Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBETB751 | Klinik Enzimoloji ve Çeşitli Hastalıklarda Spesifik Biyokimyasal Testler | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencinin sağlıklı beslenmenin önemi konusunda bilgi ve beceri kazanıp sağlıklı beslenme önerileri yapabilir yeterliliğe gelmesi hedeflenir
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Berköz
1 | Sağlıkla ilgili özgün bir konuda bağımsız olarak araştırma sürecini tasarlar, uygular ve sonuçlandırır |
2 | Sağlıkla ilgili konularda etkin iletişim kurabilir |
3 | Beslenme alanında etik ve yasal ilkelere uygun davranır |
4 | Beslenme alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular |
5 | Beslenme alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygular |
6 | Beslenme alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular |
7 | Beslenme alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır |
None
None
Beslenme durumunun değerlendirilmesinde klinik antropometrik ve biyokimyasal parametreler, sağlıklı tartı sürdürülmesi, beceri kazandırma uygulamaları, beslenme davranışı geliştirilmesi ve değerlendirilmesi; beslenme eğitimi, besin piramitleri, besin seçimi, besin etiketleme, güvenli besin; vejeteryen beslenme, fast foods, organik besinler ve megavitaminler, biyoteknoloji ve genetik besinler
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki, sağlıklı, yeterli ve dengeli beslenmenin tanımı | ||
2 | Besin ögeleri: Proteinler | ||
3 | Besin ögeleri: Karbonhidratlar | ||
4 | Besin ögeleri: Yağlar | ||
5 | Besin ögeleri: Vitaminler | ||
6 | Besin ögeleri: Mineraller | ||
7 | Besin ögeleri: Su | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Mikrobesin öğeleri | ||
11 | Enerji dengesi: şişmanlık-zayıflık | ||
12 | Besinler ve besin grupları | ||
13 | Gıda katkı maddeleri ve sağlık üzerine etkileri | ||
14 | Oksidatif stres, lipid peroksidasyonu ve antioksidan kavramları | ||
15 | Antioksidan özellik gösteren besinler | ||
16 | Antioksidan özellik gösteren besinler |
[1] Acosta PB, Yannicelli S. The Ross Metabolic Formula System Nutrition Support Protocols, 4th Edition, Columbus, Ross Products Division/Abbott Laboratories, 2001. [2] Duggan C, Watkins JB, Walker WA. Nutrition in Pediatrics 4th Edition, Hamilton, BC Decker, 2008. [3] Mahan LK; Escott-Stump S. Krause?s Food, Nutrition, Diet Therapy 9th Edition, Philadelphia W.B. Saunders, 1996. [4] Fernandes J, Saudubray JM, van denBerghe G, Walter JH, eds. Inborn Metabolic Diseases. Diagnosis and Treatment, 4th edition. Heidelberg: Springer-Verlag, 2006. [5] Shaw V, Lawson M. Clinical Paediatric Dietetics 2nd Edition. Oxford, Blackwell Publishing,2001.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
None
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 6 | 3 | 18 |
Rapor Sunma | 6 | 1 | 6 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 50 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | |
ÖÇ 1 | |||
ÖÇ 2 | |||
ÖÇ 3 | |||
ÖÇ 4 | |||
ÖÇ 5 | |||
ÖÇ 6 | |||
ÖÇ 7 |