Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOİFD7025 | Çevre Ahlak ve Din Eğitimi | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Çevreyi göz önünde bulundurarak ahlaki ve dini eğitimin verilmesinde dikkat edilmesi gereken hususlar ile verilmesi gereken konular hakkında bilgi edinme ve uygulanması gereken yöntem ve metotları kullanabilme.
Dr. Öğr. Üyesi Zülal Asanatuci
1 | Çevrenin dini eğime etkisi anlaşılır. Kişinin ahlaki ve dini eğitimi sağlanır. Kişiler değerler eğitimi açısından geliştirilir Kişilerin bulundukları aile yapıları içerisinde dini eğitim verilebilir. İnaTürkiye toplumunda aile içi şiddet çerçevesinde sığınma evleri dini açıdan değerlendirilirken, geleneksel toplumdan modern topluma geçişte dini hayat sağlanır. İnanç özgürlüğü düşüncesi çerçevesinde kutsal değerlere saygınlık sağlanır. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Çevrenin kişinin dini eğitimine etkisi. Kişinin dini eğitimi. Kişinin ahlaki ve dini gelişmesi. Kişinin değerler eğitimi. Aile psikolojisi ve din eğitimi. İnanç özgürlüğü. mabetlere ve kutsal değerlere saygı. Ara sınav Din ve kimlik. İslamda emir ve yasakların hikmetleri. Türkiye’de dini hayat, Cami eğitimi ve vaizlik. Din eğitiminde ihtimal ilkesi. Türkiye’de aile içi şiddet sığınma evleri ve din, geleneksel toplumdan modern topluma geçişte dini hayat. Genel Değerlendirme
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Çevrenin kişinin din eğitimine etkisi. | ||
2 | Kişinin dini eğitimi. | ||
3 | Kişinin ahlaki ve dini gelişmesi. | ||
4 | Kişinin değerler eğitimi. | ||
5 | Aile psikolojisi ve din eğitimi. | ||
6 | İnanç özgürlüğü. | ||
7 | mabetlere ve kutsal değerlere saygı. | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Din ve kimlik. | ||
10 | İslamda emir ve yasakların hikmetleri | ||
11 | Türkiye’de dini hayat, Cami eğitimi ve vaizlik. | ||
12 | Din eğitiminde ihtimal ilkesi. | ||
13 | Türkiye’de aile içi şiddet sığınma evleri ve din, geleneksel toplumdan modern topluma geçişte dini hayat. | ||
14 | Genel Değerlendirme |
Ünal, Ali, Kur’an’da Temel Kavramlar, Beyan Yay., İstanbul, 1990. Durkheim, Emile, Ahlak Eğitimi, (çev. Oğuz Adanır), Dokuz Eylül Yayınları, İzmir, 2004. Hökelekli, Hayati – Gündüz, Turgay, “Üstün Yetenekli Çocukların Değer Yönelimleri ve Eğitimleri”, Recep Kaymakcan (ed.), Değerler ve Eğitimi, Dem Yayınları, İstanbul 2007. Hökelekli, Hayati, Çocuk, Genç, Aile Psikolojisi ve Din, Dem Yayınları, İstanbul 2009. Fromm, Erich, Erdem ve Mutluluk, Türkiye İşbankası Kültür Yayınları, 5. bs. İstanbul, 1999. Goleman, Daniel, Duygusal Zekâ, (çev. Banu Seçkin Yüksel), 16. bs. Varlık Yay., İstanbul, 2000 GÖRMEZ, Kemal (vd.), Aile içinde ve Toplumsal Alanda Şiddet, Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu, Ankara, 1998. Mehmet Gündem, M.Aydın İle İçe Kritik Bakış, Hoşgörünün Temelleri, İyiadam Yay. İstanbul, 1999. Göz, Kemal, İslam’da ve Milletlerarası Belgelerde Hürriyetler, Aysu, İstanbul, 2006. Köse, Saffet, “Din Özgürlüğünün Sağlanmasının Barışa Katkısı”, Dinin Dünya Barışına Katkısı-2005 Yılı Kutlu Doğum Sempozyumu, TDV, Ankara, 2006. Saffet Köse, “Din Özgürlüğü ve Barış Yolunda İki Farklı Tecrübe”. İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi, Konya, 2005, V,; “Cihad Şiddete Referans Olabilir mi?” İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi, Konya, 2007, X Sakallı,Talat, Hadislerle İslâm’da Hoşgörü ve Kolaylık, Çağlayan Yay.İzmir, 1996. Köse, Din Özgürlüğü ve Barış, s.42-48; BAKKAL, Ali, “ İnanç Özgürlüğü Açısından Mâbetlere ve Mânevî Değerlere Saygı”, İnsan Hakları Ve Din Sempozyumu, 15–17 Mayıs 2009, ÇOMÜ Yay, Çanakkale, 2010. s. 201-225. Tabbara. Abdülfettah, Ruhu’d-Dini’l-İslâmî, VII. Bsk. Yy. 1966. BAKKAL Ali, “ İnanç Özgürlüğü Açısından Mâbetlere ve Mânevî Değerlere Saygı”, İnsan Hakları Ve Din Sempozyumu, 15–17 Mayıs 2009, ÇOMÜ Yay, Çanakkale, 2010. s. 201-225. Cemal Tosun, Din ve Kimlik, TDV Yayınları, Ank. 1993. Süleyman Uludağ, İslam’da Emir ve Yasakların Hikmetleri, Ank. 1997, s. 84. Hasan Çelikkaya, “Cami Eğitimi” Diyanet İlmi Dergisi, Nisan-Mayıs-Haziran, 1993, Cilt: 29, Sayı: 2, s. 60-61. Emin Köktaş, Türkiye’de Dini Hayat, İşaret Yay. İst. 1993.. Mehmet Faruk Bayraktar,Türkiye’de Vaizlik, İstanbul, 1997. Bayraktar Bayraklı, “Din Eğitiminde İhtimal İlkesi”, Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, sy. 1, İstan. 1994.. Fahri Kayadibi, Yaygın Din Eğitiminde Cami ve Görevlileri, DİB Yayını, Ankara 2000. Şükrü Öztürk, Cumhuriyet Döneminde Ülkemizde Din Eğitim-Öğretimini Düzenleyen Yasalar ve Din Eğitim Öğretim Kurumları,Diyanet Dergisi, sayı:113. Sabin Prator, Çev. Mustafa Tavukçuoğlu, “Cuma Hutbeleri ile ilgili bir araştırma”, Türkiye Günlüğü, S.102 Sayı 48 Ankara 1997. Komisyon, Din Görevlisinin El Kitabı, DİB Yayınları, Ankara 1997. Yıldız Sâkıb, Atatürk’ün 100. Doğum Yılında Türkiye I. Din Eğitimi Semineri, “Va’z ve Hutbelerle Camilerde Din Eğitimi, Diyanet İşleri Başkanlığı’nın Rolü S.64, Ank. 1981. Emine Öztürk, “Türkiye’de Aile İçi Şiddet, Kadın Sığınma Evleri ve Din”, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, ist. 2008, s.177. M. Emin Köktaş, Türkiye’de Dinî Hayat, işaret Yay. ist. 1993. Ali Akdoğan, Geleneksel Toplumdan Modern Topluma Geçişte Dini Hayat,Rağbet Yay., ist. 2002. Abdurrahman Kurt, “Sosyo-Ekonomik ve Kültürel Yönden İslam Öncesi Mekke Toplumu”, Uludağ Üniversitesi ilâhiyat Fakültesi, S. 2, 2001.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 |
Derse Katılım | 1 | 10 |
Tartışma | 1 | 10 |
Seminer | 1 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 |
Okuma | 1 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 |
Proje Sunma | 1 | 15 |
Seminer | 1 | 15 |
Makale Yazma | 1 | 30 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 2 | 14 | 28 |
Tartışma | 2 | 5 | 10 |
Seminer | 2 | 14 | 28 |
Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Okuma | 2 | 14 | 28 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 3 |