GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOTTİ8016 Turizm’de Bilimsel Araştırma Yöntemleri Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı bu programda eğitim gören Tezli Yüksek Lisans öğrencilerinin yapacakları tez araştırmaları için kullanabilecekleri araştırma yöntemleri ve analiz teknikleri konusunda hem teorik hem de pratik yeteneklere yönelik altyapılarını geliştirmektir.



1 Araştırma paradigmalarını kavrayabilme
2 Nitel Araştırma Dizaynını eleştirel boyutta değerlendirebilme
3 Nicel Araştırma Dizaynını eleştirel boyutta değerlendirebilme
4 Araştırmada karşılaşılabilecek etik konuları bilme
5 Nicel ve Nitel Araştırmaları modellerini uygulayabilme


Yok


Yok


Bu anlamda ders kapsamında araştırma yaklaşımları, araştırma yöntemleri (nitel-nicel) ile ilgili temel bilgiler verilerek turizmle ilgili araştırma konulardan uygulama örnekleri sunulacaktır. Bununla birlikte öğrencilerin öğrendikleri bilgileri ödevler aracılığıyla uygulama şansı verilerek bu konuda beceri geliştirmeleri ve ileriki süreçte de tez projelerinde de uygulayabilme yeteneklerini geliştireceklerdir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Araştırma Yaklaşımları Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
2 Bilim Tarihi Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
3 Nitel Araştırma Tasarımı Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
4 Nitel Araştırma Yöntemleri I Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
5 Nitel Araştırma Yöntemleri II Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
6 Nitel Araştırma Yöntemleri III Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
7 Nitel Araştırma Yöntemleri IV Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Nicel Araştırma Tasarımı Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
10 Nicel Araştırma Yöntemleri I Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
11 Nicel Araştırma Yöntemleri II Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
12 Nicel Araştırma Yöntemleri III Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
13 Karma (Mix) Tasarım Modelleri Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
14 Bilimsel Araştırmalarda Etik Konular Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
15 İntihalden Kaçınma Yolları Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
16 Final Sınavı

Connell, J., ve Lowe, A. (1997). Generating grounded theory from qualitative data: The application of inductive methods in tourism and hospitality management research. Progress in Tourism and Hospitality Research, 3(2), 165-173. Finn, M., Walton, M., ve Elliott-White, M. (2000). Tourism and leisure research methods: Data collection, analysis, and interpretation. Pearson education. Hartmann, R. (1988). Combining field methods in tourism research. Annals of Tourism Research, 15(1), 88-105. Jennings, G. (2001). Tourism research. John Wiley and sons Australia, Ltd. Rakić, T., ve Chambers, D. (Eds.). (2011). An introduction to visual research methods in tourism (Vol. 9). Routledge. Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., ve Yıldırım, E. (2010). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: SPSS uygulamalı. Sakarya yayıncılık. Ritchie, B. W., Burns, P., ve Palmer, C. (Eds.). (2005). Tourism research methods: integrating theory with practice. Cabi. Veal, A. J. (2006). Research methods for leisure and tourism: A practical guide. Pearson Education.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 24 24
Final Sınavı 1 36 36
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 30 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Ev Ödevi 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 4 5 4 5 4 5 4 5 5 4 3
ÖÇ 2 5 5 4 5 4 5 3 4 5 5 4
ÖÇ 3 4 5 5 5 4 5 5 4 4 5 5
ÖÇ 4 5 5 4 4 4 3 5 5 5 5 4
ÖÇ 5 4 5 4 4 4 5 5 5 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek