Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOİTB7131 | Kıraatler ve Oryantalistler | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Amacımız öğrencilerimize hem klasik kaynakları hem güncel kaynakları doğru öğretmek ve onlara kitaplardan nasıl araştırma yapabileceklerini öğretmek. Hedefimiz öğrencilerimizi hakiki bir araştırmacı olmalarını sağlamak ve onların hem eğitime hem islam ilimine hem de halka yararlı kişiler kılmaktır. Öğrencilerimizin kendi alanlarında başarılı kişiler olmaları da amaçlarımız arasındadır.
Dr. Lecturer ABDULLAH SAVAS Dr. Öğr. Ü. Charif Murad
1 | Oryantalistlerin kıraatlere dair görüşlerini tanır. |
2 | Oryantalist eleştirilere bilimsel cevaplar geliştirir. |
3 | Kıraat ilmini çağdaş akademik bakış açılarıyla analiz eder. |
Birinci Öğretim
Kitabu's-seb'a fi'l-kıraat El-hücce fi'l-kıraai's-seb El-ğaye fi'l-kıraatil-aşr
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kıraatler ve Oryanta1. Hafta: Kıraat ilmine giriş: Tanım, kapsam, önemi | ||
2 | Hafta: Kıraatlerin tarihsel gelişimi ve sahabe dönemindeki uygulamalar | ||
3 | Yedi ve on kıraat kavramlarının oluşumu ve isnad sistemi | ||
4 | Mushafların çoğaltılması ve kıraatlerle ilişkisi | ||
5 | Kıraat farklarının tefsir, fıkıh ve dil ilimlerine etkisi | ||
6 | 6. Hafta: Oryantalizmin tanımı, tarihçesi ve genel metodu | ||
7 | Oryantalistlerin Kur’an tarihi ve vahiy anlayışına bakışı | ||
8 | Oryantalistlerin kıraat ilmine yönelik genel yaklaşımları + Ara sınav | ||
9 | Goldziher, Arthur Jeffery ve Bergsträsser gibi oryantalistlerin görüşleri | ||
10 | Oryantalist eleştirilerin analiz ve değerlendirmesi | ||
11 | Oryantalistlerin kıraat farklılıklarını istismar biçimleri | ||
12 | Modern dönemde kıraatlerle ilgili akademik tartışmalar | ||
13 | Hafta: Müslüman ilim adamlarının oryantalistlere cevapları | ||
14 | Genel tekrar ve değerlendirme | ||
15 | FİNAL |
Kur’ân-ı Kerîm’in İndirildiği Yedi Harf ve Kıraatlar, Abdurrahman Çetin. 2. Kur’ân-ı Kerim’in Nüzûlü ve Kıraati, İsmail Karaçam. 3. Kur’ân’ın Anlaşılmasında Kıraat Farklılıklarının Rolü, Mehmet Ünal. 4. Kıraatların Tefsire Etkisi, Abdurrahman Çetin. 5. Kur’ân Tilavetinin Esasları, İsmail Karaçam. 6. Kur’ân-ı Kerîm’in Faziletleri ve Okunma Kaideleri, İsmail Karaçam 7. Tecvîd İlmi, CeleleddinKarakılıç 8. el-Kavlü’s-Sedîd fî İlmi’t-Tecvîd, Mahmad Zihni Efendi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 6 | 2 | 12 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 3 | 3 | 9 |
Seminer | 14 | 3 | 42 |
Makale Kritik Etme | 6 | 3 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |