| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| FBFMB7045 | Kemotaksonomi | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders lisans üstü programına yönelik olarak bilimsel olarak canlıların sınıflandırılmasında kullanılan temel prensiplerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Bitkilerin sahip oldukları kimyasallar yardımıyla birbirlerine olan yakınlık derecelerini belirlemek ve onların sınıflandırmada nasıl kullanılabileceklerini kavratmaktır.
Prof. Dr. Fevzi ÖZGÖKÇE
| 1 | Sistematiğin tanımı, çeşitleri, önemi, kemotaksonomik terimler, sistematik kategoriler, sınıflandırma teorileri, taksonomik botanik, taksonomik biyoloji |
| 2 | Bitkilerin sınıflandırılmasında kullanılan kimyasal bileşikleri öğrenir ve kavrar |
| 3 | Kemotaksonomik bileşikleri öğrenir. |
| 4 | Kimyasalların elde edilişini ve özelliklerini bilir |
| 5 | Kimyasalların (Sekonder metabolit) sınıflandırmadaki önemini kavrar |
Birinci Öğretim
---
---
Sistematiğin tanımı, çeşitleri, önemi, taksonomik terimler, sistematik kategoriler, kemotaksonomik botanik, kemotaksonomik biyoloji
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Sistematiğin tarihçesi, Sistematik ve kemotaksonominin tanımı ve görevleri | ||
| 2 | Kemotaksonominin faaliyet alanı | ||
| 3 | Kemotaksonominin gelişmesi ve dönemleri | ||
| 4 | Bitki taksonomisinde faydalı olan kimyasal bileşikler | ||
| 5 | Primer metabolitler | ||
| 6 | "Sekonder metabolitler ve Semanditler Ara sınav" | ||
| 7 | Kemotaksonominin değeri | ||
| 8 | "Sekonder metabolitlerden örnekler Semanditlerden örnekler"- Ara Sınav | ||
| 9 | Bazı Familyaların alkoloidleri | ||
| 10 | Alkanlar ve dağılımları | ||
| 11 | Alkinler ve Karotenoidler | ||
| 12 | Terpenler ve Steroller | ||
| 13 | Bitki polisakkaritlerinin doğal dağılımları | ||
| 14 | Final ve hazırlanan rapor, proje ve makalelerin değerlendirilmesi | ||
| 15 | Final Sınavı |
"1)Stace, C, 1989, Plant taxonomy and Biosystematics, Cambridge Yni. Press 2)Heywood,V.H. and Moore,D.M.-Current Concept in Plant Taxonomy. 3)Radford, A. E. Ve Ark. (1974). Vascular Plant Systematics. New York. 4) Akan, H, 2003, Sistematik temel Bilgisi, Harran Un. Yayınları no 3, Şanlıurfa, 5) Anonim. 2005. Türkiye’nin Biyolojik Zenginlikleri. Türkiye Çevre Vakfı Yay., 328 s., Ankara. 6) Menemen, Y. Dönmez, A.A. 2007. Uluslararası Botanik Adlandırma Yasası [Viyana Yasası: Viyana‟da yapılan On yedinci Uluslararası Botanik Kongresi”nde, Temmuz 2005’te kabul edilmiştir.]. [McNeill, J., Barrie, F.R., Burdet, H.M. ve ark., 2006’den çeviri]. Türkçe baskı: Doğan Matbaacılık, Ankara. XXIII +573 s. 7) Uluslararası bitki isimleri indeksi (Anonymus, 2002a) (http://www.ipni.org/index.html) 8) Bitki cins isimleri indeksi (Farr & Zijlstra, 2002) (http://rathbun.si.edu/botany/ing/)"
---
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 |
| Quiz | 1 | 20 |
| Uygulama/Pratik | 1 | 10 |
| Okuma | 1 | 10 |
| Ev Ödevi | 1 | 10 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 60 |
| Quiz | 1 | 15 |
| Rapor | 1 | 10 |
| Seminer | 1 | 15 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
---
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Quiz | 10 | 3 | 30 |
| Uygulama/Pratik | 8 | 4 | 32 |
| Seminer | 10 | 4 | 40 |
| Okuma | 8 | 3 | 24 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 130 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 |
| ÖÇ 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |
| ÖÇ 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
| ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| ÖÇ 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 5 | 3 | 4 |