GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBTEB7029 Ayırma ve Zenginleştirme Yöntemleri Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans



Dersin amacı, öğrenciye karışımların ayrılmasında kullanılan temel ayırma metodları hakkında bilgi vermek, eser düzeydeki tayinlerde ayırma ve zenginleştirmenin önemini açıklamak, bu amaçla kullanılan teknikler ve uygulama alanları hakkında bilgilendirmek


Dr. Öğr. Üyesi Funda AYDIN


1 Öğrenci karışımları ayırmada kullanılan ayırma metodlarının çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur
2 Öğrenci, ayırma ve zenginleştirme yöntemlerinin önemini kavrar
3 Öğrenci, eser miktardaki tayinlerin önemini anlar
4 Öğrenci, eser elementlerin zenginleştirilmesinde yaygın olarak kullanılan metodlar hakkında bilgi sahibi olur
5


None


None



Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Karışımların ayrılmasında kullanılan temel ayırma teknikleri
2 Ayırma ve zenginleştime tekniklerinin öneminin açıklanması
3 Eser miktardaki maddelerin tayinlerinin öneminin açıklanması
4 Zenginleştirme tekniklerine neden ihtiyaç duyulduğunun ve tayinlerde nelere dikkat edilmesi gerektiğinin açıklanması
5 Zenginleştirme yöntemlerinde kullanılan özütleme yöntemleri ve kullanıldığı yerler
6 Sıvı faz (sıvı-sıvı) özütleme tekniklerinin önemi, avantajları ve çeşitleri
7 Vize
8 Katı faz (katı-sıvı) özütleme tekniklerinin önemi, avantajları ve çeşitleri
9 Birlikte çöktürme, iyon değiştirme, uçuculaştırma ve elektrolitik biriktirme ile yapılan zenginleştirme teknikleri
10 Zenginleştirme amaçlı kullanılan mikroekstraksiyon tekniklerinin açıklanması
11 Sıvı faz ve katı faz mikroekstraksiyonu ile yapılan zenginleştirme teknikleri
12 Eser türlerin zenginleştirilmesinde Miseller Sistem Ekstraksiyonu (MSE)
13 Süper Kritik Akışkan Ekstraksiyonu metodu
14 Final exam
15
16

1-Değişik kaynaklardan derlenen öğretim üyesinin power point sunumları 2-Separation Methods in Chemical Analysis. James M. Miller, Drew University, A Wiley-Interscience Publication



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

None


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Uygulama/Pratik 14 2 28
Laboratuvar 14 3 42
Takım/Grup Çalışması 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek