yöntem açısından analiz eder. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme ve tarihçesi, 21.yy da öğretmen yeterlikleri, öğretmen eğitimi programları, öğretmenlik uygulamaları, pedagojik alan bilgisi, teknolojik pedagojik alan bilgisi, FeTeMM, uzaktan eğitim ve öğretmen yetiştirme sorunları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme ve tarihçesi | ||
2 | 21.yy da öğretmen yetiştirme | ||
3 | Fen Eğitimi alanında öğretmen pedagojik yeterlikleri | ||
4 | Fen Eğitimi alanında öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve algılar | ||
5 | Türkiye’de öğretmen yetiştirme sorunları | ||
6 | Öğretmen eğitimi programlarına ilişkin değerlendirmeler | ||
7 | Öğretmen eğitimi programlarında mikro öğretim uygulamaları ve öğretmenlik uygulama dersleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Fen Eğitimi alanında öğretmen eğitiminde bilimsel süreç becerileri ve laboratuvar uygulamaları | ||
10 | Öğretmen eğitimi ve Teknoloji entegrasyonu | ||
11 | Sorgulayıcı araştırmaya dayalı öğretmen eğitimi | ||
12 | Öğretmen Eğitimi ve FeTeMM | ||
13 | Öğretmen eğitimi ve uzaktan eğitim | ||
14 | Türkiye’de fen eğitimi alanında yapılan öğretmen eğitimi çalışmalarının incelenmesi |
Aynal Kilimci, S.(2011). Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme. Pegem Akademi, Ankara. Akdemir, A. S. (2013). Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme Programlarının Tarihçesi Ve Sorunları. Electronic Turkish Studies, 8(12). AzAr, A. (2011). Türkiye’deki öğretmen eğitimi üzerine bir söylem: Nitelik mi, nicelik mi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(1), 36-38. Şendağ, S., & Gedik, N. (2015). Yükseköğretim dönüşümünün eşiğinde Türkiye’de öğretmen yetiştirme sorunları: Bir model önerisi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5(1), 70-91. Işık, A., Çiltaş, A., & Baş, F. (2010). Öğretmen yetiştirme ve öğretmenlik mesleği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 53-62. Bilgin, H., Aykaç, N., & Kabaran, H. (2014). Türkiye’de ve bazı Avrupa Birliği ülkelerindeki öğretmen yetiştirme uygulamalarının karşılaştırılmalı olarak incelenmesi (Almanya, Finlandiya, Fransa, İngiltere ve Türkiye Örneği). Turkish Studies-International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 9/3 Winter 2014, 279-292. Uygun, S. (2010). Türkiye de öğretmen adaylarının seçimi ile ilgili bazı uygulamaların tarihsel analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(3). Sözen, S., & Çabuk, A. (2013). Türkiye, Avusturya ve Almanya öğretmen yetiştirme sistemlerinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(ÖYGE Özel Sayısı), 220-237. Şen, A. İ. (2010). Akran‐mikro öğretimin öğretmen yetiştirme programındaki etkisinin araştırılması. Eğitim ve Bilim, 34(151). Marulcu, İ., & Dedetürk, A. (2014). Fen bilgisi öğretmen adaylarının mikro-öğretim yöntemini uygulamaları: bir eylem araştırması/Pre-Service Science Teachers' Micro-Teaching Practices: An Action Research. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(25), 353-372. Yalmanci, S. G., & Aydın, S. (2014). Öğretmen adaylarının mikro öğretim uygulamalarına yönelik görüşleri. Turkish journal of education, 3(4), 4-14.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Rapor Hazırlama | 2 | 50 | 100 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 |