Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EMFFB7023 | Fen Bilimleri Eğitiminde Nitel Veri Analizi | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Nitel eğitim araştırmalarının kuramsal temellerini öğretmek, nitel veri toplama bilgisi-becerisini kazandırmak ve nitel veri analizi yaklaşımlarını kazandırmaktır.
Doç. Dr. Hasan BAKIRCI
1 | Nitel araştırma yöntemlerinin temel özelliklerini öğrenir. |
2 | Nitel araştırmada kullanılan başlıca veri toplama yöntemlerini bilir. |
3 | Eğitim araştırmalarında etik kuralları açıklar. |
4 | Nitel araştırma çalışmalarında genellemenin olmadığını öğrenir. |
5 | Nitel araştırma yaklaşımlarında kullanılan araştırma desenlerini bilme (Özel durum, etnografik ve fenomenografik yöntem). |
6 | Nitel araştırmalarda betimsel ve içerik analiz tekniğini açıklar. |
7 | Nitel araştırma çalışmalarının raporlaştırılmasını öğrenir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bilimin doğası, bilimsel bilgi, bilimsel yöntem; Temel kabuller: ontoloji, epistemoloji, metodoloji ve metot; paradigmalar; Nitel veri toplama teknikleri; Nitel ve nicel yaklaşımların birleştirilmesi; Nitel araştırmada geçerlilik, güvenilirlilik, genelleme ve etik; Nitel verinin doğası ve nitel araştırmada araştırmacının rolü; Araştırma önerisi geliştirme; Nitel veri analizi; Son raporun yazımı
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Eğitim Araştırmalarında Etik Kurallar | ||
2 | Nitel Araştırmalarda Araştırmanın Niteliği İle İlgili Dikkate Alınması Gerekenler Kurallar | ||
3 | Araştırma Konusu ve Problemi Belirleme | ||
4 | Nitel Veri toplama Teknikleri (Görüşme, Mülakat ve Doküman İncelemesi) | ||
5 | Nitel Araştırma Yöntemleri: Özel Durum Çalışması Yöntemi | ||
6 | Nitel Araştırma Yöntemleri: Etnografik Araştırma (Kültür Analizi) Yöntemi. | ||
7 | Nitel Araştırma Yöntemleri: Fenomenolojik Araştırma (Olgu Bilim) Yöntemi. | ||
8 | Nitel Araştırma Yöntemleri: Eylem (Aksiyon) Araştırması Yöntemi. | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Nitel Araştırma Yöntemleri: Gelişimsel Araştırma Yöntemi | ||
11 | Verilerin sergilenmesi: Betimleyici analiz ve raporlaştırma, Verilerin sergilenmesi: içerik analizi ve raporlaştırma | ||
12 | Verilerin sergilenmesi: içerik analizi ve raporlaştırma, Verilerin sergilenmesi: Tablolar ve ağların oluşturulması, veri girme ve bulguları yazma, Sonuç çıkarmada kullanılabilecek taktikler, Son raporu oluşturma | ||
13 | Hazırlanan dönem projesinin teslim edilmesi | ||
14 | Dönem Sonu Sınavı |
1. Miles, M. B. ve Huberman, A. M.1994; Qualitative Data Analysis, Sage, London 2. Patton, M.Q. 2002; Qualitative Research and Evaluation Methods, Sage, London 3. Strauss, A. ve Corbin, J. 1996; Basics of Qualitative Research, Sage, London
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Tartışma | 5 | 5 | 25 |
Soru-Yanıt | 5 | 5 | 25 |
Gözlem | 5 | 5 | 25 |
Beyin Fırtınası | 5 | 5 | 25 |
Makale Yazma | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |