GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOİTB8118 Kıraat Ekolleri Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans



Kıraatlerin doğuşunu, kaynağını, yedi harf konusunu, kıraat farklılıklarının menşeini, kıraat çeşitlerini, kıraat ekollerini, imamlarını ve usûllerini, kıraat ekollerinin günümüzdeki durumunu ve kıraat ekollerinin temel kaynakları.


Dr. Öğr. Üyesi Abdullaah SAVAS


1 1. Kıraatlerin Doğuşu ve Kur’ân’ın nüzûl dönemindeki durumunu bilir.
2 2. Yedi Harf ruhsatı ve kıraat farklılıklarının menşeini bilir.
3 3. kıraat ekollerini ve kıraat imamlarını ve bunların usûllerini bilir.
4 4. Kıraatların Günümüzdeki Durumlarını bilir. Kıraatlerin Pratikteki Yansımalarını Bilir.

Birinci Öğretim



[Yok]


Kıraat ilmi, Kıraat İlminin Menşei, Tarihi, Kıraat İmamları, Kıraat Çeşitleri, Yedi Harf ve Kıraat Farklılıklarının Manaya Etkisi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Kıraatlerin Doğuşu ve Kur’ân’ın nüzûl dönemindeki durumu
2 Yedi Harf ruhsatı ve kıraat farklılıklarının menşei
3 Yedi Harf ve yedi kıraat ilişkisi
4 Kıraat Kriterlerinin Tesbiti ve Kıraat Çeşitleri
5 Kıraat imamları dönemi ve belli kıraatlerin öne çıkması
6 Tedvin döneminde kıraatlerin durumu
7 Kıraat İmamları ve Ravileri, Kıraat Ekolleri ve Eserleri.
8 Hicaz kıraat ekolü, kıraatteki usûlü ve Meşhur kıraat imamları.
9 Irak kıraat ekolü, kıraatteki usûlü ve meşhur kıraat imamları.
10 Şam kıraat ekolü, kıraatteki usûlü ve meşhur kıraat imamları.
11 Mısır kıraat ekolü, kıraatteki usûlü ve meşhur kıraat imamları.
12 Endülüs kıraat ekolü, kıraatteki usûlü ve meşhur kıraat imamları.
13 Kıraat İlminde Tarikler ve Meslekler
14 Kıraat İlminin Literatürü ve Bunların Tanıtımı

Kur’ân-ı Kerîm’in İndirildiği Yedi Harf ve Kıraatlar, Abdurrahman Çetin. 2. Kur’ân-ı Kerim’in Nüzûlü ve Kıraati, İsmail Karaçam. 3. Kur’ân’ın Anlaşılmasında Kıraat Farklılıklarının Rolü, Mehmet Ünal. 4. Kıraatların Tefsire Etkisi, Abdurrahman Çetin. 5. Kur’ân Tilavetinin Esasları, İsmail Karaçam. 6. Kur’ân-ı Kerîm’in Faziletleri ve Okunma Kaideleri, İsmail Karaçam 7. Tecvîd İlmi, CeleleddinKarakılıç 8. el-Kavlü’s-Sedîd fî İlmi’t-Tecvîd, Mahmad Zihni Efendi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Makale Kritik Etme 1 30
Okuma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Seminer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 5 1 5
Soru-Yanıt 5 10 50
Seminer 1 1 1
Makale Kritik Etme 5 5 25
Okuma 6 7 42
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 2 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 4 3 3 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek