GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOİFD7058 Din Eğitimi Bilimine Giriş Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans



Derste, öğrencilerin din eğitimi kavramlarını analiz edebilmeleri, din öğretiminin kuramsal temellendirmesini yapılabilmeleri, din eğitimi ve öğretiminin teori ve uygulama alanlarını öğrenmeleri, Türkiye’de din eğitiminin tarihsel gelişimini izleyerek günümüzdeki din eğitimi politikalarını analiz edebilmeleri, din öğretiminde izlenen program modelleri arasındaki benzerliklerini ve farklılıklarını bilmeleri amaçlanmaktadır. Bu sayede öğrencilerin din eğitiminin problem alanlarını tanıyabilmeleri ve bunların çözümlerine yönelik olarak eleştirel düşünce geliştirebilmeleri hedeflenmektedir.


Dr. Öğr. Üyesi Münir ECER


1 Din eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar
2 Din Eğitimi Biliminin kuramsal temellendirmesini yapar ve temel özelliklerini tahlil eder.
3 Din eğitimi ve öğretiminin hedeflerini kavrar.
4 Din eğitimi program modelleri konusunda önermelerde bulunur.
5 Türkiye’de din eğitiminin nasıl bir tarihi süreç takip ettiğini değerlendirir.
6 Din eğitimi bilimi alanındaki farklı yönelişleri değerlendirir.
7 Dünyada din eğitiminin geleceği hakkında tahminde bulunur.

Birinci Öğretim


yok


Öğrenciler, dürüstlük ilkesi ve sorumluluk bilinci çerçevesinde üniversitemiz yönetmeliklerinde ve diğer ilgili mevzuatlarda yer alan etik davranış standartlarına uygun biçimde hareket etme yükümlülüğü taşırlar. Başka kaynaklardan alınan bilgiler akademik kurallara uygun bir biçimde açık olarak belirtilmelidir.


Bu derste din eğitiminin alanları, ilkeleri, metotları, diğer dallarla ilişkileri işlenerek din eğitiminin tarihi gelişimi, bilim dalı olarak ortaya çıkışı, literatürü, Türkiye’de ve dünyada din eğitimi teori ve uygulamaları konuları ele alınacaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma, dersin tanıtımı ve dersin içeriğiyle ilgili detaylı bilgilendirme yok yok
2 Kavramsal Çerçeve [Eğitim ve Din Eğitimi Bilimi ile İlgili Bazı Kavramlar] yok yok
3 Din Eğitimi ve Öğretiminin Kuramsal Temelleri yok yok
4 Din Eğitimi ve Öğretiminin Hedefleri yok yok
5 Din Eğitiminde Uygulanan Program Modelleri yok yok
6 Türkiye’de Din Eğitimi Politikaları-I yok yok
7 Türkiye’de Din Eğitimi Politikaları-II yok yok
8 Din Eğitiminde Çoğulculuk-I yok yok
9 Din Eğitiminde Çoğulculuk Tartışmaları yok yok
10 Din Eğitiminde Alevilik ile İlgili Tartışmalar yok yok
11 Din Eğitiminde Alevilik ile İlgili Tartışmalar II yok yok
12 Zorunlu ve İsteğe Bağlı Din Eğitimi Tartışmaları
13 Zorunlu ve İsteğe Bağlı Din Eğitimi Tartışmaları II yok yok
14 Genel tartışmalar Dersin ve dönemin genel değerlendirilmesi yok yok

 Beyza BİLGİN, “Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi”  Selahattin PARLADIR, "Din Eğitimi Bilimine Giriş"  Cemal TOSUN (2012). Din Eğitimi Bilimine Giriş, Ankara: Pegem A.  Muhammet Şevki AYDIN (2018), Din Eğitimi Bilimi, Kayseri: Kimlik.  Halis AYHAN, "Türkiye’de Din Eğitimi"  Suat CEBECİ, "Din Eğitimi Bilimi ve Türkiye’de Din Eğitimi"  Kerim YAVUZ, "Günümüzde Din Eğitimi"  Abbas ÇELİK, “Din Eğitimi”  Mustafa KÖYLÜ-Nurullah ALTAŞ, "Din Eğitimi" Recai DOĞAN-Remziye EGE, “Din Eğitimi”  Hasan DAM, “Din Eğitimi”  İbrahim Turan-Bayramali Nazıroğlu, “Din Eğitimi”, Bilay.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Rapor Hazırlama 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Rapor Hazırlama 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Makale Yazma 5 10 50
Bireysel Çalışma 3 20 60
Rapor 3 2 6
Toplam İş Yükü (saat) 118

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3
ÖÇ 1 3 3 3
ÖÇ 2 3 3 3
ÖÇ 3 3 3 3
ÖÇ 4 3 3 3
ÖÇ 5 3 3 3
ÖÇ 6 3 3 3
ÖÇ 7 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek