Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EMFFB7035 | Fen Eğitiminde Yaratıcı Drama | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Fen eğitiminde yaparak yaşayarak kalıcı öğrenmeyi sağlayan bir yöntemin tanıtılması ve uygulamalar yoluyla öğrenilmesi
Dr. Öğretim Üyesi Asiye PARLAK RAKAP
1 | Yaratıcı dramanın ne olduğunu (eğitimsel amaçları, kavramlar-tanımlarını ve etik unsurları) öğrenir. |
2 | Drama etkinliklerinde kullanılan teknikleri öğrenir. |
3 | Yaratıcı drama bir öğrenme aracı olarak nasıl kullanacağını öğrenir. |
4 | Fen eğitimde yaratıcı drama alanında yapılan araştırmaların farkına varır. |
5 | Fen eğitimde yaratıcı drama alanında yapılan uygulamaları öğrenir. |
Yok
Yok
Yaratıcı Dramada eğitimsel hedefler, kavram-tanım ve etik, ulusal ve uluslararası düzeyde yaratıcı dramanın tarihçesi, yaratıcı dramada teknikler, dramatik yapı, yaratıcı dramada farklı kaynaklar, bir öğrenme aracı olarak yaratıcı drama, süreçsel drama, fen eğitiminde yaratıcı drama: araştırma, uygulama ve örnekler
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Yaratıcı drama: eğitimsel hedefler | ||
2 | Yaratıcı drama: kavramlar-tanımlar | ||
3 | Yaratıcı drama: etik | ||
4 | Yaratıcı dramanın tarihçesi (ulusal düzeyde) | ||
5 | Yaratıcı dramanın tarihçesi (uluslararası düzeyde) | ||
6 | Yaratıcı Dramada teknikler | ||
7 | Dramatik yapı | ||
8 | Yaratıcı drama için farklı kaynaklar | ||
9 | Bir öğrenme aracı olarak yaratıcı drama | ||
10 | Süreçsel drama | ||
11 | Fen eğitiminde yaratıcı drama: araştırma | ||
12 | Fen eğitiminde yaratıcı drama: uygulamalar | ||
13 | Fen eğitiminde yaratıcı drama: örnekler | ||
14 | Fen eğitiminde yaratıcı drama: örnekler |
Akar-Vural, R. ve Somers, J. W. (2012). Hümanist eğitim programları için ilköğretimde drama: Kuram ve uygulama. Pegem Akademi: Ankara. Bolton, G. ve Heathcote, D. (1999). So you want to use role play? A new approach in how to plan. Trentham Books: İngiltere. Erdoğan, T. (2015). Okul öncesinden ilköğretime kuramdan uygulamaya drama. Eğiten Kitap: Ankara. McCaslin, N. (1990). Creative drama in the Classroom (5th ed.). Longman: İngiltere.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Quiz | 1 | 40 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 4 | 1 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 127 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 |