Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOİFD7068 | Din Eğitimi Bilimi Metodolojisi | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Öğrencinin alanı ile ilgili bir konuyu problem hale getirebilmesini ve bu problemi çalışabilmek için gerekli donanıma sahip olabilmesini sağlamak
Dr. Öğr. Üyesi Münir ECER
1 | Öğrenci bilimsel araştırma yöntemlerini kavrar |
2 | APA ve İSNAD atıf sistemlerini kullanarak araştırma raporlarını yazar |
3 | Araştırma yaparken öğrenci uyulması gereken etik kuralları bilir ve uygular |
4 | Araştırma proje önerisi hazırlayabilir |
5 | İlgi duyduğu bir konuda alan derlemesi yapabilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Din eğitimi biliminin kullandığı bilimsel araştırma metodolojisi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin Amacı, İçeriği, Kaynaklar ve İşlenişin Tanıtımı | Yok | Yok |
2 | Araştırma ve Bilimsel Yöntem, Bilimsel Araştırma ve Nitelikleri, Eğitim Araştırmalarının Özellikleri | Yok | Yok |
3 | Akademik Yazım: APA, İSNAD nedir? Literatür Organizasyonu ve Akademik Metin Organizasyonu ve bilimsel Etik ve Araştırma Etiği: Kaynak göstermenin önemi ve anlamı, İntihal (Aşırmacılık) | Yok | Yok |
4 | Bilimsel Metinleri Okuma, Anlama ve Alan Yazın Derleme | Yok | Yok |
5 | Araştırma Problemi Nedir, Nasıl Belirlenir? Problem, Araştırma Sorusu, Hipotez Nasıl Yazılır? | Yok | Yok |
6 | Her bir öğrencinin kendi alanında araştırma konu, problem ve araştırma sorularının derste tartışılması ve ifade edilmesi. Araştırma projesinin ilk kısmının yazımı. | Yok | Yok |
7 | Araştırma – Tür – Desen – Yöntem – Tekniklerine Giriş: Nicel desenler | Yok | Yok |
8 | Araştırma – Tür – Desen – Yöntem – Tekniklerine Giriş: Nitel desenler | Yok | Yok |
9 | Araştırma – Tür – Desen – Yöntem – Tekniklerine Giriş: Karma desenler | Yok | Yok |
10 | Veri Toplama Araçları: Anket, Gözlem, Görüşme, Doküman | Yok | Yok |
11 | Araştırmalarda Örnekleme: Evren ve Örneklem | Yok | Yok |
12 | Veri Analizi: Betimsel İstatistik, Kestirimsel İstatistik, Nitel Veri Analizi | Yok | Yok |
13 | Bilimsel Araştırmalarda Geçerlik ve Güvenirlik | Yok | Yok |
14 | Dersin genel değerlendirmesi | Yok | Yok |
Sınırları aşarak yaşamak, B. Anderson Araştırma Deseni, J. Creswell Nitel araştırma yöntemleri, J. Creswell Karma yöntem araştırmaları, J. Creswell Eğitim ve psikolojide araştırma ve değerlendirme, Donna Mertens
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Makale Yazma | 5 | 10 | 50 |
Bireysel Çalışma | 3 | 20 | 60 |
Rapor | 3 | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 |