Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOTTİ8016 | Turizm’de Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı bu programda eğitim gören Tezli Yüksek Lisans öğrencilerinin yapacakları tez araştırmaları için kullanabilecekleri araştırma yöntemleri ve analiz teknikleri konusunda hem teorik hem de pratik yeteneklere yönelik altyapılarını geliştirmektir.
1 | Araştırma paradigmalarını kavrayabilme |
2 | Nitel Araştırma Dizaynını eleştirel boyutta değerlendirebilme |
3 | Nicel Araştırma Dizaynını eleştirel boyutta değerlendirebilme |
4 | Araştırmada karşılaşılabilecek etik konuları bilme |
5 | Nicel ve Nitel Araştırmaları modellerini uygulayabilme |
Yok
Yok
Bu anlamda ders kapsamında araştırma yaklaşımları, araştırma yöntemleri (nitel-nicel) ile ilgili temel bilgiler verilerek turizmle ilgili araştırma konulardan uygulama örnekleri sunulacaktır. Bununla birlikte öğrencilerin öğrendikleri bilgileri ödevler aracılığıyla uygulama şansı verilerek bu konuda beceri geliştirmeleri ve ileriki süreçte de tez projelerinde de uygulayabilme yeteneklerini geliştireceklerdir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Araştırma Yaklaşımları | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması | |
2 | Bilim Tarihi | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması | |
3 | Nitel Araştırma Tasarımı | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması | |
4 | Nitel Araştırma Yöntemleri I | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması | |
5 | Nitel Araştırma Yöntemleri II | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması | |
6 | Nitel Araştırma Yöntemleri III | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması | |
7 | Nitel Araştırma Yöntemleri IV | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Nicel Araştırma Tasarımı | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması | |
10 | Nicel Araştırma Yöntemleri I | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması | |
11 | Nicel Araştırma Yöntemleri II | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması | |
12 | Nicel Araştırma Yöntemleri III | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması | |
13 | Karma (Mix) Tasarım Modelleri | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması | |
14 | Bilimsel Araştırmalarda Etik Konular | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması | |
15 | İntihalden Kaçınma Yolları | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması | |
16 | Final Sınavı |
Connell, J., ve Lowe, A. (1997). Generating grounded theory from qualitative data: The application of inductive methods in tourism and hospitality management research. Progress in Tourism and Hospitality Research, 3(2), 165-173. Finn, M., Walton, M., ve Elliott-White, M. (2000). Tourism and leisure research methods: Data collection, analysis, and interpretation. Pearson education. Hartmann, R. (1988). Combining field methods in tourism research. Annals of Tourism Research, 15(1), 88-105. Jennings, G. (2001). Tourism research. John Wiley and sons Australia, Ltd. Rakić, T., ve Chambers, D. (Eds.). (2011). An introduction to visual research methods in tourism (Vol. 9). Routledge. Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., ve Yıldırım, E. (2010). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: SPSS uygulamalı. Sakarya yayıncılık. Ritchie, B. W., Burns, P., ve Palmer, C. (Eds.). (2005). Tourism research methods: integrating theory with practice. Cabi. Veal, A. J. (2006). Research methods for leisure and tourism: A practical guide. Pearson Education.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |