Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBMPM7031 | Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Peyzaj Mimarlığında Kullanımı | Ders | 0 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı; Coğrafi Bilgi Sistemi’nin (CBS) tanımı, bu tekniğine ilişkin kavramların açıklanması, CBS’de kullanılan veri tiplerinin ve veri kaynaklarının açıklanması, konum bilgisi, CBS ile yapılabilecek analizlerin öğrenilmesi, CBS analizlerinin peyzaj mimarlığında kullanım yerleri ve CBS tekniğinin bu mesleğe sağladığı avantajlar uygulamalı olarak öğrencilere aktarılacaktır.
Doç. Dr. Pınar Aslantaş
1 | Bilgi sistemi, Coğrafi Bilgi Sistemi, tanımları, fonksiyonları öğrenilir. |
2 | Hücre ve vektör veri yapısı, CBS’de veri kaynakları öğrenilir. |
3 | Projeksiyon sistemleri, veri tabanı yönetim sistemleri öğrenilir. |
4 | CBS’de analizler ve bunların peyzaj mimarlığında kullanımı, sağladığı avantajlar öğrenilir. |
Birinci Öğretim
None
None
CBS tanımı ve kapsamı, veri tipleri, koordinat ve projeksiyon sistemleri, veri modelleri ve analizleri, CBS’nin peyzaj mimarlığında kullanım yerleri, analizlere ilişkin bilgisayar uygulamaları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Coğrafi Bilgi Sistemlerine Giriş | ||
2 | CBS’de kullanılan veri tipleri, veri giriş yöntemleri, veri kaynakları | ||
3 | Koordinat ve Projeksiyon Sistemleri | ||
4 | Koordinat ve Projeksiyon Sistemleri | ||
5 | Veri tabanı yönetim Sistemleri ve veri yapıları | ||
6 | Mekânsal veri Modelleri | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | Veri Analizi | ||
9 | Veri Analizi | ||
10 | Peyzaj mimarlığında CBS analizlerinin kullanımı | ||
11 | Peyzaj mimarlığında CBS analizlerinin kullanımı | ||
12 | Bilgisayar uygulamaları | ||
13 | Bilgisayar uygulamaları | ||
14 | Final | ||
15 | |||
16 |
1-) Stanley Aronof, Geographic information systems: a management perspective 1989. 2) Introducing Geographic Information Systems with ArcGIS: A Workbook Approach to Learning GIS. Wiley, 2nd Edition (April 2009) 3) Geographic Information systems, Principles, Techniques, Management and Applications. Edited by: Paul A. Longley, Micheal F. Goodchild, David J. Maguire, David W. Rhind 4) Geographic Data Analysis, Nigel Walford
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Makale Kritik Etme | 2 | 25 |
Ev Ödevi | 2 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 0 | 70 |
Proje Sunma | 0 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
None
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunma | 1 | 4 | 4 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |