GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBMPM7047 Kültür, Miras ve Kent Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, kültür ve miras kavramını farklı boyutlarıyla tartışarak, ekonomik ve sosyal yapılarla nasıl ilişkilendiğini belirleyerek kentsel mekandaki yansımalarını incelemektir.



1 Kent, kültür ve miras kavramları hakkında bilgi sahibi olma
2 Kültür ve miras arasındaki ilişkiyi yorumlaya bilme
3 Mirasa yönelik koruma yaklaşımları ve yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olma
4 Kültür eksenli kentsel stratejilerin kent ekonomisine etkisini eleştirisel bakış açısı ile yorumlayarak tartışabilme
5 Araştırma yöntemleri becerisi kazanma
6 Bireysel yaptığı alan çalışmasını sunma ve yazma becerisi kazanma
7 Kültürel miras alanlarındaki sorunlara çözüm üretme konusunda beceri kazanma


None


[Yok]


Kültür ve miras kavramının boyutları (kültür endüstrileri, miras, somut miras, somut olmayan miras, dünya mirası, doğal ve kültürel miras); kentsel kalkınma kavramının; bu bakış açılarından kaynaklanan mekan algısı ve mekansal dönüşümler (kentsel yeniden canlandırma, kültür eksenli kentsel stratejiler); küreselleşme sürecinin ekonomik, politik, sosyal ve mekansal boyutları.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Kültür kavramı Teorik anlatım-tartışma
2 Kültür endüstrileri/ yaratıcı endüstriler kavramı ve eleştirileri Teorik anlatım-tartışma
3 Miras kavramı Teorik anlatım-tartışma
4 Somut miras, somut olmayan miras Teorik anlatım-tartışma
5 Vize ödevi verilmesi Teorik anlatım
6 Dünya mirası, doğal ve kültürel miras kavramları ve kentle ilişkisi Teorik anlatım-tartışma
7 Kentsel yeniden canlandırma politikaları Teorik anlatım-tartışma
8 Koruma Politikaları Teorik anlatım-tartışma
9 Önemli bir aktör olarak UNESCO Teorik anlatım-tartışma
10 Kentsel Kalkınma (küreselleşme sürecinin ekonomik, politik, sosyal ve mekansal boyutlarının irdelenmesi) Teorik anlatım-tartışma
11 Dönem ödevi araştırma sunuşları Ödev sunumları-tartışma
12 Kültür eksenli kentsel stratejiler ve örnekler Teorik anlatım-tartışma
13 Genel Değerlendirme (bölüm özetleri) Tartışma
14 Alan çalışması verilerinin bireysel sunulması (Final Ödevi) Final sunumları-tartışma
15
16

1-) Harvey, D. (1990) The condition of postmodernity. Oxford: Blackwell • 2-) Couch C., Fraser C., Percy S. (2003) Urban Regeneration in Europe. Oxford: Blackwell • 3-) Hutton, T.A. (2008) The New Economy of the Inner City: Restructuring, Regeneration and Dislocation in the Twenty-First-Century Metropolis. London: Routledge. • 4-) Marcuse, P. and van Kempen, R., Globalizing Cities, Blackwell, 2000. • 5-) Florida, R. (2002) The Rise of the Creative Class. New York: Basic Books. • 6-) Cultural Heritage and Sustainable Development, Edited by George Mergos and Nikolas Patsavos, ISNB: 978-960-8475-24-3, Chania, 2017 • 7-) Adorno, T.W., (2014). Kültür Endüstrileri-Kültür Yönetimi, 9. Baskı, İletişim Diğer Yayınlar: 1-) Couch C., Fraser C., Percy S. (2003) Urban Regeneration in Europe. Oxford: Blackwell 2-) Harvey, D. (1990) The condition of postmodernity. Oxford: Blackwell. • 3-) Hutton, T.A. (2008) The New Economy of the Inner City: Restructuring, Regeneration and Dislocation in the Twenty-First-Century Metropolis. London: Routledge. • 4-) JHall, P. (2000) Creative Cities and Economic Development. Urban Studies 37, pp.639-649 • 5-) Swyngedouw, E., Moulaert, F. and Rodrıguez, A, (2002) ‘Neoliberal Urbanization in Europe: Large-Scale Urban Development Projects and the New Urban Policy’, Antipode, pp. 542-575 • 6-) Cahiers (2007) Large-Scale Urban Large-Scale Urban Development Projects Development Projects in Europe in Europe 7-) Cultural Heritage and Sustainable Development, Edited by George Mergos and Nikolas Patsavos, ISNB: 978-960-8475-24-3, Chania, 2017. 8-) Enlil, Z., Aksoy, A., 2012. Kültürel Miras Yönetimi, “Kültürel Miras Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar, Anadolu Üniversitesi Yayın No: 2573, Eskişehir. 9-) Schofield, J., 2008. “Heritage Management, Theory and Practice” Heritage Reader, (ed. Graham Fairclough) London: Routledge, s.20. 10-) Thomas, L., Middleton, J., 2003. Guidelines for Management Planning of Protected Areas. IUCN Gland, Switzerland and Cambridge, UK. 11-) Güvenç, B., (2004). Kültürün abc’si, 3. Baskı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. 12-) Kongar, E., (1989). Kültür Üzerine, Remzi Kitabevi, İstanbul. 13-)Güvenç, B., (2002). İnsan ve Kültür, (9.bs.), Remzi Kitabevi, İstanbul. 14-) Moore, J. D., (2004). Visions of Culture, C.A.: Altamira Pres



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Sözlü Sınav 2 40
Ev Ödevi 2 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

None


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 14 3 42
Makale Kritik Etme 14 4 56
Ev Ödevi 3 9 27
Toplam İş Yükü (saat) 127

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2
ÖÇ 3 5 3
ÖÇ 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 5 4
ÖÇ 6 4 5 4 3 5 5 4
ÖÇ 7 3 5 5 5 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek