GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOİFD7018 Din Eğitiminin Temel Meseleleri Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, Din Eğitimi Biliminin temel konularının bilimsel araştırmada temel oluşturacak şekilde öğrenilmesini sağlamaktır.


Doç. Dr. Mahmut DÜNDAR


1 1) Din Eğitimi Biliminin temel kavramlarını amaçlarını ve görevlerini açıklar 2) Din Eğitimi Biliminin yöntem ve ilkelerini bilir 3) Din Eğitimi Biliminin dayandığı sosyal ve psikolojik temelleri açıklar 4) Din Eğitimi Biliminin dayandığı tarihi ve felsefi temelleri açıklar 5) Din Eğitimi Biliminde farklı yaklaşımları tahlil edebilir 6) Din Eğitimi Bilimi alanındaki yeni gelişmeleri değerlendirir

Birinci Öğretim



[Yok]


Din eğitiminin temel kavramları, temel konuları, sosyal, psikolojik ve felsefi temelleri, ilkeleri ve teknikleri incelenerek, dini eğitimin etkinlikleri olarak değerlendirilecek


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Din eğitimi biliminin amacı, önemi, görevleri .
2 Din eğitiminde metot ve ilkeler
3 Din eğitiminin sosyal temelleri
4 Din eğitiminin psikolojik temelleri
5 Din eğitiminin kültürel temelleri
6 Din eğitiminin tarihi temelleri
7 Din eğitiminin felsefi temelleri
8 Ara sınav
9 Din eğitimin biliminde farklı yaklaşımlar
10 Din eğitiminde çocuk merkezli yaklaşım
11 Din eğitiminde gelenekçi yaklaşım
12 Din eğitiminde nakil merkezli yaklaşım
13 Din eğitiminde yeni gelişmeler
14 Din eğitiminde yeni gelişmeler

Suat CEBECİ, Din Eğitimi Bilimi ve Türkiyede Din Eğitimi, Akçağ Yayınevi, Ankara, 2005 Beyza BİLGİN, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Ankara Cemal TOSUN, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Pegem-A yayıncılık, Ankara, 2001 Beyza BİLGİN-M. Selçuk, Din Öğretimi Özel Yöntemleri, Ankara, 1991 Abdurrahman DODURGALI, Din Eğitiminde İlkeler ve Yöntemler, Abbas Çelik, Din Eğitimimize Tarihsel Yaklaşım, EKEV Yay, Erzurum, 2001 Mehmet Zeki Aydın, Din Öğretiminde Yöntemler, Nobel Yay, Ankara, 2005 Beyza Bilgin- Mualla Selçuk, Din Öğretimi Özel Öğretim Yöntemleri, Gün Yay, 2000 Suat Cebeci, Din Eğitimi Bilimi ve Türkiye’de Din Eğitimi, Akçağ Yay, 1996, Ankara Ahmet Çelebi, İslam Eğitim Tarihi, Damla Yay. Şakir Gözütok, İslamın Altın Çağında İlim, Şakir Gözütok, , İlk Dönem İslami Eğitim ve Öğretim Tarihi Mahmut Dündar, İlk Dönem İslami Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri, İşrak Yay, İstanbul, 2011



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Gözlem 14 2 28
Beyin Fırtınası 14 2 28
Seminer 1 1 1
Okuma 14 2 28
Sözlü Sınav 5 2 10
Ev Ödevi 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3
ÖÇ 1 2 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek