Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOİFD7051 | Din Eğitimi Bilimine Giriş | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Derste, öğrencilerin din eğitimi kavramlarını analiz edebilmeleri, din öğretiminin kuramsal temellendirmesini yapılabilmeleri, din eğitimi ve öğretiminin teori ve uygulama alanlarını öğrenmeleri, Türkiye’de din eğitiminin tarihsel gelişimini izleyerek günümüzdeki din eğitimi politikalarını analiz edebilmeleri, din öğretiminde izlenen program modelleri arasındaki benzerliklerini ve farklılıklarını bilmeleri amaçlanmaktadır. Bu sayede öğrencilerin din eğitiminin problem alanlarını tanıyabilmeleri ve bunların çözümlerine yönelik olarak eleştirel düşünce geliştirebilmeleri hedeflenmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Münir ECER
1 | Din eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar |
2 | Din Eğitimi Biliminin kuramsal temellendirmesini yapar ve temel özelliklerini tahlil eder. |
3 | Din eğitimi ve öğretiminin hedeflerini kavrar. |
4 | Din eğitimi program modelleri konusunda önermelerde bulunur. |
5 | Türkiye’de din eğitiminin nasıl bir tarihi süreç takip ettiğini değerlendirir. |
6 | Din eğitimi bilimi alanındaki farklı yönelişleri değerlendirir. |
7 | Dünyada din eğitiminin geleceği hakkında tahminde bulunur. |
Birinci Öğretim
yok
Öğrenciler, dürüstlük ilkesi ve sorumluluk bilinci çerçevesinde üniversitemiz yönetmeliklerinde ve diğer ilgili mevzuatlarda yer alan etik davranış standartlarına uygun biçimde hareket etme yükümlülüğü taşırlar. Başka kaynaklardan alınan bilgiler akademik kurallara uygun bir biçimde açık olarak belirtilmelidir.
Bu derste din eğitiminin alanları, ilkeleri, metotları, diğer dallarla ilişkileri işlenerek din eğitiminin tarihi gelişimi, bilim dalı olarak ortaya çıkışı, literatürü, Türkiye’de ve dünyada din eğitimi teori ve uygulamaları konuları ele alınacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı ve dersin içeriğiyle ilgili detaylı bilgilendirme | yok | yok |
2 | Kavramsal Çerçeve [Eğitim ve Din Eğitimi Bilimi ile İlgili Bazı Kavramlar] | yok | yok |
3 | Din Eğitimi ve Öğretiminin Kuramsal Temelleri | yok | yok |
4 | Din Eğitimi ve Öğretiminin Hedefleri | yok | yok |
5 | Din Eğitiminde Uygulanan Program Modelleri | yok | yok |
6 | Türkiye’de Din Eğitimi Politikaları-I | yok | yok |
7 | Türkiye’de Din Eğitimi Politikaları-II | yok | yok |
8 | Din Eğitiminde Çoğulculuk-I | yok | yok |
9 | Din Eğitiminde Çoğulculuk Tartışmaları | yok | yok |
10 | Din Eğitiminde Alevilik ile İlgili Tartışmalar | yok | yok |
11 | Din Eğitiminde Alevilik ile İlgili Tartışmalar II | yok | yok |
12 | Zorunlu ve İsteğe Bağlı Din Eğitimi Tartışmaları | ||
13 | Zorunlu ve İsteğe Bağlı Din Eğitimi Tartışmaları II | yok | yok |
14 | Genel tartışmalar Dersin ve dönemin genel değerlendirilmesi | yok | yok |
Beyza BİLGİN, “Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi” Selahattin PARLADIR, "Din Eğitimi Bilimine Giriş" Cemal TOSUN (2012). Din Eğitimi Bilimine Giriş, Ankara: Pegem A. Muhammet Şevki AYDIN (2018), Din Eğitimi Bilimi, Kayseri: Kimlik. Halis AYHAN, "Türkiye’de Din Eğitimi" Suat CEBECİ, "Din Eğitimi Bilimi ve Türkiye’de Din Eğitimi" Kerim YAVUZ, "Günümüzde Din Eğitimi" Abbas ÇELİK, “Din Eğitimi” Mustafa KÖYLÜ-Nurullah ALTAŞ, "Din Eğitimi" Recai DOĞAN-Remziye EGE, “Din Eğitimi” Hasan DAM, “Din Eğitimi” İbrahim Turan-Bayramali Nazıroğlu, “Din Eğitimi”, Bilay.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Rapor Hazırlama | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Rapor Hazırlama | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Makale Yazma | 5 | 10 | 50 |
Bireysel Çalışma | 3 | 20 | 60 |
Rapor | 3 | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 7 | 3 | 3 | 3 |