Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOEAN7032 | Kültürlerarası Psikoloji | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı psikolojinin farklı alanlarını (sosyal, örgütsel, gelişimsel, deneysel) kültürler arası bir perspektiften açmak ve, kültür ve kültürün davranışa etkileri hakkında akademik ve kişisel bir anlayış geliştirmek için teoriyle uygulamayı karıştırarak, kültür ve kültürel şekillerin psikolojik bakış açısıyla analiz edilmesidir.
Doç.Dr. Betül Dilara ŞEKER
1 | Kültürel ve kültürler arası psikolojiyi tanımlayabilir. |
2 | Kültüre özgü bilgiyi ve psikolojik süreçleri tanımak, ve kültürel çeşitlilik konusunu tartışabilir. |
3 | Kültürler arası araştırmanın yöntemlerini adlandırabilir. |
4 | Kültürel açıdan psikolojinin temel bakış açılarının (bilişsel, gelişimsel, klinik, sosyal, davranışsal, ve biyolojik) ayrımını yapabilir. |
5 | Rapor yazma ve raporu sunum olarak hazırlayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste ele alınacak belli başlı konular, kültürler arası psikolojiyi anlamak, kültürler arası psikolojinin yöntemleri, kültürler arası psikolojide eleştirel düşünme, biliş: duyu, algı ve bilinç durumları, zeka, duygu ve motivasyon, insan gelişimi ve sosyalleşme, psikolojik bozukluklar, sosyal algı ve sosyal biliş, sosyal etkileşim,uygulamalı kültürler arası psikoloji: öne çıkan noktalar olacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı | ||
2 | Kültür ve kültürle ilişkili kavramlar | ||
3 | Kültürlerarası Psikoloji, Kültürlerarası Sosyal Psikoloji tanımlar ve tarihçeleri | ||
4 | Türkiye’de Kültürlerarası Sosyal Psikoloji | ||
5 | Bireycilik ve Toplulukçuluk | ||
6 | Bireycilik ve Toplulukçuluk | ||
7 | Değerler | ||
8 | Ara sınav (Vize) | ||
9 | Bireycilik ve Toplulukçuluk ve Değer alanında ölçme | ||
10 | Bilişsel süreçler ve Kültürlerarası Sosyal Psikoloji | ||
11 | Göç | ||
12 | Kültürlenme süreçleri | ||
13 | Sosyal algı ve sosyal biliş | ||
14 | Kültürel ve yerel psikolojiler | ||
15 | Genel değerlendirme | ||
16 | Yıl Sonu Sınavı |
Shiraev, E. & David, L. A. (2010). Cross-cultural Psychology, 4th Edition. Boston: Pearson Education. Berry, J. W., Poortinga, Y. H., Breugelmans, S. M., Chasiotis, A., & Sam, D. L. (2021). Kültürlerarası psikoloji (3. Baskı). (P. L. Tosun, Çev.). Nobel Akademik Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 20 | 20 |
Tartışma | 1 | 20 | 20 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 | 10 |
Gözlem | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |