GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EMFFB7023 Fen Bilimleri Eğitiminde Nitel Veri Analizi Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Nitel eğitim araştırmalarının kuramsal temellerini öğretmek, nitel veri toplama bilgisi-becerisini kazandırmak ve nitel veri analizi yaklaşımlarını kazandırmaktır.


Doç. Dr. Hasan BAKIRCI


1 Nitel araştırma yöntemlerinin temel özelliklerini öğrenir.
2 Nitel araştırmada kullanılan başlıca veri toplama yöntemlerini bilir.
3 Eğitim araştırmalarında etik kuralları açıklar.
4 Nitel araştırma çalışmalarında genellemenin olmadığını öğrenir.
5 Nitel araştırma yaklaşımlarında kullanılan araştırma desenlerini bilme (Özel durum, etnografik ve fenomenografik yöntem).
6 Nitel araştırmalarda betimsel ve içerik analiz tekniğini açıklar.
7 Nitel araştırma çalışmalarının raporlaştırılmasını öğrenir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bilimin doğası, bilimsel bilgi, bilimsel yöntem; Temel kabuller: ontoloji, epistemoloji, metodoloji ve metot; paradigmalar; Nitel veri toplama teknikleri; Nitel ve nicel yaklaşımların birleştirilmesi; Nitel araştırmada geçerlilik, güvenilirlilik, genelleme ve etik; Nitel verinin doğası ve nitel araştırmada araştırmacının rolü; Araştırma önerisi geliştirme; Nitel veri analizi; Son raporun yazımı


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Eğitim Araştırmalarında Etik Kurallar
2 Nitel Araştırmalarda Araştırmanın Niteliği İle İlgili Dikkate Alınması Gerekenler Kurallar
3 Araştırma Konusu ve Problemi Belirleme
4 Nitel Veri toplama Teknikleri (Görüşme, Mülakat ve Doküman İncelemesi)
5 Nitel Araştırma Yöntemleri: Özel Durum Çalışması Yöntemi
6 Nitel Araştırma Yöntemleri: Etnografik Araştırma (Kültür Analizi) Yöntemi.
7 Nitel Araştırma Yöntemleri: Fenomenolojik Araştırma (Olgu Bilim) Yöntemi.
8 Nitel Araştırma Yöntemleri: Eylem (Aksiyon) Araştırması Yöntemi.
9 Ara Sınav
10 Nitel Araştırma Yöntemleri: Gelişimsel Araştırma Yöntemi
11 Verilerin sergilenmesi: Betimleyici analiz ve raporlaştırma, Verilerin sergilenmesi: içerik analizi ve raporlaştırma
12 Verilerin sergilenmesi: içerik analizi ve raporlaştırma, Verilerin sergilenmesi: Tablolar ve ağların oluşturulması, veri girme ve bulguları yazma, Sonuç çıkarmada kullanılabilecek taktikler, Son raporu oluşturma
13 Hazırlanan dönem projesinin teslim edilmesi
14 Dönem Sonu Sınavı

1. Miles, M. B. ve Huberman, A. M.1994; Qualitative Data Analysis, Sage, London 2. Patton, M.Q. 2002; Qualitative Research and Evaluation Methods, Sage, London 3. Strauss, A. ve Corbin, J. 1996; Basics of Qualitative Research, Sage, London



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Tartışma 5 5 25
Soru-Yanıt 5 5 25
Gözlem 5 5 25
Beyin Fırtınası 5 5 25
Makale Yazma 2 8 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 4 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 6 6
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 5 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 6 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 7 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek