GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EMFFB7034 Fen Eğitiminde Argümantasyon Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, argümantasyonun fen derslerinde uygulanmasına yönelik öğrencilerin pedagojik bilgilerini geliştirebilme, öğrencilerin argümantasyon sürecini kullanarak orijinal argümanlar üretmelerini, bilimsel bilgi üretmek için bu argümanı analiz edebilmelerini ve argümantasyona dayalı fen derslerini hazırlayabilmelerini sağlayabilme.


Dr. Metin Şardağ


1 Argümantasyonun fen eğitiminde önemini anlayabilecekler.
2 Argümantasyon yönteminin fen derslerinde nasıl uygulanabileceğini öğrenecekler.
3 Öğrenciler argümantasyon yöntemini kullanarak bilimsel bilgi üretebilecekler.
4 Öğrencilerin argümantasyon becerilerini geliştirmek için uygun öğrenme ortamları tasarlayabilecekler.

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]


Argümana giriş, argümantasyon modelleri I-II, küçük grup tartışmalarını yönetme, argüman öğretimi I-II, argümantasyon için kullanılabilecek kaynaklar, argüman değerlendirme I-II, argümantasyona dayalı fen derslerini planlama


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Argümana giriş
2 Argümantasyon modelleri i
3 Argümantasyon modelleri ii
4 Küçük grup tartışmalarını yönetme
5 Argüman öğretimi i
6 Argüman öğretimi ii
7 Argümantasyon için kullanılabilecek kaynaklar
8 Argümantasyon için kullanılabilecek kaynaklar
9 Argüman değerlendirme i
10 Argüman değerlendirme ii
11 Argümantasyona dayalı fen derslerini planlama
12 Argümantasyona dayalı fen derslerini planlama
13 Argümantasyona dayalı fen derslerini planlama
14 Argümantasyona dayalı fen derslerini planlama

Erduran, S.; Aleixandre, M. J. (2008) Argumentation in science education: perspectives from classroom-based research. Dordrecht, NL : Springer Osborne, J., Erduran, S., & Simon, S. (2004). Ideas, Evidence & Argument in Science CPD Training Pack. King’s College London. Aktamış, H. (2017). Örnek Etkinliklerle Fen Eğitiminde Argümantasyon. Ankara: Anı Yayıncılık. Anagün, S., & Kardaş, N. (2014). Argümantasyon odaklı öğretim. Ş. S. Anagün & N. Duban (Editörler.) içinde, Fen bilimleri öğretimi (s. 193-220). Ankara: Anı Yayıncılık. Günel, M., Kıngır, S., & Geban, Ö. (2012). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (ATBÖ) yaklaşımının kullanıldığı sınıflarda argümantasyon ve soru yapılarının incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37(164). Yıldırır, H. E., & Nakiboğlu, C. (2014). Kimya öğretmen ve öğretmen adaylarının derslerinde kullandıkları argümantasyon süreçlerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. AKTAMIŞ, H., & HİĞDE, E. (2015). Fen eğitiminde kullanılan argümantasyon modellerinin değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(35), 136-172.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Derse Katılım 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Rapor Hazırlama 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 25 25
Final Sınavı 1 25 25
Derse Katılım 10 3 30
Proje Hazırlama 10 4 40
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek