| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| FBIST7059 | Yöneylem Araştırması I | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Yöneylem Araştırmasındaki modelleme ve karar verme kavramının, genel metodolojilerin ve çözüm prosedürlerinin öğretilmesi ve bu bilgiler kullanılarak yönetimin politika ve faaliyetlerinin bilimsel olarak tespit edilmesinin sağlanmasıdır.
Doç.Dr. Yener ALTUN
| 1 | Öğrenci, optimizasyon kavramını bilir. Öğrenci, doğrusal modeller ve doğrusal programlama hakkında bilgi kazanır. Öğrenci, gerçek yaşam problemlerinin doğrusal modelini oluşturma yeteneğini kazanır. Öğrenci, matematiksel modellerin en iyi çözümlerini bulma yeteneğini kazanır. Öğrenci, gerçek yaşamdaki değişiklikleri model üzerinde analiz etme yeteneği kazanır. |
Birinci Öğretim
Lineer Cebir
[Yok]
Karar Vermede Sayısal Yöntemlere Giriş;Doğrusal Progralamada Formülasyon ve Grafik Çözüm Yöntemi;Doğrusal Programlama uygulamaları; Grafik Çözümde Duyarlılık Analizi; Doğrusal Programlamada Cebirsel Çözüm (Simpleks Yöntemi);Simpleks Yöntemindeki Özel Durumlar;Doğrusal Programlamada Dualite ve Duyarlılık Analizi;Doğrusal Programlamada Ulaştırma (transport) Modeli, Atama Modeli ve Taşıma Modeli; Tamsaılı Doğrusal Programlama ve Çözüm Yöntemleri, Dal ve Sınır Algoritması
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Karar Vermede Sayısal Yöntemlere Giriş;Yöneylem Araştırmasının Bilimsel ve Sanatsal Yönünün Ortaya Konulması;Karar Verme ve Model Kavramının İncelenmesi; Yöneylem Araştırması Etüdündeki Adımlar | Ders Notları Bölüm 1 | |
| 2 | Doğrusal programlamanın genel yapısı, varsayımlar; doğrusal programlama modeli | Ders Notları Bölüm 2 | |
| 3 | Doğrusal programlama problemleri ve modelleme örnekleri, doğrusal programlama modelinin uygulandığı bazı alanlara örnekler | Ders notları | |
| 4 | Doğrusal programlama problemleri ve model örnekleri, WINQSB paket programının tanıtımı | Ders notları | |
| 5 | WINQSB paket programı ile doğrusal programlama problemlerinin grafiksel çözümü, örnek çözüm ve yorumlanması | ||
| 6 | Doğrusal programlama problemlerinde özel durumlar, Simpleks yöntemi | Ders notları | |
| 7 | Simpleks yöntemi-1 | Ders notu | |
| 8 | Simpleks yöntemi-2 | Ders notu | |
| 9 | Dualite ve Duyarlılık analizi, örnek çözümü ve WINQSB paket programı-1 ile yorumlanması | Ders notu | |
| 10 | Dualite ve Duyarlılık analizi, örnek çözümü ve WINQSB paket programı-2 ile yorumlanması | Ders notu | |
| 11 | Taşımacılık modelleri, WINQSB paket programı-1 ile örnek çözüm ve yorumlama | Ders notları | |
| 12 | Taşımacılık modelleri, WINQSB paket programı-2 ile örnek çözüm ve yorumlama | Ders notu | |
| 13 | WINQSB paket programı-1 ile ödev problemleri, örnek çözüm ve yorumlama | Ders notu | |
| 14 | WINQSB paket programı-2 ile ödev problemleri, örnek çözüm ve yorumlama | Ders notu |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Beyin Fırtınası | 4 | 5 | 20 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 125 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
| ÖÇ 1 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |