Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOEAN6013 | İnsan Biyolojisine Giriş | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
İnsan vücudunun doku ve organ sistemlerinin yapılarını öğretmek.
Doç.Dr. Üyesi Seda Karaöz Arıhan
1 | Insanın doku, organ ve organ sistemleri ile özelliklerini bilebilir |
2 | İnsanın çevre ile olan ilişkisinde geliştirdiği uyum yeteneklerini ve çeşitlerini bilebilir |
3 | Homeostasisi ve insan vücudunda homeostasisi koruma mekanizmalarını bilebilir |
4 | İnsanın doğumdan ölüme kadar olan fizyolojik süreçlerini bilebilir |
Birinci Öğretim
None
None
İnsanın doku, organ ve organ sistemleri ile özellikleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | İnsan biyolojisine giriş | ||
2 | Hücre ve fonksiyonu | ||
3 | Kan | ||
4 | Lenf sistemi | ||
5 | Dolaşım sistemi | ||
6 | Solunum sistemi | ||
7 | Kemik, eklem ve iskelet sistemi | ||
8 | Ara Sınavı | ||
9 | Kaslar ve kas sistemi | ||
10 | Sindirim sistemi | ||
11 | Üriner sistem | ||
12 | Endokrin sistem | ||
13 | Sinir sistemi | ||
14 | Genel değerlendirme | ||
15 | Genel değerlendirme | ||
16 | Yılsonu sınavı |
Reece ve diğ. 2013, CampbellBiyoloji, (Çev. Gündüz E., Türkan, İ Diğer Kaynaklar Stinson S.ve diğ., 2000, Human Bi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
None
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Ev Ödevi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 |