GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBMPM7031 Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Peyzaj Mimarlığında Kullanımı Ders 0 1 5,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı; Coğrafi Bilgi Sistemi’nin (CBS) tanımı, bu tekniğine ilişkin kavramların açıklanması, CBS’de kullanılan veri tiplerinin ve veri kaynaklarının açıklanması, konum bilgisi, CBS ile yapılabilecek analizlerin öğrenilmesi, CBS analizlerinin peyzaj mimarlığında kullanım yerleri ve CBS tekniğinin bu mesleğe sağladığı avantajlar uygulamalı olarak öğrencilere aktarılacaktır.


Doç. Dr. Pınar Aslantaş


1 Bilgi sistemi, Coğrafi Bilgi Sistemi, tanımları, fonksiyonları öğrenilir.
2 Hücre ve vektör veri yapısı, CBS’de veri kaynakları öğrenilir.
3 Projeksiyon sistemleri, veri tabanı yönetim sistemleri öğrenilir.
4 CBS’de analizler ve bunların peyzaj mimarlığında kullanımı, sağladığı avantajlar öğrenilir.

Birinci Öğretim


None


None


CBS tanımı ve kapsamı, veri tipleri, koordinat ve projeksiyon sistemleri, veri modelleri ve analizleri, CBS’nin peyzaj mimarlığında kullanım yerleri, analizlere ilişkin bilgisayar uygulamaları.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Coğrafi Bilgi Sistemlerine Giriş
2 CBS’de kullanılan veri tipleri, veri giriş yöntemleri, veri kaynakları
3 Koordinat ve Projeksiyon Sistemleri
4 Koordinat ve Projeksiyon Sistemleri
5 Veri tabanı yönetim Sistemleri ve veri yapıları
6 Mekânsal veri Modelleri
7 Ara sınav
8 Veri Analizi
9 Veri Analizi
10 Peyzaj mimarlığında CBS analizlerinin kullanımı
11 Peyzaj mimarlığında CBS analizlerinin kullanımı
12 Bilgisayar uygulamaları
13 Bilgisayar uygulamaları
14 Final
15
16

1-) Stanley Aronof, Geographic information systems: a management perspective 1989. 2) Introducing Geographic Information Systems with ArcGIS: A Workbook Approach to Learning GIS. Wiley, 2nd Edition (April 2009) 3) Geographic Information systems, Principles, Techniques, Management and Applications. Edited by: Paul A. Longley, Micheal F. Goodchild, David J. Maguire, David W. Rhind 4) Geographic Data Analysis, Nigel Walford



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Makale Kritik Etme 2 25
Ev Ödevi 2 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 0 70
Proje Sunma 0 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

None


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Proje Sunma 1 4 4
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 4 4 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 4 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 4 4
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 2 5 3
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 2 5 3
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek