| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| SOİFD7068 | Din Eğitimi Bilimi Metodolojisi | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Öğrencinin alanı ile ilgili bir konuyu problem hale getirebilmesini ve bu problemi çalışabilmek için gerekli donanıma sahip olabilmesini sağlamak
Dr. Öğr. Üyesi Münir ECER
| 1 | Öğrenci bilimsel araştırma yöntemlerini kavrar |
| 2 | APA ve İSNAD atıf sistemlerini kullanarak araştırma raporlarını yazar |
| 3 | Araştırma yaparken öğrenci uyulması gereken etik kuralları bilir ve uygular |
| 4 | Araştırma proje önerisi hazırlayabilir |
| 5 | İlgi duyduğu bir konuda alan derlemesi yapabilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Din eğitimi biliminin kullandığı bilimsel araştırma metodolojisi
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin Amacı, İçeriği, Kaynaklar ve İşlenişin Tanıtımı | Yok | Yok |
| 2 | Araştırma ve Bilimsel Yöntem, Bilimsel Araştırma ve Nitelikleri, Eğitim Araştırmalarının Özellikleri | Yok | Yok |
| 3 | Akademik Yazım: APA, İSNAD nedir? Literatür Organizasyonu ve Akademik Metin Organizasyonu ve bilimsel Etik ve Araştırma Etiği: Kaynak göstermenin önemi ve anlamı, İntihal (Aşırmacılık) | Yok | Yok |
| 4 | Bilimsel Metinleri Okuma, Anlama ve Alan Yazın Derleme | Yok | Yok |
| 5 | Araştırma Problemi Nedir, Nasıl Belirlenir? Problem, Araştırma Sorusu, Hipotez Nasıl Yazılır? | Yok | Yok |
| 6 | Her bir öğrencinin kendi alanında araştırma konu, problem ve araştırma sorularının derste tartışılması ve ifade edilmesi. Araştırma projesinin ilk kısmının yazımı. | Yok | Yok |
| 7 | Araştırma – Tür – Desen – Yöntem – Tekniklerine Giriş: Nicel desenler | Yok | Yok |
| 8 | Araştırma – Tür – Desen – Yöntem – Tekniklerine Giriş: Nitel desenler | Yok | Yok |
| 9 | Araştırma – Tür – Desen – Yöntem – Tekniklerine Giriş: Karma desenler | Yok | Yok |
| 10 | Veri Toplama Araçları: Anket, Gözlem, Görüşme, Doküman | Yok | Yok |
| 11 | Araştırmalarda Örnekleme: Evren ve Örneklem | Yok | Yok |
| 12 | Veri Analizi: Betimsel İstatistik, Kestirimsel İstatistik, Nitel Veri Analizi | Yok | Yok |
| 13 | Bilimsel Araştırmalarda Geçerlik ve Güvenirlik | Yok | Yok |
| 14 | Dersin genel değerlendirmesi | Yok | Yok |
Sınırları aşarak yaşamak, B. Anderson Araştırma Deseni, J. Creswell Nitel araştırma yöntemleri, J. Creswell Karma yöntem araştırmaları, J. Creswell Eğitim ve psikolojide araştırma ve değerlendirme, Donna Mertens
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Makale Yazma | 5 | 10 | 50 |
| Bireysel Çalışma | 3 | 20 | 60 |
| Rapor | 3 | 2 | 6 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 118 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | |||||||
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | |||||||
| ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | |||||||
| ÖÇ 4 | 3 | 5 | 4 | |||||||
| ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 |