GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOİTB7021 Nüzûl Dönemi Kur'ân Tarihi ve Mushaf İmlası (Resm'ül-Mushaf) Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans



Nazil olduğu ilk günden Mushaf haline getirilip daha sonraki dönemlerde aldığı sön şekline kadar geçirdiği süreç içindeki Kur’ân’ın tarihini ve metin yapısını öğrenmek.


Dr. Öğr. Üyesi ABDULLAH SAVAS Dr. Öğr. Ü. Charif Murad


1 Vahyin tarifi, mahiyeti, çeşitleri ve Kur’ân Vahyinin kaynağı öğrenilmiş olacak.
2 Kur’ân’ın nazil olmaya başladığı ilk günden itibaren yazılması, ezberlenmesi,
3 Kur’ân’ın noktalanması, harekelenmesi, tertiplenmesi gibi konuların bilgisi elde edilmiş olunacak.
4 Kur’ân’ın yazısı, tezyini ve metin yapısı öğrenilmiş olunacak.

Birinci Öğretim



[Yok]


Kur’ân’ın İndirilişi; Vahiy, mahiyeti ve geliş şekli, Hz. Peygamber döneminden itibaren en son şeklini alıncaya kadar tesbiti, derlenmesi, çoğaltılması, tertibi, noktalanması harekelenmesi ve sistematize edilmesi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 "KUR’ÂN-I KERÎM: 1-Kur’ân’ın Tarifi"
2 2-Kur’ân’ın Özellikleri ve Diğer İsimleri
3 "KUR’ÂN’IN NÜZÛLÜ: 3-Vahiy ve Çeşitleri; Tarifi, İlahi ve Gayr-i İlahi Vahiy. 4-Kur’ân’ın Cebrail’e İntikali. 5-Kur’ân’ın Hz. Peygamber’e İndirilişi: Vahyin Başlangıcı ve Belirtileri"
4 "VAHYİN KEYFİYETİ: 6-Vahyin Geliş Şekilleri,7-Vahiyde Tedricilik,8-Vahiy Esnasında Görülen Haller"
5 "VAHYİN MUHAFAZASI (KORUNMASI): 9-Semada ve Yeryüzünde Korunması."
6 "VAHYİN TESBİTİ 10-Vahyin Yazı ile Tesbiti, 11-Vahyin Ezber Tesbiti,12-Vahiy Kâtipleri ve Vahyin Yazıldığı Malzeme."
7 KUR’ÂN’IN DERLENMESİ
8 KUR’ÂN’IN İSTİNSAHI + Ara sınav
9 "KUR’ÂN’IN TERTİBİ VE BÖLÜMLERİ Ayet, Sure"
10 KUR’ÂN’IN HAREKE VE NOKTALANMASI
11 KUR’ÂN’IN KAYNAĞI
12 YEDİ HARF MESELESİ
13 KUR’ÂN’IN TAHRİFİ İDDİASI VE ORYANTALİSTLERİN KUR’ÂN HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ
14 Kur’ân’ın yazısı, tezyini ve metin yapısı öğrenilmiş olunacak.
15 FİNAL

"Yedi Harf ve Kıraatler, Abdurrahman Çetin Kur’an-ı Kerimin Nüzulü ve Kıraati, İsmail Karaçam Kur’an’ın Anlaşılmasında Kıraat Farklılıklarının Rolü, Mehmet Ünal Kıraatlerin Tefsire Etkisi, Abdurrahman Çetin Kur’an Okuma Esasları, Abdurrahman Çetin Tecvîd ilmi, Celaleddin Karakılıç Kur’an Tarihi, Mustafa el-Azami El-Kavlü’s Sedid fi İlmi’t Tecvid, Mehmed Zihni Efendi Belirtilen kitap bölümleri, ders notu ve makaleler"



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Soru-Yanıt 5 5 25
Seminer 1 10 10
Makale Kritik Etme 3 10 30
Okuma 3 10 30
Ev Ödevi 3 10 30
Toplam İş Yükü (saat) 129

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek