Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EMFKM7017 | Fizikokimyada Kavramsal ve Matematiksel Problem Çözümleri | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Genel kimya ve fizikokimyada kavramların anlaşılması ve problem çözme becerilerinin ileri düzeyde geliştirilmesi amaçlanmıştır.
DR.öğr.üye.YAŞAR GENEL
1 | Öğretim Yöntemi Olarak Problem Çözmeyi öğrenir ve uygular |
2 | fizikokimya ile ilgili kavramları öğrenir ve kavram haritaları oluşturur. |
3 | Problemlerin Analizinde Mol Kavramının Kullanımı |
4 | Problem Çözmede Model Kurma ve Kullanımı |
5 | Kavramsal ve Matematiksel Problem Kurmayı ve Problem Çözmede Öğrenci Etkinlikleri oluşturur |
Yok
Yok
Kimya Öğretiminde Problem Çözme, Problem Çözme Yeterlilikleri, Öğretim Yöntemi Olarak Problem Çözme, Birimler ve Aralarındaki İlişkiler, Stokiyometrinin Temel Kavramları, Sayı-Kütle-Mola İlişkisi, Kimyasal Reaksiyonlarla Denklemlerin Kurulması, Termik Dissosiasyon ve Kavramı, Kimyasal Dönüşümlerde Ağırlık Hesabı, Temel Kavramlar ile Kavram Haritasının Oluşturulması, Mol Kavramı ile Uygulaması, Mol Kavramının Reaksiyon Stokiyometrisi, Problemlerin Analizinde Mol Kavramının Kullanımı, Problem Çözmede Model Kurma ve Kullanımı, Mol Modeli ile Problem Çözme, Kavramsal ve Matematiksel Problem Kurma, Problem Çözmeye Öğrenci Etkinlikleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kimya Öğretiminde Problem Çözme, Problem Çözme Yeterlilikleri | ||
2 | Öğretim Yöntemi Olarak Problem Çözme | ||
3 | Stokiyometrinin Temel Kavramları, Sayı-Kütle-Mola İlişkisi | ||
4 | Kimyasal Reaksiyonlarla Denklemlerin Kurulması | ||
5 | Termik Dissosiasyon ve Kavramı, Kimyasal Dönüşümlerde Ağırlık Hesabı | ||
6 | Temel Kavramlar ile Kavram Haritasının Oluşturulması | ||
7 | Mol Kavramı ve Uygulaması | ||
8 | arasınav | ||
9 | Mol Kavramının Reaksiyon Stokiyometrisi, | ||
10 | Problemlerin Analizinde Mol Kavramının Kullanımı | ||
11 | Problem Çözmede Model Kurma ve Kullanımı | ||
12 | Mol Modeli ile Problem Çözme | ||
13 | Kavramsal ve Matematiksel Problem Kurma | ||
14 | Problem Çözmede Öğrenci Etkinlikleri | ||
15 | Problem Çözmede Öğrenci Etkinlikleri | ||
16 | final sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Derse Katılım | 14 | 10 |
Tartışma | 14 | 5 |
Soru-Yanıt | 14 | 5 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 5 |
Gözlem | 14 | 5 |
Gösterme | 14 | 10 |
Alan Çalışması | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 2 | 5 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Gözlem | 5 | 0 | 0 |
Gösterme | 5 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |