Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EMFFB7034 | Fen Eğitiminde Argümantasyon | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, argümantasyonun fen derslerinde uygulanmasına yönelik öğrencilerin pedagojik bilgilerini geliştirebilme, öğrencilerin argümantasyon sürecini kullanarak orijinal argümanlar üretmelerini, bilimsel bilgi üretmek için bu argümanı analiz edebilmelerini ve argümantasyona dayalı fen derslerini hazırlayabilmelerini sağlayabilme.
Dr. Metin Şardağ
1 | Argümantasyonun fen eğitiminde önemini anlayabilecekler. |
2 | Argümantasyon yönteminin fen derslerinde nasıl uygulanabileceğini öğrenecekler. |
3 | Öğrenciler argümantasyon yöntemini kullanarak bilimsel bilgi üretebilecekler. |
4 | Öğrencilerin argümantasyon becerilerini geliştirmek için uygun öğrenme ortamları tasarlayabilecekler. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Argümana giriş, argümantasyon modelleri I-II, küçük grup tartışmalarını yönetme, argüman öğretimi I-II, argümantasyon için kullanılabilecek kaynaklar, argüman değerlendirme I-II, argümantasyona dayalı fen derslerini planlama
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Argümana giriş | ||
2 | Argümantasyon modelleri i | ||
3 | Argümantasyon modelleri ii | ||
4 | Küçük grup tartışmalarını yönetme | ||
5 | Argüman öğretimi i | ||
6 | Argüman öğretimi ii | ||
7 | Argümantasyon için kullanılabilecek kaynaklar | ||
8 | Argümantasyon için kullanılabilecek kaynaklar | ||
9 | Argüman değerlendirme i | ||
10 | Argüman değerlendirme ii | ||
11 | Argümantasyona dayalı fen derslerini planlama | ||
12 | Argümantasyona dayalı fen derslerini planlama | ||
13 | Argümantasyona dayalı fen derslerini planlama | ||
14 | Argümantasyona dayalı fen derslerini planlama |
Erduran, S.; Aleixandre, M. J. (2008) Argumentation in science education: perspectives from classroom-based research. Dordrecht, NL : Springer Osborne, J., Erduran, S., & Simon, S. (2004). Ideas, Evidence & Argument in Science CPD Training Pack. King’s College London. Aktamış, H. (2017). Örnek Etkinliklerle Fen Eğitiminde Argümantasyon. Ankara: Anı Yayıncılık. Anagün, S., & Kardaş, N. (2014). Argümantasyon odaklı öğretim. Ş. S. Anagün & N. Duban (Editörler.) içinde, Fen bilimleri öğretimi (s. 193-220). Ankara: Anı Yayıncılık. Günel, M., Kıngır, S., & Geban, Ö. (2012). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (ATBÖ) yaklaşımının kullanıldığı sınıflarda argümantasyon ve soru yapılarının incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37(164). Yıldırır, H. E., & Nakiboğlu, C. (2014). Kimya öğretmen ve öğretmen adaylarının derslerinde kullandıkları argümantasyon süreçlerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. AKTAMIŞ, H., & HİĞDE, E. (2015). Fen eğitiminde kullanılan argümantasyon modellerinin değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(35), 136-172.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Derse Katılım | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Rapor Hazırlama | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Derse Katılım | 10 | 3 | 30 |
Proje Hazırlama | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |