Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBEYT7038 | Eğitim Politikaları | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, eğitim politikalarının temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve güncel uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla incelemek ve analiz etmektir. Öğrencilere, eğitim politikalarının toplumsal, ekonomik ve kültürel bağlamdaki etkilerini değerlendirme; yerel, ulusal ve uluslararası eğitim politikalarını karşılaştırma ve politika oluşturma süreçlerine yönelik çözüm odaklı yaklaşımlar geliştirme becerisi kazandırmaktır.
Dr. Öğretim Üyesi Ayşegül Atalay
1 | Eğitim politikalarının temel kavramlarını, ilkelerini ve tarihsel gelişimini tanımlayabilir. |
2 | Eğitim politikalarını toplumsal, ekonomik ve kültürel bağlamda analiz edebilir ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. |
3 | Eğitim politikalarının nasıl planlandığını, uygulandığını ve değerlendirildiğini açıklayabilir. |
4 | Türkiye’nin eğitim politikalarını uluslararası politikalarla karşılaştırabilir ve benzerlikler ile farklılıkları tartışabilir. |
5 | Eğitim politikalarının ekonomik yönlerini ve finansman modellerini eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
-
Eğitim Politikalarının Temel Kavramları ve İlkeleri Eğitim politikası nedir? Politika geliştirme süreçleri ve karar alma mekanizmaları Eğitimde eşitlik, erişim, kalite ve sürdürülebilirlik Eğitim Politikalarının Tarihsel Gelişimi Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Türkiye’de eğitim politikalarının dönüşümü Dünyada eğitim politikalarının tarihsel evrimi Eğitim politikalarında küreselleşmenin etkisi Eğitim ve Toplum İlişkisi Eğitim politikalarının toplumsal yapı üzerindeki etkileri Eğitimde toplumsal eşitsizlik ve politikalar Eğitim politikalarında kültür, kimlik ve değerler Eğitimde Ekonomi ve Finansman Politikaları Eğitim ve ekonomik büyüme ilişkisi Eğitim bütçeleri ve kaynak yönetimi Kamu-özel sektör ortaklıkları ve özelleştirme politikaları Ulusal ve Uluslararası Eğitim Politikaları Türkiye’nin eğitim politikaları: 2023 Eğitim Vizyonu, MEB Stratejik Planları UNESCO, OECD, Dünya Bankası ve AB politikalarının etkileri Uluslararası karşılaştırmalar ve eğitim politikalarının sonuçları Eğitim Reformları ve Uygulamaları Eğitimde reform hareketleri ve sonuçları Müfredat politikaları ve yenilikler Teknoloji ve dijitalleşme politikalarının eğitime entegrasyonu Eğitim Politikalarında Etik ve Değerler Politikaların etik boyutu Eğitimde etik sorunlar ve çözüm önerileri Evrensel değerlerin politikalarla bütünleştirilmesi Yerel Eğitim Politikaları ve Uygulamaları Yerel yönetimlerin eğitim politikalarındaki rolleri Bölgesel farklılıklar ve çözüm politikaları Eğitim politikalarının dezavantajlı gruplara etkisi Eğitim Politikalarının Değerlendirilmesi ve Denetimi Politika analizi yöntemleri Eğitim politikalarının etkilerini ölçme ve değerlendirme Denetim mekanizmaları ve iyileştirme önerileri Geleceğin Eğitim Politikaları yüzyılda eğitim politikalarının geleceği Yapay zeka, sürdürülebilirlik ve yenilikçi yaklaşımlar Eğitim politikalarının gelecekteki toplumlar üzerindeki etkisi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Eğitim Politikalarının Temel Kavramları ve İlkeleri Eğitim politikası nedir? Politika geliştirme süreçleri ve karar alma mekanizmaları Eğitimde eşitlik, erişim, kalite ve sürdürülebilirlik | - | - |
2 | Eğitim Politikalarının Tarihsel Gelişimi Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Türkiye’de eğitim politikalarının dönüşümü Dünyada eğitim politikalarının tarihsel evrimi Eğitim politikalarında küreselleşmenin etkisi | ||
3 | Eğitim ve Toplum İlişkisi Eğitim politikalarının toplumsal yapı üzerindeki etkileri Eğitimde toplumsal eşitsizlik ve politikalar Eğitim politikalarında kültür, kimlik ve değerler | ||
4 | Eğitimde Ekonomi ve Finansman Politikaları Eğitim ve ekonomik büyüme ilişkisi Eğitim bütçeleri ve kaynak yönetimi Kamu-özel sektör ortaklıkları ve özelleştirme politikaları | ||
5 | Ulusal ve Uluslararası Eğitim Politikaları Türkiye’nin eğitim politikaları: 2023 Eğitim Vizyonu, MEB Stratejik Planları UNESCO, OECD, Dünya Bankası ve AB politikalarının etkileri Uluslararası karşılaştırmalar ve eğitim politikalarının sonuçları | ||
6 | Eğitim Reformları ve Uygulamaları Eğitimde reform hareketleri ve sonuçları Müfredat politikaları ve yenilikler Teknoloji ve dijitalleşme politikalarının eğitime entegrasyonu | ||
7 | Eğitim Politikalarında Etik ve Değerler Politikaların etik boyutu Eğitimde etik sorunlar ve çözüm önerileri Evrensel değerlerin politikalarla bütünleştirilmesi |
-
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 1 | 10 | 10 |
Soru-Yanıt | 1 | 15 | 15 |
Makale Kritik Etme | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 127 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 | |
ÖÇ 4 | |
ÖÇ 5 |