GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBMPM7062 Cumhuriyet Dönemi Anadolu Kentlerinde Afetler ve Mimarlık Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Afet ve mimarlık hakkında bilinç oluştururken, Cumhuriyet dönemi Anadolu kentlerinde geçmiş afet deneyimlerinin tespiti ve belgelenmesi hakkında temel bilgi vermek.


Dr. Öğr. Üyesi Güler ÖZYILDIRAN


1 Yapılı çevreye etki edebilen riskleri ve afetleri tanır.
2 Türkiye'nin afet profilini ve afet tarihini tanır.
3 Türkiye'deki afet mevzuatını tanır.
4 Afet yönetimi, sakınım planlaması ve dirençlilik kavramlarını tanır.
5 Yapılı çevrede geçmişte yaşanan afet deneyimleri hakkında araştırma yapabilir.

Birinci Öğretim



[Yok]


Yapılı çevreye etki edebilen afetler ve riskler, Türkiye'nin afet profili ve afet tarihi, Türkiye'deki afet mevzuatı, Türkiye'nin depremselliği ve dünyadaki benzer örnekler, afet yönetimi, sakınım planlaması. dirençlilik, geçmiş afet deneyimlerinin tespiti ve belgelenmesi hakkında araştırma yöntemleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders tanıtımı
2 Afet ve mimarlık konusuna giriş
3 Afetler: afet türleri ve afet yönetimi
4 Türkiye'nin afet profili
5 Türkiye'de afetler: 1940'lar öncesi
6 Türkiye'de afetler: 1940'lar - 1970'ler
7 Türkiye'de afetler: 1980'ler - 2000'ler
8 Ara sınav
9 Türkiye'de afetler: 2000'den günümüze (2011 Van depremleri vd.)
10 Öğrenci ödev sunumları ve kritikler
11 Öğrenci ödev sunumları ve kritikler
12 Öğrenci ödev sunumları ve kritikler
13 Öğrenci ödev sunumları ve kritikler
14 Öğrenci ödev sunumları ve kritikler
15 Dönem konularının genel tekrarı ve tartışma

AFAD (2014). Açıklamalı Afet Yönetimi Terimleri Sözlüğü BECK, Ulrich (2014). Risk Toplumu: Başka Bir Modernliğe Doğru. İthaki Yayınları. ERMAN, Ercüment (2002). Deprem Bilgisi ve Deprem Güvenli Mimari Tasarım. Ankara: ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları. JICA (2004). "Doğal Afet Profili", Türkiye'de Doğal Afetler Konulu Ülke Strateji Raporu, ss.19-41. KADIOĞLU, Mikdat (2008). "Modern, Bütünleşik Afet Yönetiminin Temel İlkeleri", Afet Zararlarının Azaltma Temel İlkeleri, ss.1-57. Mimarlar Odası (2012). "Van Depremleri Hasar Tespit Raporu 20 Ocak 2012". Özyıldıran, G., (2020). Afet Yönetimi ve Üniversite Kampüsü: 2011 Van Depremleri ve Van YYÜ Kampüsü Örneği. Resilience , cilt.4, sa.1, 103-115. ÖZYILDIRAN, Güler (2013). Disasters and Buildings: The Effects of Turkish Disaster Regulations on Architectural Design. Saarbrucken: LAP Lambert Academic Publishing. ÖZYILDIRAN, Güler ve İMAMOĞLU, Vacit (2010). "Afet Yönetmeliğinin Mimari Tasarım Açısından İncelenmesi", Yapı Dünyası, no.172, ss.17-22.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 14 5 70
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5 4 3
ÖÇ 2 5 4 4 3
ÖÇ 3 5 4 4 3
ÖÇ 4 5 4 4 3
ÖÇ 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek