GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOİFD7027 Çocukluk Dönemi ve Din Eğitimi Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, çocukluk döneminde dini eğitimin verilmesinde dikkat edilmesi gereken hususlar ile verilmesi gereken konular hakkında bilgi edinme ve uygulanması gereken yöntem ve metotları kullanabilme.



1 Allah(c.c.)’yu anlatabilme imkanı bulur.
2 Ailede çocuğa dini eğitimi verebilir.
3 Çocuğun dünyasını dini açıdan geliştirir.
4 Çorcucuğun dini duygu ve düşüncesini geliştirir.
5 Çocuğun eğitiminde dini motifleri açıklar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çocuklarımıza Allah'ı anlatma, Ailede çocuğun dini eğitimi, Çocuğun dünyasını dini açıdan gelişmesi, Çocukta dini duygu ve düşüncenin gelişmesi, çocuğun eğitiminde dini motifler, Din eğitimi ve öğretiminde metotlar, Kuran’da çocuk, Çocukluk dönemi dini gelişim özellikleri ve din eğitimi, İslam ve çocuk gibi konular değerlendirilecek.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Çocuğa Allah’ı anlatma.
2 Ailede çocuğun dini eğitimi.
3 Çocukta dini duygu ve düşüncesinin gelişimi.
4 Çocuğun eğitiminde dini motifler.
5 Dini açıdan çocuğun dünyasının gelişmesi.
6 Çocuğun dini eğitim ve öğretiminde özel öğretim yöntem ve metotlar.
7 Kuran’da çocuk.
8 Ara sınav
9 Çocukluk dönemi dini gelişim özellikleri ve din eğitimi.
10 İslam ve çocuk.
11 Okul öncesi çocuğunun gelişim özellikleri ve din eğitimi.
12 Erken çocuklukta gelişim ve dini eğitimde yeni yaklaşımlar.
13 Eğitim bilimi ve din eğitimi.
14 Genel Değerlendirme
15 Final sınavı
16

M. Emin Ay, Çocuklarımıza Allah'ı Nasıl Anlatalım, Timaş Yayınları, 3. Baskı, İstanbul 1995. Atalay Yörükoğlu, Çocuk Ruh Sağlığı, Özgür Yayın Dağıtım, 16. Baskı, İstanbul 1991. Abdurrahman Dodurgalı, Ailede Çocuğun Din Eğitimi, İstanbul, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları, 1996. Mustafa Öcal, Din Eğitimi ve Öğretiminde Metotları, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, 2. Baskı, Ankara 1991. Kerim Yavuz, Çocuğun Dünyası ve Gelişme, Çocuk Vakfı Yayınları, İstanbul 1992. İbrahim Alaettin Gövsa, Çocuk Psikolojisi, Hayat Yayınevi, İstanbul 1998. Halis Ayhan, Eğitim Bilimine Giriş, Şule Yayınları, İstanbul 1995. Oktay Aydın, “Okul Öncesi Çocuğunun Gelişim Özellikleri”, Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, Yayına Hazırlayan: Müzeyyen Sevinç, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul 2003. M.Emin Ay, "Çocuk ve Din Eğitimi", Yeni Dünya Dergisi, Y. I, S.2, Kasım 1993. Pierre Bovet, Din Duygusu ve Çocuk Psikolojisi, Çev. S. Odabaş, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara 1958.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 2 14 28
Tartışma 2 5 10
Seminer 2 14 28
Bireysel Çalışma 2 14 28
Okuma 2 14 28
Sözlü Sınav 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3
ÖÇ 1 4 3 3
ÖÇ 2 2 3 4
ÖÇ 3 3 4 4
ÖÇ 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek