Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBEÖD7007 | Sosyal Bilimler için İstatistik ve SPSS Uygulamaları | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı öğrencilerin bilimsel bir araştırma için elde ettiği ham verileri işleyecek, analiz edebilecek ve sonuçları raporlayabilecek duruma gelmelerini sağlamaktır.
Dr. Öğretim Üyesi Hikmet Şevgin
1 | 1) İstatistiğin yaşam, bilimde ve eğitim araştırmalarındaki önemini kavrama 2) Verileri bilgisayara işleyebilme. 3) Betimsel istatistikler ve anlam çıkartıcı istatistiklerin amaç ve özelliklerini kavrayabilme 4) Parametrik ve nonparametrik testlerin hangi durumda kullanılacağına karar verebilme 5) Bilgisayarda betimsel istatistik analizleri yaparak yorumlayabilme 6) Parametrik testleri uygulayarak sonuçlarının tablolaştırılıp yorumlayabilmek. 7) Nonparametrik testleri uygulayarak sonuçlarının tablolaştırılıp yorumlayabilmek. 8) Korelasyon ve regresyon (basit doğrusal ve çoklu) analizlerinin yapılarak sonuçlarının yorumlayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
yok
İstatistiğin yaşam ve bilimde yeri ve önemi, istatistiğin temel kavramları veri ve veri türleri, bilimsel araştırmalarda istatistiğin önemi, veri toplama ve analiz etme, yaygın kullanılan istatistik paket programları ve temel komutları, spss veri giriş sayfasının tanınması ve temel işlemlerin yapılması, betimsel istatistikler ve anlam çıkartıcı istatistiklerin uygulanması, yorumlanması ve raporlaştırılması, korelasyonel analizlerin yapılması yorumlanması ve sonuçlarının yorumlanması.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. istatistiğe genel bir bakış. | ||
2 | İstatistiğin yaşamımızda ve bilimsel çalışmalardaki önemi ve uygulama örneklerinin incelenmesi. | ||
3 | Temel Kavramlar: İstatistik, parametre, evren, örneklem, veri toplama araçları, ölçek ve türleri, veri ve türleri, değişken ve türleri. | ||
4 | SPSS istatistik programının genel olarak tanıtılması. | ||
5 | SPSS veri giriş sayfasının tanıtılması, temel komutların gösterilmesi ve örnek veriler üzerinde uygulamalar yapılması. | ||
6 | SPSS’de verilerin kodlanması, etiketlenmesi ve girişinin yapılması | SPSS’de verilerin kodlanması, etiketlenmesi ve girişinin yapılması | |
7 | Betimsel istatistiklerin (Ortalama, medyan, mod, frekans, yüzde) SPSS ile analizlerinin yapılarak sonuçların tablolaştırılması ve yorumlanması. | ||
8 | Betimsel istatistiklerin (Ortalama, medyan, mod, frekans, yüzde) SPSS ile analizlerinin yapılarak sonuçların tablolaştırılması ve yorumlanması. | Betimsel istatistiklerin (Ortalama, medyan, mod, frekans, yüzde) SPSS ile analizlerinin yapılarak sonuçların tablolaştırılması ve yorumlanması. | |
9 | Parametrik istatistikler: İki ortalama arasındaki farklılıkların test edilmesi (ilişkili örneklemler için t testi) | ||
10 | Parametrik istatistikler: İki ortalama arasındaki farklılıkların test edilmesi (ilişkisiz örneklemler için t testleri) | ||
11 | Parametrik istatistikler: İkiden çok ortalama arasındaki farklılıkların test edilmesi (Tek yönü ANOVA) | ||
12 | Parametrik istatistikler: İkiden çok ortalama arasındaki farklılıkların test edilmesi (Çift yönlü ve faktöriyel ANOVA desenleri) | ||
13 | Nonparametrik testler | ||
14 | Korelasyon, Regresyon |
Şahin S. G., Buluş, M. (2021) Adım Adım Uygulamalı İstatistik. Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Uygulama/Pratik | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Uygulama/Pratik | 6 | 3 | 18 |
Alan Çalışması | 6 | 3 | 18 |
Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
Rapor Sunma | 2 | 3 | 6 |
Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Rapor | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 117 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | |
ÖÇ 1 |