Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBTEB7029 | Ayırma ve Zenginleştirme Yöntemleri | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Dersin amacı, öğrenciye karışımların ayrılmasında kullanılan temel ayırma metodları hakkında bilgi vermek, eser düzeydeki tayinlerde ayırma ve zenginleştirmenin önemini açıklamak, bu amaçla kullanılan teknikler ve uygulama alanları hakkında bilgilendirmek
Dr. Öğr. Üyesi Funda AYDIN
1 | Öğrenci karışımları ayırmada kullanılan ayırma metodlarının çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur |
2 | Öğrenci, ayırma ve zenginleştirme yöntemlerinin önemini kavrar |
3 | Öğrenci, eser miktardaki tayinlerin önemini anlar |
4 | Öğrenci, eser elementlerin zenginleştirilmesinde yaygın olarak kullanılan metodlar hakkında bilgi sahibi olur |
5 |
None
None
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Karışımların ayrılmasında kullanılan temel ayırma teknikleri | ||
2 | Ayırma ve zenginleştime tekniklerinin öneminin açıklanması | ||
3 | Eser miktardaki maddelerin tayinlerinin öneminin açıklanması | ||
4 | Zenginleştirme tekniklerine neden ihtiyaç duyulduğunun ve tayinlerde nelere dikkat edilmesi gerektiğinin açıklanması | ||
5 | Zenginleştirme yöntemlerinde kullanılan özütleme yöntemleri ve kullanıldığı yerler | ||
6 | Sıvı faz (sıvı-sıvı) özütleme tekniklerinin önemi, avantajları ve çeşitleri | ||
7 | Vize | ||
8 | Katı faz (katı-sıvı) özütleme tekniklerinin önemi, avantajları ve çeşitleri | ||
9 | Birlikte çöktürme, iyon değiştirme, uçuculaştırma ve elektrolitik biriktirme ile yapılan zenginleştirme teknikleri | ||
10 | Zenginleştirme amaçlı kullanılan mikroekstraksiyon tekniklerinin açıklanması | ||
11 | Sıvı faz ve katı faz mikroekstraksiyonu ile yapılan zenginleştirme teknikleri | ||
12 | Eser türlerin zenginleştirilmesinde Miseller Sistem Ekstraksiyonu (MSE) | ||
13 | Süper Kritik Akışkan Ekstraksiyonu metodu | ||
14 | Final exam | ||
15 | |||
16 |
1-Değişik kaynaklardan derlenen öğretim üyesinin power point sunumları 2-Separation Methods in Chemical Analysis. James M. Miller, Drew University, A Wiley-Interscience Publication
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
None
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||
ÖÇ 2 | 4 | ||
ÖÇ 3 | 5 | ||
ÖÇ 4 | 4 | ||
ÖÇ 5 | 4 |